خبرنگاران قانون اجازه جذب مربی پیش دبستانی آزاد در مناطق محروم را نمی دهد

به گزارش مهسان بلاگ، اهواز-خبرنگاران- معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان گفت: قوانین موجود اجازه نمی دهند در مناطق محروم از مربی پیش دبستانی آزاد استفاده شود بلکه برای این مقطع فقط مربیان رسمی و بازنشسته اجازه فعالیت دارند.

خبرنگاران قانون اجازه جذب مربی پیش دبستانی آزاد در مناطق محروم را نمی دهد

فرانک موسوی چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اظهار داشت: از سال 96 که فعالیت مقطع پیش دبستانی در خوزستان اجباری شد مربیان پیش دبستانی که به صورت آزاد جذب شدند در فضای مازاد دولتی و بخشی دیگر در مدارس غیردولتی و برخی در مناطق محروم به کار گرفته شدند.

وی گفت: در سال 96 در این مناطق به دلیل نیازی که وجود داشت از مربی آزاد استفاده شد وسه هزار مربی پیش دبستانی به کار گرفته شدند.

موسوی ادامه داد: یک هزار و 440 مربی از این تعداد مازاد هستند و در برخی کلاس ها از سه مربی استفاده می شود، به همین دلیل تعدادی از این مربیان باید حذف شوند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: در شهرستان های ایذه و باغملک که با مازاد مربی پیش دبستانی روبرو هستیم مشکلاتی برای آموزش و پرورش ایجاد شده است.

موسوی با اشاره به راه حل موجود برای جلوگیری از حذف این مربیان گفت: در برخی مناطق محروم 50 درصد از هزینه پیش دبستانی توسط مردم پرداخت می شود و می توان در این شرایط از مربیان پیش دبستانی آزاد استفاده کرد و حقوق آن ها را از این محل پرداخت کرد.

مربیان پیش دبستانی که از سال 92 به بعد به کار گرفته شده اند چندین بار در خوزستان و سایر شهرستان ها از جمله ایذه و باغملک نسبت به تبدیل شرایط کاری خود در آموزش و پرورش به حق التدریس اعتراض و تجمع کردند.

در شهرستان باغملک نیز این مربیان پیش دبستانی آزاد در یک هفته اخیر در اعتراض به شرایط پرداخت حقوق و تبدیل شرایط خود اعتراض و تجمع کرده ند.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 اسفند 1399 بروزرسانی: 8 اسفند 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 75821

به "خبرنگاران قانون اجازه جذب مربی پیش دبستانی آزاد در مناطق محروم را نمی دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران قانون اجازه جذب مربی پیش دبستانی آزاد در مناطق محروم را نمی دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید