دویچه بان، شرکت ملی راه آهن آلمان

به گزارش مهسان بلاگ، آلمان، در غرب قاره اروپا با مناظر طبیعی چشم نواز، از بزرگ ترین قطب های اقتصادی آن به شمار می رود که پس از آمریکا و ژاپن، سومین قدرت صنعتی جهان است.

دویچه بان، شرکت ملی راه آهن آلمان

بیش از نیمی از نمایشگاهای پیشرو جهان در چندین شهر مهم آلمان از جمله فرانکفورت، هانوفر، برلین، مونیخ و دوسلدورف برگزار می شود که از میان آن ها می توان به نمایشگاه تجهیزات پزشکی مدیکا (MEDICA)، نمایشگاه صنعت اتومبیلِ اتومکانیکا (Automechanika)، نمایشگاه دارو CPHI، نمایشگاه بسته بندی اینترپَک (INTERPACK) و نمایشگاه ساختمان BAU اشاره کرد. همچنین شهرهای دیگری همچون کلن، هایدلبرگ و بادن، در کنار کلان شهرهای این کشور از جاذبه های توریستی و دیدنی های بسیاری برخوردار هستند. در زمان اوج فصل توریستی یا برپایی نمایشگاه ها، نه تنها یافتن محل اقامت مناسب با قیمت معقول غیرممکن به نظر می رسد، بلکه رفت و آمد نیز هزینه بر و سخت است.

قطار یکی از بهترین راه های جابجایی محسوب می شود؛ به خصوص وقتی که مدام در حال رفت و آمد باشید. شرکت ریلی دویچه بان (Deutsche Bahn) یا به اختصار DB تنها عهده دار سیستم حمل و نقلی داخلی آلمان محسوب می شود. قطارهای سریع السیر این شرکت، اینتر سیتی اکسپرس (Inter City Express) یا به اختصار ICE نام دارند که با متوسط سرعت 280 کیلومتر تا 320 کیلومتر بر ساعت مسافرین را در داخل آلمان و به شهرهای زوریخ، اینترلاکن و بازل در سوئیس، وین در اتریش، بروکسل در بلژیک، پاریس در فرانسه، آمستردام در هلند و کپنهاگ در دانمارک جابجا می کند. جرمن ریل پاس (German Rail Pass) که توسط این شرکت ارائه می شود، ارزان ترین و راحت ترین بلیط اعتباری بوده که می توانید تهیه کنید. نکته مثبت این بلیط آن است که برای بچه ها 6 تا 11 سال رایگان بوده و به ازای هر بزرگسال دو کودک می توانند سفر رایگان داشته باشند.

از اول اکتبر تا آخر سال 2018، شرکت دویچه بان (Deutsche Bahn) روی این بلیط ها تخفیفاتی در نظر گرفت که برای توریست ها یا بازدیدکنندگان از نمایشگاه ها بسیار مقرون به صرفه بود. مسافران با این بلیط می توانستند با قطار به برخی شهرها در ایتالیا، بلژیک، اتریش، چک، لهستان یا با اتوبوس به استراسبورگ، پراگ، آنتورپ، بروکسل، لندن، زاگرب و کپنهاگ سفری آسوده را تجربه کنید.

برای خرید بلیط قطار ریلی آلمان کلیک کنید

در حال حاضر 5 نوع قطار ICE در آلمان در حال سرویس دهی هستند که به ICE1,ICE2,ICE3,ICE T/TD, Sprinter شناخته می شوند. در زیر جدولی از ظرفیت مسافربری و ماکسیمم سرعت این قطارها را می توانید مقایسه کنید:

ICE 1 : با نهایت سرعت 280 km/h و دارای ظرفیت 649

ICE 2 : با نهایت سرعت 280 km/h و دارای ظرفیت 368

ICE 3 : با نهایت سرعت 320 km/h و دارای ظرفیت 440

ICE T/TD : با نهایت سرعت 230 km/h و دارای ظرفیت 250 / 357

درباره واگن قطارها نیز باید گفت که همگی دارای بار و رستوران بوده و امکاناتی را هم برای افراد معلول در نظر گرفته اند. امکانات واگن درجه 1 شامل دسترسی به لانژ DB در ایستگاه قطار برلین، هانوفر، کلن، دوسلدورف، لایپزیک، درسدن، منهایم، اسن، مونیخ، فرانکفورت، نورمبرگ، اشتوتگارت و هامبورگ؛ دسترسی رایگان به اینترنت و پذیرایی رایگان بین ساعات 7 صبح تا 9 شب در لانژ؛ مجهز بودن به سیستم تهویه مطبوع؛ صندلی های بزرگ چرمی راحت با فضای کافی برای جلو پا؛ وجود پریز برق در کنار هر صندلی؛ پذیرایی با چرخ دستی و قفسه های نگهداری چمدان که در هنگام دریافت آن هزینه مسافر را پس می دهند می باشد. واگن درجه 2 نیز شامل این امکانات است که عبارت هستند از صندلی راحت با فضای کافی برای جلو پا؛ قفسه های نگهداری چمدان و پذیرایی با چرخ دستی.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

باتسک: مترجم آنلاین، دارالترجمه آنلاین

منبع: گردشبان
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 69367

به "دویچه بان، شرکت ملی راه آهن آلمان" امتیاز دهید

1 کاربر به "دویچه بان، شرکت ملی راه آهن آلمان" امتیاز داده است | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دویچه بان، شرکت ملی راه آهن آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید