خرید از فری شاپ های ترکیه

به گزارش مهسان بلاگ، فری شاپ چیست؟

فری شاپ به فروشگاه هایی در فرودگاه گفته می گردد که تکس فری یا به زبان دیگر بدون مالیات هستند که همان طور که از اسم این فروشگاه ها پیدا این اجناس به علت تکس فری بودن به قیمت مناسب تری به مشتری ارائه می شوند که البته خرید از این فروشگاه ها قوانین خاص خودش را دارد؛ فری شاپ ها در واقع بیشتر در کشورهایی که دارای گردشگر زیاد هستند وجود دارند و برای جذب آن ها ساخته شده است.

خرید از فری شاپ های ترکیه

قوانین خرید از تکس فری

زمان ورود به هر فروشگاه برای خرید به علامت تکس فری (Tax Free) روی درب ورودی یا بالای صندوق فروشنده توجه کنیم و یا از فروشنده و مسئول فروشگاه سوال کنیم که آیا این فروشگاه شامل قانون تکس فری هست یا نه.

در کشورهای مختلف، حداقل مبلغ خرید برای بهره مند شدن از این قانون بسیار متفاوت است، به طور مثال، در ترکیه برای بهره مند شدن از 4 درصد تکس فری باید حداقل 100 لیر خرید نمایید.

در زمان خرید در بیشتر کشورها باید فرم مخصوص که توسط صندوقدار فروشگاه در اختیار خریداران قرار می گیرد را کامل کنید. این فرم حاوی اطلاعاتی همچون نام، نام خانوادگی، محل اقامت و آدرس خریدار است و در بعضی موارد شماره پاسپورت جهانگرد نیز خواسته شده است. این فاکتور نیز در 3 نسخه تنطیم و به خریداران تحویل داده می گردد.

قوانین استفاده از سیستم تکس فری در ترکیه

به منظور این که جهانگردان بخشی از مبلغ خرید خودشان را در فرودگاه های بین المللی پس بگیرند می بایست شرایط زیر را رعایت نمایند:

  • از مدت زمان اقامت آن ها در ترکیه بیش از 3 ماه نگذشته باشد .
  • از فروشگاه هایی که سیستم تکس فری دارند خرید نموده باشند و فاکتور مربوطه را داشته باشند . معمولا فروشگاه هایی که سیستم تکس فری دارند روی ویترین مغازه خود اعلام می نمایند و یا با سوال از مسئول فروشگاه می توان از اجرای این سیستم مطمئن شد .
  • جهانگردان باید هنگام پرداخت مبلغ خرید خود به فروشنده اطلاع دهند که فاکتور را برای تکس فری می خواهند که فروشنده فاکتور مخصوص همراه با مهر فروشگاه برای آنان صادر کند.
  • مبلغ خرید مسافران بایستی بالای 100 لیره ترک باشد.

شما می توانید مبلغ مربوط به خریدهای فری شاپ خود را در فرودگاه بین المللی و هنگام خروج از ترکیه پس بگیرید. توجه کنید برای اینکه زمان کافی برای باز پس گیری مبلغ خود داشته باشید بهتر است با هماهنگی مسئول تور 4 الی 5 ساعت زودتر به فرودگاه بروید تا بدون دغدغه فاکتورهای خود را به باجه مربوطه تحویل دهید با صرف زمانی زیاد به ازای هر 1000 لیر 80 لیر را پس بگیرید.

الی گشت

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان از موسسه مهاجرتی خبرنگاران با شماره های 021-22226480 تماس حاصل فرمائید و یا از مشاوره آنلاین رایگان خبرنگاران بهره مند شوید.

مراکز خرید ترکیه

تور روسیه: تور روسیه: تور سوچی، تور مسکو، تور سن پترزبورگ، تور تابستان نوروز، بهار روسیه

منبع: اینترنت
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 64592

به "خرید از فری شاپ های ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید از فری شاپ های ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید