راهنمای خرید آیفون؛ کدام گوشی اپل برای شما مناسب تر است؟

به گزارش مهسان بلاگ، در این مطلب که در واقع یک راهنمای خرید به شمار میرود به شما یاری خواهیم کرد با توجه به بودجه و نیازی که دارید، مناسب ترین آیفون را در بین مدل های مختلف انتخاب کنید.

راهنمای خرید آیفون؛ کدام گوشی اپل برای شما مناسب تر است؟

گوشی های آیفون یکی از برترین گوشی هایی هستند که از زمان تولد تا به امروز، مورد توجه قرار داشته اند و تقریبا می توان گفت هیچ کسی از خرید آن ها ناراضی نیست. به اعتقاد بعضی ها، نماینده های اپل برترین گوشی های تاریخ هستند و با پشتیبانی بلندمدتی که از آن ها می گردد، دیگر هیچ رقیبی در این صنعت بزرگ ندارند. البته تا زمانی که به اندروید علاقه مند نباشید و به اصطلاح گروه خونی شما با آیفون و سیستم عامل محبوبش یعنی iOS سازگاری داشته باشد.

گوشی های آیفون اگرچه در سراسر دنیا معروف هستند اما در بازار آمریکا محبوبیت آن ها مثال زدنی است. طبق اطلاعات منتشر شده از سوی وب سایت Counterpoint، اپل در کشور آمریکا 53٪ از سهم بازار را تا سه ماه دوم 2021 در اختیار داشت که این مقدار هر سال در حال افزایش است.

مقدار فروش سالانه محصولات اپل، به خصوص گوشی های آیفون هر سال در حال افزایش است و کاربران زیادی به خرید آن ها علاقه نشان می دهد. اگر شما هم جز این افراد هستید، پیشنهاد می گردد این مطلب را که راهنمای خرید گوشی های آیفون به شمار میرود از دست ندهید.

این مطلب فقط آیفون هایی را شامل می گردد که با توجه به قیمت و مشخصات فنی، ارزش خرید بالایی دارند. بنابراین اصلا به سراغ سری آیفون 12 نرفتیم چون معتقدیم ارزش خرید بالایی با وجود سری 13 ندارند. بعلاوه در کنار آنالیز تمام این آیفون ها، چند مورد دیگر هم خواهیم داشت نظیر برترین آیفون ها، برترین لوازم جانبی برای گوشی های اپل، مقایسه اندروید و iOS و سوالات متداول در رابطه با این گوشی ها. به صورت کلی فهرست مواردی که قرار است در این مطلب به آنالیز آن ها بپردازیم به توضیح زیر است:

برترین آیفون متناسب با احتیاج کاربر

قبل از اینکه به آنالیز گوشی های آیفون بپردازیم و ببینیم چه چیزی آن ها را از هم متمایز نموده است، لازم دیدیم این نکته را هم به شما یادآوری کنیم که در حال حاضر گوشی های اندرویدی خوبی هم در بازار وجود دارند که می توانند احتیاج شما را فراتر از آنچه که می خواهید رفع نمایند. اما چون کسانی که این مطلب را می خوانند غالبا در پی خرید آیفون هستند، هیچ گوشی اندرویدی را در این مطلب نخواهیم داشت.

به صورت کلی گوشی های تازهی که فراوری می شوند از لحاظ کیفیت ساخت، قدرت سخت افزاری، کیفیت نمایشگر، دوربین و در واقع تمام زمینه ها، از گوشی های قبلی بهتر هستند. در حال حاضر سری آیفون 13 تازهترین نماینده های اپل به حساب می آیند که واقعا هم عملکرد بی نظیری در تمامی زمینه ها دارند و به راحتی می توانند نسل گذشته خود را از دور خارج نمایند. گوشی های قدیمی تر مشخصات ضعیف تری دارند اما قیمت آن ها بسیار عالی است و همین شاید ارزش خرید آن ها را حفظ کند.

اما اپل از آن جایی که کاربران حتی گوشی های قدیمی آیفون را هم می پسندیدند، آن ها را تهدیدی برای فروش مدل های تازه می داند و فروش شان را اندکی بعد از معرفی سری تازه متوقف می نماید. البته همچنان می توان این گوشی ها را از فروشگاه های شخص ثالث خریداری کرد ولی در فروشگاه رسمی اپل خبری از این گوشی ها نیست.

برترین گوشی آیفون

در کل می توان برترین آیفون ها را از لحاظ مختلف در زیر دسته بندی کرد:

  • برترین آیفون موجود از همه لحاظ: آیفون 13 پرو مکس در حال حاضر در بین گوشی های مجهز به سیستم عامل iOS از همه لحاظ بی رقیب است.
  • برترین آیفون برای اغلب کاربران: آیفون 13 پرو با توجه به میزان مناسب، مشخصات سخت افزاری مشابه مدل پرو مکس و قیمت نسبتا خوب، می تواند برای بسیاری از کاربران یک انتخاب عالی، ایدئال و منطقی باشد.
  • برترین آیفون برای کاربران عادی: اگر به دوربین تله فوتو یا سنسور LiDAR احتیاجی ندارید و فرقی هم نمی نماید رفرش ریت گوشی تان 60 یا 120 هرتز باشد، آیفون 13 می تواند برایتان برترین گزینه باشد چرا که هم قیمت عالی دارد و هم مشخصات سخت افزاری فوق العاده قدرتمند.
  • برترین آیفون از لحاظ جمع و جور بودن: آیفون 13 مینی برای آن دسته از کاربرانی که در پی یک گوشی کوچک و جمع و جور و در عین حال قدرتمند و پر از امکانات هستند یک گزینه عالی به شمار میرود.
  • برترین آیفون مالی: آیفون SE 2020 با بهره مندی از قدرت سخت افزاری بالا و میزان 4.7 اینچی، ظاهری شبیه به پرچم دارهای قدیمی اپل دارد ولی قدرت سخت افزاری آن مشابه سری آیفون 11 است. در حالی که اپل آن را کمتر از 500 دلار قیمت گذاری نموده است تا با یکی از ارزشمندترین آیفون های تاریخ طرف باشیم. البته اگر طول عمر بالای باتری مد نظرتان نیست.
  • قدیمی اما ارزشمند: اگر آیفون SE 2020 را انتخاب خوبی نمی دانید، آیفون 11 قطعا می تواند انتخاب درستی برایتان باشد. این گوشی که پرفروش ترین گوشی سال 2020 هم لقب گرفت هم مشخصات فنی خوبی دارد و هم میزان و قیمت مناسب تا جای هیچ بحثی وجود نداشته باشد.

آیفون 13 پرو مکس؛ برترین گوشی از هر لحاظ

اینکه آیفون 13 پرو مکس را برترین گوشی از هر لحاظ خطاب می کنیم به خاطر عملکردی است که این محصول طی چندین ماه حضور در بازار از خود به نمایش گذاشته است. آیفون 13 پرو مکس تمام آن قابلیت هایی که در سری آیفون 13 وجود دارد را در یک سطح بالاتر در خود جای داده است تا یکی از برترین پرچم داران کنونی لقب بگیرد.

از جمله قابلیت های خوب این گوشی که باعث شده آن را برترین خطاب کنیم، نمایشگر 6.7 اینچی بسیار باکیفیت آن است که وب سایت DisplayMate سال گذشته آن را به عنوان برترین نمایشگر انتخاب کرد. این نمایشگر از رفرش ریت 120 هرتز پشتیبانی می نماید که با لمس کاربر، رفرش ریت بالا را فعال می نماید تا در مصرف انرژی صرفه جویی گردد. بعلاوه میزان ناچ روی نمایشگر هم کاهش داشته است تا بخش بزرگی از پنل جلو را خود نمایشگر تشکیل دهد. روی پنل پشتی این محصول هم سه دوربین بزرگ از نوع اصلی، فوق عریض و تله فوتو درون ماژولی مربعی شکل تعبیه شده اند که در کنار آن ها سنسور سه بعدی LiDAR و فلش هم دیده می گردد.

میزان بزرگی که این گوشی دارد به اپل اجازه داد تا یک باتری پرظرفیت با ثبت رکوردی دست نیافتنی در انجام کارهای مختلف هم برای آن در نظر بگیرد که در مجموع تمام این موارد این گوشی را به سنگین ترین آیفون تاریخ هم تبدیل نموده است. جای تعجب ندارد اگر بدانید قیمت پایه آیفون 13 پرو مکس 1100 دلار در نظر گرفته شده است که این مقدار را برای مدلی با ترکیب حافظه رم و حافظه داخلی 6/128 گیگابایت می پردازید. قیمت این گوشی حتی تا 1600 دلار هم افزایش پیدا می نماید که در واقع بهای مدلی با همان مقدار حافظه رم اما 1 ترابایت حافظه داخلی است.

نقاط قوت آیفون 13 پرو مکس

  • نمایشگر بزرگ و باکیفیت با رفرش ریت 120 هرتز
  • برترین سیستم دوربین در بین تمام آیفون ها
  • کیفیت ساخت مثال زدنی
  • بزرگ ترین باتری با بیشترین طول عمر در مقایسه با تمام گوشی های پرچم دار بازار

نقاط ضعف آیفون 13 پرو مکس

  • بزرگ ترین و سنگین ترین آیفون تاریخ
  • قیمت بسیار بالا برای مدل 1 ترابایتی

آیفون 13 پرو: برترین آیفون برای اغلب کاربران

اما اگر قیمت بالا و میزان بزرگ آیفون 13 پرو مکس آن را انتخاب ایدئالی برای شما نمی نماید، می توانید سراغ مدل پرو بروید. محصولی که نه بزرگ است، نه کوچک، نه خیلی گران است که از خرید آن صرف نظر کنید و نه خیلی مقرون به صرفه که مطمئن شوید ضعف هایی دارد. یک گوشی که از همه لحاظ تعادل در ساخت آن رعایت شده است تا بتواند احتیاج کاربران را رفع کند.

آیفون 13 پرو از لحاظ سیستم دوربین کاملا مشابه مدل پرو مکس است و از لحاظ کیفیت ساخت و شکل ظاهری هم جز میزان بزرگ تر نمایشگر و در نتیجه باتری پرظرفیت تر و وزن بیشتر، تفاوتی بین آن ها دیده نمی گردد. میزان کوچک این گوشی اگرچه باعث شده اپل مجبور گردد باتری کوچک تری را برای آن در نظر بگیرد اما در عمل واقعا عملکرد این باتری عالی است به گونه ای که باید آن را در بین گوشی های قدرتمند از این لحاظ دسته بندی کنیم.

از لحاظ قیمت هم شرایط خوبی را شاهد هستیم. مدل پایه این محصول با ترکیب حافظه رم و حافظه داخلی 6/128 گیگابایت، 1000 دلار قیمت گذاری شده است در حالی که مدل 1 ترابایتی آن با همین مقدار حافظه رم 1500 دلار قیمت دارد.

نقاط قوت آیفون 13 پرو

  • نمایشگر بزرگ و باکیفیت با رفرش ریت 120 هرتز
  • برترین سیستم دوربین در بین تمام آیفون ها
  • کیفیت ساخت مثال زدنی
  • میزان ایدئال و وزن عالی

نقاط ضعف آیفون 13 پرو

  • قیمت بسیار بالا برای مدل 1 ترابایتی

آیفون 13؛ برترین آیفون برای کاربران عادی

می رسیم به مدل استاندارد از سری آیفون 13، محصولی با میزان ای مشابه آیفون 13 پرو اما با قابلیت هایی کمتر. این گوشی روی پنل پشتی خود دو دوربین دارد و دیگر خبری از سنسور تله فوتو نیست. بعلاوه نمایشگر آن 60 هرتزی است تا بدین ترتیب پرچم دار قدرتمند شرکت آمریکایی از بعضی از گوشی های مالی اندرویدی هم رفرش ریت پایین تری داشته باشد که این واقعا ناامیدنماینده است.

اما با در نظر گرفتن موارد دیگر نظیر کیفیت فوق العاده دوربین ها، طول عمر باتری عالی، نمایشگر باکیفیت، میزان و وزن مناسب، قیمت عالی، می توان این گوشی را برای کاربرانی که احتیاج خیلی شدیدی به گوشی های حرفه ای ندارند انتخابی عالی دانست.

از جمله قابلیت های دو مدل پرو که در این گوشی وجود ندارد می توان به حالت ویدیوی ProRAW، عدم پشتیبانی از حالت شب در پرتره و عدم بهره مندی از 1 ترابایت حافظه داخلی اشاره نمود. با این حال آیفون 13 برای عده زیادی از کاربران همچنان یک گزینه عالی محسوب می گردد چرا که برای خرید مدل پایه آن که 128 گیگابایت حافظه داخلی و 4 گیگابایت حافظه رم دارد، باید فقط 800 دلار بپردازید. هرچند مدل 512 گیگابایتی آن با همی مقدار حافظه رم، 1100 دلار قیمت دارد.

نقاط قوت آیفون 13

  • میزان و ظرفیت باتری مشابه در مقایسه با مدل پرو
  • موجود در رنگ بندی های مجذوب کننده و متنوع
  • قیمت عالی

نقاط ضعف آیفون 13

  • عدم بهره مندی از لنز تله فوتو
  • عدم پشتیبانی از رفرش ریت 120 هرتز
  • قابلیت های نرم افزاری کمتر در مقایسه با مدل های پرو

آیفون 13 مینی؛ برترین آیفون از لحاظ جمع و جور بودن

اگر شما هم جز آن عده زیادی از کاربران هستید که به گوشی های کوچک زمان های قدیمی علاقه بیشتری دارند، آیفون 13 مینی می تواند احتیاجتان را رفع کند. این گوشی همانطور که از نامش پیداست، کوچک ترین مدل از سری آیفون 13 به شمار میرود و حتی از لحاظ میزان کلی، از آیفون SE 2020 هم کوچک تر است. البته میزان نمایشگر آن به 5.4 اینچ می رسد که حدودا 0.7 اینچ بزرگ تر از نمایشگر 4.7 اینچی آیفون SE 2020 است.

البته نباید بگذارید میزان کوچک آن شما را فریب بدهد و فکر کنید قدرت سخت افزاری آن پایین است. اتفاقا این گوشی هرآنچه که در سری آیفون 13 وجود دارد را در خود دارد. برای مثال همان پردازنده A15 (پردازشگر گرافیکی این مدل و مدل استاندارد 4 هسته ای است در حالی که پردازشگر گرافیکی دو مدل پرو، 5 هسته دارد)، همان مقدار حافظه داخلی و دوربین مثل مدل استاندارد و بسیاری موارد خوب دیگر. تنها چیزی که یک نقطه ضعف بزرگ برای آیفون 13 مینی به شمار میرود طول عمر باتری آن است که عملکرد ضعیف گوشی در این زمینه در نتیجه استفاده از یک باتری کم ظرفیت است. البته انتظار نداشتیم یک گوشی 5.4 اینچی باتری بزرگ تری داشته باشد بنابراین کاربران باید با این نقطه ضعف بسازند.

قیمتی که برای مدل پایه این محصول در نظر گرفته شده 700 دلار است که این مبلغ را برای مدل 128/4 گیگابایتی آن پرداخت می کنیم. مقدار حافظه نهایی گوشی هم مثل مدل استاندارد به 512 گیگابایت می رسد که بهای آن، 1000 دلار است.

متأسفانه آیفون 12 مینی آنقدر در بازار عملکرد بدی داشت که باعث شد کاربران نسبت به این گوشی ها بدبین شوند. آنقدر بد که اپل از فراوری یک نسخه مینی دیگر برای سال 2022 منصرف شد و ظاهرا سال جاری دیگر هیچ آیفون مینی به عنوان بخشی از پرچم داران اپل شاهد نخواهیم بود. بنابراین اگر به گوشی کوچک علاقه دارید، بهتر است آیفون 13 مینی را انتخاب کنید.

نقاط قوت آیفون 13 مینی

  • دوربین و مشخصات سخت افزاری مشابه آیفون 13
  • قیمت عالی مدل پایه
  • موجود در رنگ بندی های مجذوب کننده و متنوع

نقاط ضعف آیفون 13 مینی

  • کوچک ترین باتری در بین سایر گوشی های سری آیفون 13
  • عدم پشتیبانی از رفرش ریت 120 هرتز
  • قابلیت های نرم افزاری کمتر در مقایسه با مدل های پرو
  • عدم بهره مندی از دوربین تله فوتو

آیفون SE 2020؛ برترین آیفون مالی

اما می رسیم به یکی از پرفروش ترین گوشی های تاریخ اپل که نه به خاطر مشخصات فنی بلکه به خاطر قیمت مناسبی که داشت توانست تا این میزان محبوب گردد. آیفون SE 2020 اگرچه شکل و شمایل کاملا قدیمی داشت اما به واسطه بهره مندی از تراشه قدرتمند A13 توانست حتی از پرچم داران قدرتمند اندرویدی آن موقع هم عملکرد بهتری از لحاظ قدرت پردازشی خالص داشته باشد.

آیفون SE 2020 فقط یک دوربین روی پنل پشتی خود دارد که آن دوربین هم واقعا باکیفیت است. البته نمی توان آن را در حد و میزان های برترین گوشی های پرچم دار امروزی یا حتی آن موقع دانست اما قطعا از برترین میان رده های آن موقع بهتر است.

اما فقط یک نکته است که ارزش خرید این گوشی را به شدت کاهش می دهد و آن هم باتری بسیار ضعیف آن است. به گونه ای که اصلا نمی توانید از تمام توان پردازنده قدرتمند آن به برترین نحو ممکن استفاده کنید چون باتری به سرعت به اتمام می رسد و احتیاج دارید بار دیگر آن را شارژ کنید. شاید حتی در طول روز مجبور شوید دو یا سه بار بسته به نوع استفاده، گوشی را شارژ کنید که طبیعتا نکته جالبی نیست.

قیمتی که اپل برای آیفون SE 2020 در نظر گرفته برای مدل پایه که 64 گیگابایت حافظه داخلی و 3 گیگابایت حافظه رم دارد، 400 دلار است که تا به امروز در تاریخ شرکت اپل، چنین قیمتی برای یک آیفون سابقه نداشته است. بنابراین ضعف باتری شاید با این قیمت پایین تا حد زیادی پوشانده گردد.

نقاط قوت آیفون SE 2020

  • قیمت بسیار عالی
  • کوچک، جمع و جور و بسیار سبک
  • قابلیت دریافت تمام آپدیت های نرم افزاری مثل گوشی های پرچم دار

نقاط ضعف آیفون SE 2020

  • طراحی نه چندان زیبا با حواشی فراوان خصوصا در قسمت بالا و پایین
  • عدم بهره مندی از دوربین های فوق عریض و تله فوتو
  • طول عمر باتری بسیار ضعیف

آیفون 11؛ قدیمی اما ارزشمند

می رسیم به آخرین آیفون این فهرست که شخصا معتقدم هنوز هم یکی از برترین گوشی هایی است که می توانید برای انجام کارهای روزانه خود خریداری کند. از لحاظ قدرت سخت افزاری گرفته تا کیفیت نرم افزاری و مقدار پشتیبانی به وسیله شرکت سازنده، آیفون 11 هیچ کم و کاستی ندارد و می تواند به برترین شکل ممکن احتیاج شما را رفع کند. خصوصا اینکه میزان آن بسیار ایدئال است.

آیفون 11 در سال 2020 به عنوان پرفروش ترین گوشی دنیا شناخته شد و طبیعی است چنین محصولی ارزش بالایی داشته باشد. اما نکته اینجاست که با ورود دو نسل دیگر آیفون، قیمت این گوشی کاهش محسوسی داشت و در نتیجه این روزها با ورود به فروشگاه های شخص ثالث می توانید آیفون 11 را با قیمت بسیار خوبی بخرید.

به خاطر داشته باشید که این گوشی یک پرچم دار است و اگرچه به دو سال قبل تعلق دارد اما همچنان با قدرت و سرعت بالایی می تواند به کارهای شما رسیدگی کند. هنوز هم هیچ کار سنگینی وجود ندارد که این گوشی نتواند از عهده انجام آن بر بیاید. بنابراین خیالتان از بابت کیفیت سخت افزاری گوشی راحت باشد.

اگر در پی آیفونی هستید که با قیمت مناسب بتواند احتیاجتان را رفع کند و از طرفی قیمت سری آیفون 12 و 13 را گران می دانید، می توانید روی آیفون 11 به عنوان یک گزینه همچنان عالی حساب کنید. این گوی در مدل پایه خود که 64 گیگابایت حافظه داخلی و 4 گیگابایت رم دارد، 500 دلار قیمت گذاری شده است. بعلاوه می توانید برای دو سه سال دیگر هم به وسیله اپل به صورت نرم افزاری و امنیتی پشتیبانی شوید.

نقاط قوت آیفون 11

  • قیمت بسیار عالی حتی کمتر از آیفون 13 مینی
  • سیستم دوربین عالی
  • امکان دریافت آپدیت نرم افزاری به مدت سه سال دیگر

نقاط ضعف آیفون 11

  • سخت افزار قدیمی
  • عدم بهره مندی از دوربین های فوق عریض و تله فوتو
  • عدم پشتیبانی از مگ سیف

برترین لوازم جانبی آیفون

در حال حاضر لوازم جانبی زیادی وجود دارند که می توانید برای آیفون خود بخرید تا بتوانید به برترین شکل ممکن از آن لذت ببرید. برای مثال برترین لوازم جانبی که می توانید در کنار آیفون ها خریداری نموده و واقعا از داشتن آن لذت ببرید، اپل واچ ها هستند. این ساعت های هوشمند پرفروش ترین در نوع خود به حساب می آیند و چند سالی است که این فرایند خوب ادامه داشته است.

محصولات بعدی ایرپادز در دو مدل استاندارد و پرو هستند که لذت شنیدن موسیقی را برایتان دوچندان می نمایند. این گجت های کوچک که اکنون اپل نسل تازه مدل استاندارد آن ها را نیز عرضه نموده است، کیفیت فوق العاده بالایی در پخش موسیقی، انجام مکالمه و … دارند. مدل پرو هم همانطور که احتمالا می دانید با قابلیت حذف نویز، می تواند به برترین شکل ممکن صدای محیط را برایتان حذف کند تا بتوانید به راحتی با دوستان خود مکالمه کنید. جز این موارد می توان شارژر بی سیم، پد شارژر یکپارچه برای شارژ تمام محصولات آیفون و … اشاره نمود که می توانید در بسیاری از فروشگاه ها آن ها را بخرید.

iOS در مقابل اندروید؛ کدام سیستم عامل برای شما مناسب تر است؟

می رسیم به یک پرسش قدیمی که بارها و بارها در رابطه با آن مطالب بسیار زیادی منتشر شده است. البته همانطور که در بالا اشاره شد، کسی که به خواندن این مطلب مشغول است به احتمال زیاد iOS را سیستم عامل محبوب خود می داند اما اگر یک درصد هم بین دو سیستم عامل مردد هستید، باید بدانید هر دو نقاط قوت و ضعف خاص خود را دارند.

iOS همچنان از لحاظ شخصی سازی عملکرد ضعیف تری از اندروید دارد، اما در بحث ایمنی یک سیستم عامل کاملا پیروز تر بوده است. اپلیکیشن ها و بازی هایی که در اپ استور قرار دارند قطعا کیفیت خوبی دارند اما در پلی استور احتمال اینکه اپلیکیشن ها و بازی های زیادی ویروسی باشند یا مخرب وجود دارد.

iOS از طرفی سریع تر و ساده تر است و مدت زمان بیشتری هم آپدیت می گردد. زیست بوم اپل هم در مجموع عملکرد بسیار فوق العاده ای دارد و می تواند علت خوبی برای ترجیح آیفون بر یک گوشی اندرویدی باشد. از طرفی اندرویدی ها هم شارژر سریع تری دارند، امکان سایدلود اپلیکیشن ها در آن ها وجود دارد، قیمت و تنوع مناسب تر و بیشتری دارند و بسیاری موارد دیگر که بیان همه آن ها از حوصله متن خارج است.

سوالات متداول

کدام گوشی آیفون برترین دوربین را دارد؟ در بین گوشی های آیفون کنونی، طبیعتا آیفون 13 پرو و پرو مکس برترین دوربین را در مقایسه با سایر گوشی های این شرکت در اختیار دارند. البته بین این دو گوشی هم تفاوتی از لحاظ عکاسی و فیلم برداری وجود ندارد چون دوربین آن ها کاملا مشابه است.

کدام آیفون بیشترین طول عمر باتری را دارد؟ با توجه به مشخصات روی کاغذ، آیفون 13 پرو مکس به لطف بهره مندی از باتری پرظرفیت تر باید طول عمر باتری بیشتری هم داشته باشد. در آنالیز ها هم چنین چیزی ثابت شد و این گوشی توانست با دوام 18 ساعته در وب گردی، یک رکورد استثنائی از خود به جای بگذارد. البته آیفون های کوچک تر به خاطر بهره مندی از نمایشگر کوچک و قدرت سخت افزاری پایین تر می توانند طول عمر باتری خوبی هم داشته باشند اما برترین مدل از این لحاظ، آیفون 13 پرو مکس است.

برترین زمان برای خرید یک گوشی آیفون چه زمانی است؟ طبیعتا هر وقت احتیاج شدیدی به خرید گوشی هوشمند دارید، آن موقع برترین زمان برای شماست اما اگر منتظر هستید قیمت گوشی های یک سال قبل شرکت بشکند، باید منتظر عرضه مدل های تازه باشید. معمولا ماه سپتامبر که آیفون های نسل تازه معرفی و عرضه می شوند، قیمت آیفون های قدیمی به شکل محسوسی کاهش پیدا می نماید و این برترین زمان برای شما خواهد بود که آیفون مورد نظر خود را از نسل قبل بخرید.

آیفون بعدی چه زمانی عرضه می گردد؟ اگر برنامه های اپل دستخوش تغییراتی نگردد و شرایط همینطوری پیش برود، آیفون 14 باید ماه سپتامبر رسما رونمایی گردد. البته شاید آیفون SE 2022 کمی زودتر عرضه گردد اما پرچم داران شرکت قطعا قبل از سپتامبر رونمایی نخواهند شد.

برترین آیفون برای بچه ها کدام است؟ از آن جایی که آیفون ها گوشی های گران قیمت و بسیار کاربردی هستند، خرید آن ها برای بچه ها بسیار اشتباه است. (نظر شخصی). طبیعتا یک بچه نمی تواند کاری را که آیفون برای انجام آن فراوری شده را انجام دهد در نتیجه شما فقط پول خود را هدر می دهید. پیشنهاد می گردد برای بچه ها، گوشی های مالی اندرویدی یا در نهایت آیفون SE بخرید.

هر آیفون چقدر دوام می آورد؟ این پرسش شاید کمی عجیب باشد چون عوامل متفاوتی در پاسخ آن دخیل هستند.. معمولا آیفون ها بعد از عرضه حدودا 5 سال پشتیبانی می شوند و این یعنی یک آیفون که در سال 2021 عرضه می گردد، می تواند تا سال 2026 هم با دریافت آپدیت های نرم افزاری احتیاج شما را رفع کند. البته در این بین اگر باتری آن شما را آزار ندهد یا مثلا نمایشگر آن به خاطر عوامل مختلف احتیاج به تعویض پیدا نکند. به صورت کلی اگر بلایی غیرعادی سر آیفون خود نیاورید، بعید است این گوشی در بازه زمانی 5 ساله ای که آپدیت دریافت می نماید یا حتی بیشتر خراب گردد.

منبع: AndroidAuthority

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

mahsanblog.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان بلاگ

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 108279

به "راهنمای خرید آیفون؛ کدام گوشی اپل برای شما مناسب تر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید آیفون؛ کدام گوشی اپل برای شما مناسب تر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید