خسارت 248 میلیارد تومانی کرونا به گردشگری همدان

به گزارش مهسان بلاگ، ایرنا/ براساس سخنان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان، خسارت 248 میلیارد تومانی کرونا به گردشگری همدان مشاهده می شود.

خسارت 248 میلیارد تومانی کرونا به گردشگری همدان

قضیه چیست؟

علی مالمیر گفت: حمایت های اقتصادی انجام شده از بخش گردشگری به مثابه یک مُسکن بود تا فرصت لازم را برای تامین هزینه های ضروری داشته باشند.

وی افزود: حوزه گردشگری جز بخش هایی است که فصل رونق آن محدود بوده و فصل کار آن به عیدنوروز و سه ماهه تابستان ختم می گردد همچنین 30 درصد کسب و کار و درآمدها حوزه گردشگری در عید نوروز اتفاق می افتد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان اعلام کرد: حوزه گردشگری نه تنها عید نوروز 99 به علت شیوع کرونا بلکه در نوروز 98 نیز به علت سیل و آبگرفتگی دچار زیان شد.

مالمیر ادامه داد: چنانچه شرایط کنونی کرونا و اعمال محدودیت های پیش بینی شده تا نوروز 1400 تداوم یابد این هراس وجود دارد فعالان در این بخش دیگر نتوانند قد راست نمایند.

وی گفت: میزان اشغال تخت هتل های این استان هم اینک زیر پنج درصد است بنابراین در غیر فصول رونق صنعت گردشگری، تالار ها و رستوران های هتل به عنوان یک بخش درآمد زا همچنان فعال هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان افزود: در حال حاضر برگزاری مراسم در تالارها و هتل ها ممنوع بوده و تنها دورهمی هایی برگزار شده که آن نیز در رستوران های داخل شهر بوده و هتل ها سهمی در این درآمد ندارند.

مالمیر تاکید نمود: اداره کل میراث فرهنگی آمادگی دارد بر اساس پروتکل هایی که از سوی علوم پزشکی تایید شده مجدد زمینه ارائه خدمات در بخش رستوران و غذاخوری هتل ها را فعال نموده تا بخشی از درآمد هتل ها از این طریق تامین گردد.

نایب رئیس جامعه هتلداران کشور نیز گفت: شیوع ویروس کرونا آسیب جدی به صنعت گردشگری وارد نموده که انتظار می رود از این حوزه حمایت های جدی صورت گیرد.

شهرام شیروانی اعلام کرد: در حالیکه فعال شدن غذاخوری ها با 25 درصد ظرفیت مطرح شده است، اما هم اینک در دیگر استان ها این رقم 50 درصد ظرفیت تالارها و هتل ها بوده همچنین در منطقه آزاد کیش مراسم ها، جنگ شادی و همایش ها هم برگزار می گردد.

جانشین سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان نیز از کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی اطلاع داد و گفت: فاصله گذاری اجتماعی در دفاتر پیشخوان، رستوران و فروشگاه های زنجیره ای کمرنگ شده و متصدیان همانند گذشته به این موضوع اهمیت نمی دهند.

سردار مهدی فرجی افزود: به دنبال برگزاری جلساتی برای کاهش تجمع در دفاتر پیشخوان، میزان تجمع در این دفاتر خدماتی نزولی شده است، البته با وجود تجمع و ازدحام همه مراجعان به این مراکز از ماسک استفاده می نمایند.

وی ادامه داد: بعضی از دفاتر پیشخوان حتی گنجایش کارمندان خود را ندارد و در این دفاتر شاهد صف بستن هشت تا 9 مراجعه نماینده در داخل آن هستیم.

جانشین سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: میزان دورهمی ها در رستوران های راستا تفریحی و توریستی افزایش یافته و بیش از هفت تا هشت نفر در اتاق های شیشه ای با ابعاد 2 در 2 متری می نشینند.

محمد پورداود، مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز اعلام کرد: بازگشایی مدارس از اول بهمن سالجاری صورت گرفت که استقبال خانواده ها اندک بود و هم اینک بیشتر آموزش ها به صورت غیر حضوری صورت می گیرد.

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: همگردی
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 75672

به "خسارت 248 میلیارد تومانی کرونا به گردشگری همدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خسارت 248 میلیارد تومانی کرونا به گردشگری همدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید