درخواست ایالات شرقی آلمان از اتحادیه اروپا برای اتخاذ رویکرد محبت آمیز در قبال روسیه

به گزارش مهسان بلاگ، مقامات ایالات شرقی آلمان از دولت این کشور و اتحادیه اروپا درخواست کردند که موضع سختگیرانه در قبال روسیه را کنار گذاشته و تحریم ها علیه این کشور را لغو نمایند.

درخواست ایالات شرقی آلمان از اتحادیه اروپا برای اتخاذ رویکرد محبت آمیز در قبال روسیه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از هفته نامه اشپیگل، نخست وزیران ایالات شرقی آلمان از احزاب سوسیال دموکرات و دموکرات مسیحی آلمان، یک رویکرد جدید اتحادیه اروپا و دولت آلمان در برابر روسیه را خواهان شدند.

مایکل کرتشمر، نخست وزیر ایالت زاکسن آلمان بر درخواست خود برای انتها تحریم های اتحادیه اروپا علیه مسکو تاکید نموده و گفت: من به عنوان یک سیاستمدار آلمانی به بسیاری از شرکت هایی فکر می کنم که در ایالات جدید آلمان (در شرق این کشور) به شدت از عواقب سیاست های تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه آسیب دیده اند.

وی تاکید نمود که بسیاری از شهروندان آلمانی در درخواست او برای لغو تحریم ها علیه روسیه در جبهه او قرار دارند. این یک موضوع خاص شرق آلمان نیست.

این اظهارات نخست وزیر ایالت زاکسن همچنین با حمایت دیتمار وودکه، نخست وزیر ایالت براندنبورگ آلمان هم روبرو شده است. این سیاستمدار حزب سوسیال دموکرات آلمان هم درباره اتخاذ یک موضع سختگیرانه در قبال مسکو که اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون جدید اروپایی بر آن تاکید دارد هشدار داده و گفت: ما در این راستا احتیاجمند یک موضع آشکار و نه سختگیرانه هستیم. ما احتیاج نداریم که نفت در این آتش بریزیم.

وی تاکید نمود که او در نشست ها مرتبا در این باره صحبت می نماید که چگونه مناسبات با روسیه می تواند بهتر گردد. به گفته وی اکثر انسان ها درخواست می نمایند که سیاست بالاخره باید در این عرصه چشم بندهای خود را بردارند. نخست وزیر ایالت براندنبورگ همچنین تاکید نمود که در یک رای گیری اکثریت قریب به اتفاق آلمانی ها خواهان توقف تحریم ها علیه روسی هستند.

با توجه به موضع مثبت بخصوص شهروندان ایالات شرقی آلمان در قبال روسیه ماتیاس پلاتسک رئیس مجمع روسیه-آلمان و رئیس سابق حزب سوسیال دموکرات آلمان دیدار اخیر مایکل کرتشمر، با ولادیمر پوتین، نخست وزیر روسیه در سنت پترزبورگ را برای انتخابات ایالتی زاکسن مهم ارزیابی نموده است.

اخیرا آلمان هم کوشش هایی را در راستای بهبود مناسبات با روسیه در پیش گرفته است. از سال 2013 نمایندگان بلند پایه آلمان و روسیه از مجمع گفتگوهای سنت پترزبورگ دور مانده و در این مذاکرات شرکت ننموده بودند، اما چندی پیش وزرای امور خارجه روسیه و آلمان در این مذاکرات که در شهر بن آلمان برگزار گردید شرکت کردند. کارشناسان این را به عنوان علامت تنش زدایی بین طرفین می بینند.

به این ترتیب برای اولین بار بعد از آغاز بحران اوکراین دو وزیر امور خارجه در این گفتگوها حضور پیدا کردند.

مجمع گفتگوهای سنت پترزبورگ در سال 2001 توسط رئیس جمهور وقت روسیه و گرهارد شرودر ، صدر اعظم وقت آلمان تاسیس شد و از آن موقع هر ساله برگزار می گردد. در سال 2012 ولادیمیر پوتین و آنگلا مرکل برای آخرین بار به عنوان دو نماینده بلند پایه در این مجمع گفتگوها شرکت کردند. این که حالا دو وزیر امور خارجه در این گفتگوها شرکت کردند به عنوان علامتی برای تنش زدایی مناسبات دیده می گردد.

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 13095

به "درخواست ایالات شرقی آلمان از اتحادیه اروپا برای اتخاذ رویکرد محبت آمیز در قبال روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست ایالات شرقی آلمان از اتحادیه اروپا برای اتخاذ رویکرد محبت آمیز در قبال روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید