خبرنگاران چهار شهرستان گیلان با رعایت دستورالعمل ها به شرایط آبی رسید

به گزارش مهسان بلاگ، رشت - خبرنگاران - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: هم اکنون شهرستان های سیاهکل، تالش، ماسال و املش در شرایط آبی بیماری کرونا قرار گرفتند.

خبرنگاران چهار شهرستان گیلان با رعایت دستورالعمل ها به شرایط آبی رسید

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

دکتر آبتین حیدرزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران افزود : از مردم و کادر درمان این شهرستان های به صورت ویژه قدردانی می کنیم ضمن اینکه از همه مردم استان درخواست می شود در رعایت پروتکل ها با حساسیت زیادی عمل کنند و نسبت به این ویروس خزنده بویژه نوع انگلیسی آن که این روزها در نقاط مختلف کشور در گردش است، و رعایت پروتکل ها و دستورالعمل ها بسیار هوشیار باشند.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون شهرستان های رشت، رودبار، رودسر، صومعه سرا، آستانه اشرفیه و لاهیجان در شرایط نارنجی از نظر شیوع کرونا قرار دارند و بقیه شهرستان های استان زرد هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام نمود : رعایت پروتکل های بهداشتی برای در امان ماندن از ابتلا به ویروس کرونا بسیار موثر است لذا همچنان تاکید ما ضرورت رعایت دقیق توصیه های بهداشتی است.

وی با بیان اینکه تا به امروز بیمار مبتلا به ویروس جهش یافته انگلیسی در گیلان مشاهده نشده است، گفت: از حدود 100 تستی که از بیماران بدحال استان به انستیتو پاستور ارسال شد تا این زمان موردی گزارش نشده است.

دکتر حیدرزاده خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه سرایت ویروس جهش یافته انگلیسی بیشتر و سریعتر است و بچه ها و جوانان را نیز مبتلا می کند مردم باید بیشتر مراقبت کنند و پروتکل های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، شستن دست ها، فاصله فیزیکی و عدم شرکت در تجمعات را جدی بگیرند.

وی تعداد بیماران بستری در بیمارستان های استان گیلان را 350 نفر بیان نمود و گفت : هم اکنون 60 نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

بر اساس آخرین آمار اعلامی از سوی وزارت بهداشت و درمان، تا به امروز یک میلیون و 558 هزار و 159 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 59 هزار و 341 نفر رسیده است.

تا به امروز یک میلیون و 331 هزار و 162 نفر از بیماران بهبود یافته و یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 فروردین 1400 بروزرسانی: 16 فروردین 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 79726

به "خبرنگاران چهار شهرستان گیلان با رعایت دستورالعمل ها به شرایط آبی رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران چهار شهرستان گیلان با رعایت دستورالعمل ها به شرایط آبی رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید