خبرنگاران فعالان رسانه ای در شرایط کنونی سلامت روانی را به جامعه تزریق نمایند

به گزارش مهسان بلاگ، زنجان - خبرنگاران - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، رسانه های گروهی را پل ارتباطی بین مردم و مسؤولان مطرح نمود و گفت: با توجه به شرایط کنونی و مسائل گوناگون در جامعه فعالان رسانه ای کوشش نمایند که آرامش و سلامت روانی را به جامعه تزریق نمایند.

خبرنگاران فعالان رسانه ای در شرایط کنونی سلامت روانی را به جامعه تزریق نمایند

فاطمه کرباسی شامگاه چهارشنبه در کنفراس خبری با خبرنگاران که بصورت ویدئو کنفراس برگزار گردید، با اشاره به اقدامات انجام گرفته این اداره کل در ایام کرونایی اضافه نمود: با توجه به شیوع این بیمار در کشورمان صنوف مختلفی از جمله هنرمندان نیز متضرر شدند که آخرین اقدام انجام گرفته احصا ضرر و زیان و خسارت های حوزه رسانه و فرهنگ و هنراستان بوده که این مهم به وزارتخانه اعلام شد و براساس حمایت هایی انجام خواهد گرفت.

وی افزود: این اداره کل، همگام با سایر دستگاههای متولی و برای اطلاع رسانی کافی در بین عموم مردم کمپین در خانه بمانیم را راه اندازی کرد که پنج هزار عضو داشت که اگاهی بخشی لازم در این ارتباط انجام شد.

این مسؤول ادامه داد: با توجه به نقش اصیل و بی بدیل هنر در همه حوزه ها این قشر نیز در این استان همزمان با ایام عید و دوران قرنطینگی دست بکار شدند و حدود 400 مورد مطلب از اصحاب فرهنگ شعرا، ادبا، نویسندگان فراوری شد.

وی افزود: حدود 200 اثر ارزشمند نیز توسط مجموعه هنرمندان شامل همه بخش ها، هنرنمایشی، خوشنویسان هنرهای تجسمی، که گاه در داخل منازل خود با تهیه یک فیلم کوتاه یک الی دو دقیقه ای که در سطح کشور هم ارایه شد سهم بسزایی در خانه ماندن مردم و رعایت فاصله اجتماعی داشتند.

کرباسی اضافه نمود: هنوز اقدامات لازم در این عرصه به سرانجام نرسیده که در این ارتباط مسؤولیت اصحاب فرهنگ و رسانه به لحاظ بعد روانی ذهنی، اجتماعی، و آموزش هایی که داده می گردد، در دوران پسا کرونا خود را نشان خواهد داد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ادامه داد: جشنواره بین المللی سلامت روان که توسط دانشگاه علوم پزشکی زنجان برگزار و از 72کشور آثار متعددی ارسال شد نشان داد که حوزه فرهنگ و هنر نمیتواند تحت تاثیر تحریم ها قرار بگیرد.

وی گفت: در حوزه اطلاع رسانی نیز به این مهم توجه داشت روزنامه ها و خبرگزاری های استان مشارکت فعالانه ای داشتند و هر آنچه لازم بود را انجام دادند که این موضوع نشان داد زنجان در شاخص های سرمایه اجتماعی در شرایط خوبی واقع شده است.

این مسؤول یادآور شد: در کمیته اطلاع رسانی، به صورت آنلاین صورتجلسه های شورای اطلاع رسانی کشور، و مصوبات بلافاصله در اختیار مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها و دبیران شورای اطلاع رسانی استان ها قرار داده شد که بلافاصله به وسیله معاونت فرهنگی و رسانه ادارات در اختیار خبرگزاری ها و مجموعه ها قرار داده می شد.

وی خاطر نشان کرد: هر چند بیمار کرونا آسیب های زیادی را در حوزه های مختلف به ویژه مالی برجا گذاشت اما بعضی نکات مثبت وجود داشت که سبک زندگی پس از بوجود امدن تکنولوژی، فناوری اطلاعات و تکنولوژی اینترنت نوع دیگری خود را نشان داد.

به گفته کرباسی، بیشترین نمود عینی این مساله در کشورمان بخش آموزش بوده است.

این مسؤول، اشاره به قابل پیش بینی نبودن شرایط، از اصحاب رسانه این استان خواست تا پیشنهادات خود در رابطه با چگونگی فعالیت رسانه ها و هنرمندان در صورت ادامه و طولانی شدن این شرایط کنونی اعلام نمایند تا به اشتراک گذاشته گردد.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا دیروز 76 هزار و 389 نفر در کشور به طور قطعی به کرونا مبتلا شده و با فوت 94 نفر در 24 ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به 4777 نفر رسیده است.

کیانوش جهانپور همچنین بیان نمود: از دیروز تا امروز 27 فروردین 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی 1512 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران در کشور به 76 هزار و 389 نفر رسید.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

سلو بلاگ: سلو بلاگ: محفلی برای هم اندیشی

پریها: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 44958

به "خبرنگاران فعالان رسانه ای در شرایط کنونی سلامت روانی را به جامعه تزریق نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فعالان رسانه ای در شرایط کنونی سلامت روانی را به جامعه تزریق نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید