خریدهای احتمالی شما در سال آینده

به گزارش مهسان بلاگ، در یک سال گذشته زندگی ما خیلی تغییر نموده و بسیاری از ما که تا پیش از این هر روز برای حضور در محل کار ساعت ها فقط در راستا بودیم، فرصتی پیش آمد تا در خانه کارهایمان را انجام دهیم؛ البته دورکاری فقط خیر و برکت نیست و معایب خود را دارد.

خریدهای احتمالی شما در سال آینده

با این حال، به لطف فناوری های پیشرفته امروزی شاهد عرضه سیلی از محصولات خلاقانه و گجت های نوآورانه بودیم که باعث قابل تحمل تر شدن دورکاری و مصائب آن می شوند. گجت هایی که شاید نسل اول از نوع خود باشند؛ چرا که هیچ بعید نیست حتی پس از سرانجام همه گیری نیز شاهد تداوم دورکاری در بسیاری از شرکت ها در سراسر دنیا باشیم!

خلاصی از میز به هم ریخته

رایانه وسیله ای اساسی در دورکاری است. یکی از مسائل رایج بسیاری از کسانی که به طور مرتب باید از رایانه برای انجام کارهایشان استفاده نمایند، به هم ریختگی میز کار است که البته نگارنده هم از آن رنج می برد! این موضوع باعث کاهش تمرکز، افزایش استرس و درنتیجه کاهش کارآیی شما خواهد شد.

یکی از رایج ترین دلایل این به هم ریختگی، تعداد زیاد وسایلی است که باید با سیم به لپ تاپ متصل شوند. منظره اتصال همزمان ماوس، کابل اتصال نمایشگر دوم، فلش مموری، کابل پرینتر، سیم شارژر لپ تاپ و کابل شبکه به صورت همزمان اصلا خوشایند نیست و به تنهایی کل فضای میز شما را شلوغ و درهم می نماید.

اگر شما هم چنین حسی دارید، بهتر است هرچه زودتر به فکر خرید یک هاب برای مرتب کردن میزتان باشید البته بیشتر هاب های موجود در بازار دو ایراد اساسی دارند: سیم اتصال شان کوتاه است و صرفا برای استفاده از پورت های یو اس بی کاربرد دارند. اما خوشبختانه در سال گذشته هاب های جدیدی وارد بازار شده اند که پورت های متنوع دیگری هم در اختیار کاربر قرار می دهند.

هاب Twelve South StayGo یکی از جدیدترین محصولات این رده در بازار است. این هاب دارای 3 پورت یو اس بی معمولی، یک پورت اچ دی ام آی، یک پورت برای کابل شبکه، شیار کارت اس دی و میکرو اس دی و البته یک پورت USB-C است.

الان نه!

همه کسانی که تجربه دورکاری و استفاده از فضای منزل برای انجام کارهایشان را دارند، احتمالا بارها با حضور اعضای خانواده در اتاق کار خود، تمرکزشان را از دست داده اند.

این مساله به قدری جدی است و روی عملکرد کلی افراد در دورکاری تاثیرگذار بوده که گجت هایی هم برایش طراحی و به بازار عرضه شده است.

جان هاوم (Joan Home) در واقع یک نمایشگر قابل اتصال به شبکه وای فای است که می تواند ساعات کاری و بازه های زمانی آزادتان را به اعضای خانواده نشان دهد.

این نمایشگر از فناوری جوهر الکترونیکی (e-ink) استفاده می نماید که در کتابخوان های الکترونیک مثل کیندل به کار می رود.

این دسته از نمایشگرها فقط رنگ مشکی را نمایش می دهند و البته در مقایسه با نمایشگرهای معمولی از مصرف انرژی بسیار پایینی برخوردارند.

جان هاوم می تواند برنامه زمانی کاری تان را از تقویم آنلاین شما در گوگل یا سرویس های مشابه دریافت کند و آن را نمایش دهد.

یکی دیگر از امکانات این گجت، امکان نمایش تصاویر دلخواه در ساعات بیکاری است. برای نمونه، می توانید عکس های خانوادگی تان را روی این دستگاه نمایش دهید.

به این ترتیب، به اعضای خانواده نشان می دهید که به فکرشان هستید، هر چند موقع کار، چندان تحمل ندارید در اتاق باشند! البته با توجه به قیمت 250 دلاری این گجت، شخصا ترجیح می دهم از روش های کلاسیک تری مثل بستن در اتاق یا اعلام برنامه کاری با صدای بلند به اعضای خانواده استفاده کنم!

یک نفس عمیق

هوای درون خانه به ویژه در روزهایی که در و پنجره ها به مدت طولانی بسته هستند، به سرعت کیفیت خود را از دست می دهد.

رسپیرا (Respira) یک دستگاه تصفیه هوای خانگی است که می تواند مواد زائد موجود در هوا را تا حد زیادی از بین ببرد و مشکل ماندگی و کهنگی هوای خانه را رفع کند.

رسپیرا به دو صورت مصنوعی و طبیعی، مواد زائد هوای خانه را حذف می نماید، چون علاوه بر فیلترهای تصفیه، این دستگاه میزبان یک گیاه هم است. در مرحله اول، هوای اتاق به درون دستگاه کشیده شده و غبار و ذرات درشت آن حذف می گردد.

در مرحله بعد، هوا به سمت گیاه راهنمایی می گردد تا مواد شیمیایی و مضر موجود در هوا توسط ریشه های آن جذب گردد. به این ترتیب، هوای فضای موردنظر به تدریج تصفیه می گردد و کیفیت خود را در طول روز حفظ می نماید.

رسپیرا همچنین از قابلیت اتصال به اینترنت اشیا نیز برخوردار است و می توان به وسیله اپلیکیشن، کیفیت هوا و عملکرد آن را آنالیز کرد. اما یکی از جذابیت های اصلی این دستگاه به نسبت محصولات مشابه، امکان استفاده از آن به عنوان گلدان است!

با توجه به حس خوبی که دیدن گل و گیاه به انسان می بخشد، شاید حضور رسپیرا در اتاق کار حتی به بهبود عملکرد کاری شما هم منجر گردد.

ماسک ویژه عاشقان فناوری

دورکاری به این معنا نیست که همواره در خانه باشیم. همه ما گاهی برای ورزش، خرید یا کارهای دیگر باید از خانه خارج شویم. با توجه به همه گیری کووید 19، ماسک زدن به یکی از ضروریات، مثل همراه داشتن کلیدهای خانه، تبدیل شده است.

به همین دلیل هم در طول یک سال اخیر شرکت های بسیاری، از نام های شناخته شده تا استارت آپ های گمنام سعی کردند با ترکیب فناوری های روز و الزامات بهداشتی ماسک های هوشمند بسازند و به بازار عرضه نمایند.

ماسک ایرپاپ اکتیو (AirPop Active) یکی از جالب ترین ماسک هایی است که به زودی به بازار عرضه خواهد شد. این ماسک می تواند کیفیت هوا و نیز تنفس ما را پایش کند.

ایرپاپ اکتیو درون خود مجموعه ای از حسگرهای پیشرفته دارد. این حسگرها می توانند عمر مفید فیلتر ماسک را ارزیابی نموده و احتیاج به تعویض آن را به وسیله اپلیکیشن به کاربر اعلام کند.

آنها همچنین کارایی فیلتر در جذب انواع ذرات موجود در هوا را نیز سنجیده و به شما اعلام می نمایند. به علاوه این حسگرها داده های تکمیلی دیگری از جمله زمان استفاده در هر روز و نیز اطلاعاتی درباره آهنگ تنفس کاربر را ثبت نموده و نمایش می دهند البته شاید شما در سال آینده همین مدل ماسک را نخرید، اما به احتمال زیاد و درصورت رفع نشدن مشکل کرونا تا عید سال بعد شاهد رواج استفاده از آنها بین مردم خواهیم بود.

محافظ جیبی

در یک سال اخیر، بازار مواد ضدعفونی نماینده در کنار تجهیزات بهداشتی مثل ماسک و دستکش رشد فراوانی داشت البته ضدعفونی فقط به مواد گندزدایی مثل الکل محدود نمی گردد و درصورت امکان با استفاده از تابش فرابنفش (UVC) نیز می توان سطوح را بهتر و دقیق تر گندزدایی کرد.

به خصوص که با این روش احتیاجی به خرید و پر کردن مجدد محلول های ضدعفونی برای کاربردهای روزمره نیست.

از آنجا که همه گیری کرونا حداقل تا آینده نزدیک کماکان بخشی از زندگی ما خواهد بود، احتمالا در آینده نزدیک شاهد رواج بیشتر دستگاه های ضدعفونی با تابش فرابنفش خواهیم بود. یکی از بهترین گجت های معرفی شده در سال اخیر، دقیقا قرار است همین کار را انجام دهد.

اولتراکلین (UltraClean) یک گجت بسیار کوچک (به اندازه تقریبا یک بند انگشت) است که می توان آن را به پورت یو اس بی گوشی متصل و شارژ کرد و سپس با استفاده از آن سطوح را ضدعفونی کرد.

این گجت دارای لامپ فرابنفش است و می تواند تا 99 از آلودگی ها و ویروس های سطوح را از بین ببرد.

به علاوه ابعاد کوچک و شارژی بودن آن باعث می شوند بتوانید آن را همواره و همه جا همراه خود داشته و

بهره ببرید.

صالح سپهری فر - مشاور کسب و کارهای نوآور / ضمیمه کلیک روزنامه خبرنگاران

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 81072

به "خریدهای احتمالی شما در سال آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خریدهای احتمالی شما در سال آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید