دارایی جف بزوس دو برابر مارک زاکربرگ

به گزارش مهسان بلاگ، شیوع ویروس کرونا با ضرر و زیان و از دست دادن منابع اقتصادی گره خورده است. اما یکی از معدود کسانی که ثروتش در دوران کرونا کم نشده، مدیرعامل آمازون است. دارایی خالص جف بزوس از ابتدای سال 2020 آنقدر بیشتر شده که حالا او دو برابر بیشتر از مارک زاکربرگ دارایی دارد.

دارایی جف بزوس دو برابر مارک زاکربرگ

بر اساس فهرست میلیاردرهای بلومبرگ، تا هنگام درج این مطلب، دارایی خالص جف بزوس و مارک زاکربرگ به ترتیب حدوداً 140 و 70 میلیارد دلار است. بزوس یکی از معدود میلیاردرهایی است که ثروتش از زمان شیوع ویروس کرونا بیشتر شده. ثروت مدیرعامل آمازون از ابتدای امسال میلادی، 25 میلیارد دلار افزایش پیدا نموده و همین عامل سبب شده تا او با فاصله بیشتری پولدارترین فرد جهان لقب بگیرد. بیل گیتس با 35 میلیارد دلار دارایی کمتر، بزوس را تعقیب می نماید.

زاکربرگ رتبه پنجم را در فهرست پولدارترین افراد جهان به خود اختصاص داده است. دارایی خالص او از زمان آغاز سال 2020، حدوداً 8.4 میلیارد دلار کاهش پیدا نموده است.

رشد چشمگیر دارایی خالص بزوس در مدت زمان کوتاه احتمالاً به خاطر افزایش بی سابقه خرید از آمازون به دلیل خانه نشینی مردم بوده است. گزارش وال استریت ژورنال نشان می دهد حالا میزان خریدها از آمازون با پیک فصل تعطیلات آخر سال برابری می نماید.

البته حرکت کشتی آمازون در توفان کرونا کاملاً بدون آسیب نبوده و کارمندان این شرکت در ایالات متحده و اروپا در اعتراض به اقدامات ناکافی آمازون و شیوع ویروس کرونا به انبارهای این شرکت دست به تظاهرات زدند.

دادگاهی در فرانسه به آمازون دستور داد تا زمانی که در قوانین مربوط به حفاظت از کارکنان بازنگری ننموده، فقط حق فروش کالاهای ضروری را خواهد داشت. این اقدام سبب شد تا عظیم ترین فروشگاه اینترنتی جهان تمام انبارهایش در این کشور را هفته اول ماه آینده میلادی تعطیل کند.

این هفته نیز یکی از سناتورهای آمریکایی آمازون را به خاطر سیاست های انحصاری به باد انتقاد گرفت و این شرکت را متهم کرد که با استفاده از داده های شرکت های شخص ثالث به شکل غیرمنصفانه به محصولات برند خود فزونی می دهد.

منبع : دیجیاتو

منبع: آی تابناک
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 10 تیر 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 47533

به "دارایی جف بزوس دو برابر مارک زاکربرگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دارایی جف بزوس دو برابر مارک زاکربرگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید