سفید کردن دندان: انواع روش های سفید کردن دندان

به گزارش مهسان بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- سفید کردن دندان یکی بزرگ ترین نگرانی های مردم است. لبخند و صحبت کردن برای بیشتر انسان ها جز مهم ترین روش های ارتباط بر قرار کردن انسان ها بشمار می رود. ما انسان ها موجودات اجتماعی هستیم و ارتباط برقرار کردن با دیگران معمولا پنجمین احتیاج مهم انسان بشمار می آید. سفیدی دندان به این علت باعث بالا رفتن اعتماد به نفس و سلامت روحی می گردد.

سفید کردن دندان: انواع روش های سفید کردن دندان

سفیدی دندان به دلیل خوردن غذا، عادات نادرست، رعایت نکردن بهداشت دهان و به مرور زمان و بالا رفتن سن کم می شود و دندان درخشندگی خود را از دست می دهد. کم شدن سفیدی دندان می تواند باعث گوشه گیری فرد از اجتماع شود که با خود افسردگی، کم شدن اعتماد به نفس، احساس تنهایی و دیگر مسائل روحی را به همراه دارد.

تفاوت سفید کردن دندان و بلیچینگ

به گفته دکتر صالحیان، یکی از مجرب ترین دندان پزشکان زیبایی در تهران، بلیچینگ به معنای سفیدتر کردن دندان از حالت طبیعی خود است. سفید کردن دندان روشی است که رنگ طبیعی دندان را باز می گرداند. در بیشتر مواقع بلیچینگ و سفید کردن دندان یک معنی دارند.

سفید کردن دندان در کلینیک دندانپزشکی

این روش سریع ترین روش برای سفید کردن دندان است و محلول سفید نماینده مستقیما به دندان زده می شود این محلول ها غلیظ تر و موثر تر از همه محلول ها است. این محصولات برای تاثیر گذاری بیشتر با نور لیزر و گرما ترکیب می شوند و نتایج 30 تا 60 دقیقه بعد از درمان قابل مشاهده است و بعد از اولین درمان دندان ها بسیار سفید تر می شوند. هزینه سفید کردن دندان در کلینیک پر هزینه ترین روش سفید کردن است ولی از نظر نتایج و امنیت برترین روش سفید کردن دندان است. معمولا این روش دوام بالا تری از روش های دیگر دارد و برای نگهداری دندان های سفید یک درمان در سال معمولا کافی است.

انواع سفید کردن دندان در خانه

سفید کردن دندان در برترین حالت باید تحت نظر یک دندان پزشک صورت گیرد. استفاده از محصولات متفرقه و نا امن نه تنها دندان ها را به درستی سفید نمی نمایند بلکه ممکن است به مینای دندان و لثه ها آسیب جدی وارد نمایند. محصولات سفید نماینده که دندان پزشک برای شما انتخاب می نماید منحصر به دندان های شماست بعضی از این محصولات شامل:

خمیر دندان سفید نماینده و دهان شوی

شوینده هایی وجود دارند که لکه های سطح دندان هایتان را از بین می برند. آنها ایمن و تقریبا موثر هستند، اما سفیدی که به دنبالش هستید را به دندان هایتان نمی دهند. این خمیر دندان ها و شوینده ها معمولا برای نگهداری سفیدی دندان بعد از سفید کردن دندان در کلینیک دندانپزشکی تجویز می شوند.

تری ها و ژل های سفید نماینده دندان

تری های سفید نماینده تاثیر گذاری بالا دارند ولی زمان آن ها طولانی تر از سفید کردن دندان در کلینیک است. در صورتی که تری ها را از دندانپزشک خود دریافت می کنید، دندانپزشک یک قالب از دندان هایتان می گیرد تا یک تری میزان دهانتان بسازد. او به شما یک ژل سفید نماینده قوی برای استفاده در خانه می دهد. روش های بدون نسخه نیز همین گونه کار می نمایند. اما آنها می توانند باعث ایجاد حساسیت شوند و ممکن است کار ننمایند. بعضی از کیت های بدون نسخه دارای یک دهانه قابل انعطاف هستند. اینها بهتر از تری هایی کار می نمایند که برای تمام میزان ها ساخته شدند. ژل های سفید نماینده ای که در کیت ها بدون مجوز وجود دارند به میزان ژل هایی که از پزشک دریافت می کنید قوی نیستند.

نوارهای سفید نماینده

نوارهای سفید نماینده معمولا در تمام داروخانه ها وجود دارند. این نوارها هزینه بالایی ندارند و استفاده آن ها آسان است. این نوارها حداکثر تا 5 درجه دندان ها را سفید می نمایند. و به دلیل کم بودن محلول های سفید نماینده زمان سفید کردن دندان با آن ها طولانی است.

دوام سفید کردن دندان

سفید کردن دندان با هر روش یک فرایند دائمی نیست و ممکن است اثرات سفید کردن دندان حتی بعد از یک ماه از بین برود. اندازه سفیدی دندان و دوام آن در هر فرد فرق دارد. ولی چند نکته مهم وجود دارد که باعث بیشتر شدن دوام سفید کردن دندان میشود:

  • کم کردن غذاها و نوشیدنی هایی که باعث ایجاد لکه میشوند: غذاهایی با ادویه بالا، نوشابه های مختلف، غذاهایی با اسید بالا، نوشیدن زیاد چای و قهوه.
  • مسواک زدن و شستن دهان بعد از خوردن غذا و نوشیدنی هایی که لکه برجا می گذارند.
  • رعایت بهداشت دهانی: حداقل دوبار در روز مسواک زدن و حداقل یک بار در روز نخ دندان کشیدن. مسواک زدن زبان نباید فراموش شود زیرا باکتری های روی زبان دلیل بسیاری از لکه های روی دندان هستند.
  • استفاده نکردن از دخانیات
  • هر 6 ماه یکبار برای تمیز کردن دندان به دندانپزشک مراجعه کردن
  • استفاده از نی برای نوشیدن
  • خوردن غذاهای پر کلسیم

هزینه سفید کردن دندان

همان طور که اشاره شد به طور کلی هزینه سفید کردن دندان در کلینیک دندانپزشکی گران ترین روش است و استفاده از چسب های سفید نماینده و مسواک سفید نماینده مقرون به صرفه ترین روش هستند. ولی هزینه سفید کردن دندان بستگی به دندانپزشک، مکان و شدت زردی دندان دارد. هر روش فواید و عوارض خودش را دارد و ممکن است برای همه مناسب نباشد.

تورهای دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 99553

به "سفید کردن دندان: انواع روش های سفید کردن دندان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفید کردن دندان: انواع روش های سفید کردن دندان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید