خبرنگاران همه مراکز درمانی به پرونده سلامت 980 هزار بیمه شده دسترسی می یابند

به گزارش مهسان بلاگ، بندرعباس - خبرنگاران - مدیر کل بیمه سلامت هرمزگان گفت: ارتباط و اتصال بیمارستان ها و مراکز بهداشتی درمانی به پرونده سلامت الکترونیک این بیمه موجب کاهش هزینه حدود 980 هزار بیمه شده زیر پوشش در این استان را فراهم می آورد که این اقدام از بیمارستان شهید محمدی بندرعباس شروع شده است.

خبرنگاران همه مراکز درمانی به پرونده سلامت 980 هزار بیمه شده دسترسی می یابند

علی علیزاده روز چهارشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (خبرنگاران) هرمزگان افزود: اهمیت الکترونیکی شدن فرآیندها با آگاهی از تعداد مراکز طرف قرارداد و بیمه شدگان بیشتر معین می گردد و در حال حاضر 62 پزشک عمومی، هفت دندان پزشک، 93 پزشک متخصص ،17 فوق تخصص، 26 آزمایشگاه، 21 فیزیوتراپی، 22 بیمارستان، پنج مرکز ام ار آی (تصویر برداری پزشکی) در هرمزگان با بیمه سلامت قرارداد دارند.

وی ادامه داد: بیمارستان شهید محمدی اولین بیمارستانی است که می تواند به این پرونده ها دسترسی داشته باشد و پس از آن نوبت سایر مراکز بهداشتی و درمانی است.

مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان افزود: مدیریت زمان، آگاهی پزشکان از اقدام های درمانی و داروهای تجویز شده توسط پزشک معالج دیگر برای همان بیماری ها از جمله عوامل کاهش هزینه بیماران است که با این کار از آن بهره مند می شوند.

علیزاده تاکید نمود: این در دسترس بودن اطلاعات تصمیم گیری صحیح پزشکان را افزایش می دهد و رضایتمندی بیمار را به همراه دارد.

علیزاده خاطر نشان کرد: به تدریج دفترچه ها و نسخه های کاغذی بیماران حذف و بیمار با کد بیمه ای و یا شماره ملی خود می تواند دارو را از داروخانه ها دریافت کند و چنانچه دارویی در داروخانه نباشد امکان تهیه آن را از سایر داروخانه ها وجود دارد.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود اشاره نمود: 40 بیماران دیالیز صفاوی زیر پوشش همه بیمه های فعال در استان خدمات درمانی خود را به صورت رایگان از بیمه سلامت هرمزگان دریافت می نمایند.

3219/6048

منبع: ایرنا
انتشار: 16 مرداد 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 11191

به "خبرنگاران همه مراکز درمانی به پرونده سلامت 980 هزار بیمه شده دسترسی می یابند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران همه مراکز درمانی به پرونده سلامت 980 هزار بیمه شده دسترسی می یابند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید