خبرنگاران شرط مکرون برای ارائه یاری های بین المللی به لبنان

به گزارش مهسان بلاگ، تهران- خبرنگاران- رئیس جمهوری فرانسه از سیاستمداران لبنانی خواست تا دولت جدید را برای انجام اصلاحات تشکیل دهند، در غیر اینصورت این کشور نخواهد توانست یاری های بین المللی دریافت کند.

خبرنگاران شرط مکرون برای ارائه یاری های بین المللی به لبنان

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، امانوئل مکرون که میزبان یک کنفرانس مجازی در خصوص یاری به لبنان بود، چهارشنبه شب گفت که ماه جاری میلادی بار دیگر به لبنان سفر خواهد نمود.

دفتر ریاست جمهوری فرانسه روز چهارشنبه با تاکید بر لزوم نظارت دقیق بر بانک مرکزی لبنان، خاطرنشان کرد که هیچ کدام از برنامه ها و اصلاحات ارائه شده در نقشه راه فرانسه برای حل بحران اقتصادی و سیاسی لبنان، به مرحله اجرا نرسیده است.

رییس جمهوری فرانسه تاکید نمود: وخامت اوضاع اقتصادی لبنان به این معناست که این کشور با مسائل روزافزونی روبرو خواهد شد. چیزی که آنالیز و نظارت دقیق بر بانک مرکزی را حتمی و قطعی می نماید.

یک مقام مسئول در ریاست جمهوری فرانسه نیز بیان نمود: قدرت های جهانی همچنان سیاستمداران لبنانی را تحت فشار قرار خواهند داد.

مکرون در پی انفجار مهیب 14 مرداد ماه گذشته در بندر بیروت، 2 بار راهی لبنان شد و با مسؤولان این کشور درباره اجرای طرحی موسوم به طرح فرانسه درباره آنچه که ایجاد اصلاحات در لبنان خوانده شد، رایزنی کرد.

طبق جدول زمانی معین شده در این طرح، قرار بود طرح اصلاحات فرانسه تا ماه اکتبر امسال (ماه گذشته میلادی) شروع گردد اما شروع این طرح تا به امروز به دلیل انصراف مصطفی ادیب از تشکیل دولت جدید و مأمور شدن مجدد سعد الحریری به جای ادیب، با شکست روبرو شده است.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سامی: مجله سامی: انجمن های گفتگو

منبع: ایرنا
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 70336

به "خبرنگاران شرط مکرون برای ارائه یاری های بین المللی به لبنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شرط مکرون برای ارائه یاری های بین المللی به لبنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید