دبیر کل AFC حق اعطا و سلب میزبانی ندارد

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاری مهر، غلامرضا رفیعی مشاور حقوقی فدراسیون فوتبال درباره شکایت این فدراسیون به دادگاه عالی ورزش برای تغییر محل میزبانی مسابقات تیم ملی کشورمان، گفت: کسی نمی تواند موفقیت دعوی را تضمین کند. ما از حق قانونی خود استفاده کردیم. 10 روز فرصت باقیمانده روز دوشنبه به اتمام می رسد. آنها هنوز قاضی را انتخاب نکرده اند و فکر می کنم ظرف دو سه روز آینده انتخاب بشود. دادگاه عالی ورزش هم باید سر داور را انتخاب کند. اگرچه رسیدگی بنا به درخواست کنفدراسیون به صورت عادی است اما امیدوار هستیم خیلی بیش از آنکه طول بکشد تصمیم گیری شود.

دبیر کل AFC حق اعطا و سلب میزبانی ندارد

رفیعی درباره اینکه ممکن است دادگاه CAS میزان ضرر یکی از طرف ها را در اعلام رای خود لحاظ کند، شرح داد: برای اینکه CAS اعلام به پذیرش دستور موقت یک رای کند سه شرط لازم است. اول اینکه خسارتی که به شاکی وارد می شود غیر قابل جبران باشد. دوم اینکه دلایل کافی برای شکایت شاکی وجود داشته باشد. بحث متضرر شدن هم می تواند تا حدودی مبنای CAS باشد ولی نه لزوماً.

مشاور حقوقی فدراسیون فوتبال گفت: هنوز دادگاه CAS تصمیمی برای دستور موقت و اصل رای نگرفته است. منتظر هستیم در هفته جاری انجام بشود چرا که دبیر کل کنفدراسیون فاقد اختیار برای سلب و دادن میزبانی است.

رفیعی در پاسخ به این سئوال که آیا مدارک کافی برای اثبات عدم اختیار دبیر کل AFC دارید؟ گفت: آنچه برای ما مسجل شده همین است. خود دبیر کل برایمان نامه ای فرستاده و اعلام کرده این تصمیمی است که توسط دبیرخانه گرفته شده است. در این نامه گفته نشده که تصمیم در کمیته مسابقات گرفته شده است. در واقع بحث میزبانی ایران شبیه به بحث میزبانی های لیگ قهرمانان آسیا نیست.

وی اضافه کرد: چند سال پیش دبیر کل تصمیمی گرفت که در صلاحیتش نبود و آن تصمیم ابطال شد. شباهت هایی بین دعوای ما با این مورد وجود دارد. دبیر کل فاقد اختیار قانونی برای این تصمیمات است. فدراسیون ایران از ابتدا با این موضوع مخالفت کرده است. ضمن اینکه اجماعی بین کشورهای گروه سوم (ایران، عراق، بحرین، کامبوج و هنگ کنگ) رخ نداده است. اگر همه کشورها رضایت می دادند که بحرین میزبان شود، امکانش بود اما ایران رضایت نداد. ایران در سه مسابقه برگشت میزبان بود و حتی حاضر شد علاوه بر دیدارهای خودش، میزبان سایر مسابقات گروه سوم هم بشود.

رفیعی که با برنامه ورزش و مردم گفتگو می کرد، در پاسخ به این سئوال که چه رایی صادر شود فدراسیون فوتبال برنده خواهد بود؟ اظهار کرد: مهمترین نکته این است که دستور موقت چیست. امیدواریم دستور موقت ما پذیرفته شود. اگر نشود خواهان ابطال رای و تصمیم دبیر کل هستیم.

وی درباره احتمال تغییر تاریخ بازی های تیم ملی فوتبال به خاطر این شکایت، یادآور شد: بستگی به این دارد که رای نهایی در چه تاریخی صادر شود.

مشاور حقوقی فدراسیون فوتبال در پایان در خصوص اینکه آیا به تغییر رای AFC خوشبین است، گفت: می دانیم مقابل آنچه تضییع حقوق ما است از پتانسیل های حقوقی موجود استفاده کردیم. بدون امید این تصمیم را نگرفتیم. باید به خدا توکل کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 خرداد 1400 بروزرسانی: 6 خرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 85205

به "دبیر کل AFC حق اعطا و سلب میزبانی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دبیر کل AFC حق اعطا و سلب میزبانی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید