خوزستان از جذب دانشجویان مستعد ناتوان مانده است

به گزارش مهسان بلاگ، معاون پژوهشی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: استان خوزستان از جذب دانشجویان مستعد، ناتوان مانده و از این حیث، لطمه دیده است.

خوزستان از جذب دانشجویان مستعد ناتوان مانده است

به گزارش خبرنگاران، علی حقیقی در جلسه قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با معاونان پژوهشی دانشگاه های استان خوزستان و دستگاه های اجرایی با موضوع نحوه حمایت بنیاد ملی نخبگان از هسته های دانشجویی مساله محور که شامگاه گذشته (نهم مهرماه) در سالن ریاست دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار گردید، اظهارکرد: طرح بنیاد ملی نخبگان قطعا طرح موفقی خواهد بود. در استان خوزستان به واسطه شیوه معیوب پذیرش دانشجو به صورت کنکوری ، لاجرم دانشگاه نه بر اساس شاخص های جدی و علنی، بلکه صرفا به دلیل امکانات و شرایط آب و هوایی، نیروهای انسانی را توزیع می نماید.

وی اضافه نمود: استان خوزستان از جذب دانشجویان مستعد، ناتوان مانده است و لطمه دیده ایم. نه تنها در جذب دانشجویان نخبه ناتوان مانده ایم، بلکه در حفظ دانشجویان مستعد و بومی استان خوزستان نیز با مشکل روبرو هستیم.

معاون پژوهشی دانشگاه شهید چمران اهواز بیان نمود: در دانشگاه شهید چمران و کل دانشگاه های منطقه 10 کشور، طرحی که توسط بنیاد ملی نخبگان ارائه شد، انجام خواهد شد.

سیستم آموزشی کشور مسائل اساسی دارد

همچنین محمد بدوی، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در این جلسه اظهار کرد: وقتی صحبت از دانشگاه علوم پزشکی می گردد تصور بر این است که همه پزشک هستند و تنها کار دانشگاه، درمان است. سیستم آموزشی ما مسائل اساسی و ضعف های زیادی دارد که ما را به ارائه طرح های جدید وادار نموده است .

وی اضافه نمود: متاسفانه سیستم آموزشی کشور به شدت رقابتی است و از دوره ابتدایی دانش آموز را وادار به رقابت می نماید. سیستم آموزشی ما معیوب است و خانواده ها حتی پیش از شروع دوران دبستان، فرزندان خود را به کلاس های آموزشی می برند و پس از آن کلاس های کنکور و تست زنی شروع می گردد.

بدوی ادامه داد: سازمان استعدادهای درخشان نابودگر استعداد دانش آموزان است. مدارس استعداد درخشان غرور کاذبی را به دانش آموز می دهند و فشارهای زیادی وارد می نمایند و هیچ نتیجه ای در بر نخواهد داشت.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان نمود: سال گذشته وزیر بهداشت در استان خوزستان بود و معاون آموزشی وزارت اعلام نموده بود که در کنکور تجربی 30 هزار نفر معدل بالای 19 دارند و شب و روز، داوطلبان به فکر قبول شدن در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی هستند که دلیل آن فقط مساله اشتغال است.

وی اضافه نمود: امیدواریم دانشگاه علوم پزشکی اهواز با حدود 670 عضو هیات علمی و چندین مرکز تحقیقاتی در دانشکده ها و مرکز رشد بتواند در اجرای طرح بنیاد نخبگان ورود و از فرصت ها به نحو مطلوب استفاده کند و در حل مسائل جامعه سهیم باشد.

لزوم تمرکز بر افزایش خودباوری در دانشجویان

به گزارش خبرنگاران، در ادامه سید علیرضا علوی، رییس سازمان جهاددانشگاهی خوزستان با بیان اینکه مشکل اصلی در کشور موضوع خودباوری است، توضیح داد: امیدوارم روی مساله افزایش خودباوری در دانشجویان تمرکز گردد. در یک پروژه ده ساله تعدادی از جوانان از منطقه ای که در اهواز به عنوان تهدید امنیتی شناخته می گردد، مته هایی ساختند که رکورد مته های نمونه مشابه خارجی را شکست. در حال حاضر ساخت 870 مته در جهاد دانشگاهی خوزستان شروع شده است. تقاضای ما این است روی موضوع خودباوری در دانشجویان تمرکز بیشتری گردد.

sahandblog.ir: سهندبلاگ: سیستم مدیریت محتوای سهند

salmandiar.ir: دیار سلمان | مجله گردشگری و مسافرتی دیار سلمان

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 19081

به "خوزستان از جذب دانشجویان مستعد ناتوان مانده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوزستان از جذب دانشجویان مستعد ناتوان مانده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید