آشنایی با راه های مهاجرت به کانادا

به گزارش مهسان بلاگ، کانادا یکی از محبوب ترین مقاصد مهاجرتی در جهان است و دلایل خوبی هم برای این وجود دارد. کانادا کشوری با اقتصاد قوی، کیفیت زندگی بالا و فرصت های فراوان برای مهاجران دارد. در این مقاله، راه های مختلف مهاجرت به کانادا را بررسی خواهیم کرد.

آشنایی با راه های مهاجرت به کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

مهاجرت کاری

یکی از محبوب ترین راه های مهاجرت به کانادا، مهاجرت کاری است. دولت کانادا به دنبال جذب کارگران ماهر و باتجربه از سراسر جهان است و برنامه های متعددی برای تسهیل مهاجرت کاری ایجاد کرده است.

یکی از برنامه های محبوب مهاجرت کاری، برنامه Express Entry است. این برنامه به متقاضیان اجازه می دهد تا بر اساس امتیازاتی که در زمینه تحصیلات، تجربه کاری، مهارت های زبان و سن کسب می کنند، برای مهاجرت به کانادا درخواست دهند.

برنامه های مهاجرت کاری دیگری نیز وجود دارد، مانند برنامه Provincial Nominee Program (PNP) که به استان ها و قلمروهای کانادا اجازه می دهد تا بر اساس نیازهای بازار کار خود، متقاضیان را برای مهاجرت انتخاب کنند.

مهاجرت تحصیلی

یکی از محبوب ترین راه های مهاجرت کانادا، مهاجرت تحصیلی است. دانشجویان بین المللی که در یکی از دانشگاه های کانادا پذیرفته می شوند، می توانند برای ویزای تحصیلی اقدام کنند. پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه کانادا، دانشجویان می توانند برای ویزای کار پس از تحصیل اقدام کنند و به مدت سه سال در کانادا کار کنند. در این مدت، دانشجویان فرصت دارند تا کارفرمای کانادایی پیدا کنند و اسپانسرشیپ کار دریافت کنند که می تواند به آنها در مسیر اخذ اقامت دائم کانادا کمک کند. .

مهاجرت به وسیله ملحق شدن به اعضای خانواده (اسپانسرشیپ)

اگر شهروند کانادا یا مقیم دائم کانادا هستید، می توانید برای اسپانسرشیپ همسر، فرزندان، والدین و سایر اعضای خانواده خود درخواست دهید. اسپانسرشیپ به این معنی است که شما از نظر مالی و عاطفی از اعضای خانواده خود حمایت خواهید کرد تا آنها بتوانند به کانادا مهاجرت کنند. فرایند مهاجرت هر کدام از اعضای خانواده فرق دارد. البته این برنامه طی سالهای اخیر تغییرات زیادی را تجربه نموده است. و دولت وعده تغییرات تازه در سال جاری را در این برنامه مهاجرتی داده که تا تاریخ نشر این مطلب هنوز رسما اعلام نشده است.

مهاجرت خوداشتغالی

اگر دارای مهارت های خاصی هستید و می توانید کسب و کار خود را در کانادا راه اندازی کنید، می توانید از طریق مهاجرت خوداشتغالی برای مهاجرت به کانادا اقدام کنید. متقاضیان مهاجرت خوداشتغالی باید اثبات کنند که مهارت های لازم برای راه اندازی کسب و کار در کانادا را دارند و می توانند به اقتصاد کانادا کمک کنند.

مهاجرت استارتاپی

اگر دارای ایده استارتاپی هستید و می توانید تیم مدیریتی قوی برای استارتاپ خود تشکیل دهید، می توانید از طریق مهاجرت استارتاپی برای مهاجرت به کانادا اقدام کنید. متقاضیان مهاجرت استارتاپی باید اثبات کنند که ایده استارتاپی آنها نوآورانه است و می تواند به اقتصاد کانادا کمک کند.

مهاجرت مالی به کانادا

معمولاً افرادی که دارای تخصص و کسب و کار هستند و یا دارای تجارب مدیریتی و تجاری اند، از این روش برای مهاجرت به کانادا اقدام می نمایند. به طور کلی مهاجران مالی به سه دسته فدرال، گروه استانی و گروه کبک تقسیم می شوند. در ادامه این سه روش را شرح خواهیم داد:

  • مهاجرت به وسیله برنامه های دولت فدرال (Federal):

این گروه می توانند به همه استان های کانادا به غیر از استان کبک مهاجرت نمایند. در سال جاری روش های زیر برای مهاجرت به کانادا به وسیله گروه فدرال در نظر گرفته شده است:

روش اکسپرس انتری Express Entry یا EE: این روش سه گروه زیر را در بر می گیرد:

  • کارکنان ماهر Federal Skilled Worker
  • تجربه کار کانادایی Canadian Experience Class
  • پیشه وران Federal Skilled Trades Programs

روش خود اشتغالی Self Employed: روش خوداشتغالی هم سه گروه زیر را در برمی گیرد:

  • ورزشکاران(مربیان، داوران، مدیران برنامه های ورزشی و…)
  • هنرمندان(نویسندگان، موسیقی دانان، نقاشان، خوانندگان و…)
  • کشاورزان و افرادی که در امور کشاورزی و دامپروری فعالیت می نمایند.

روش استارت آپ Startup Visa: روش استارت آپ مختص کسانی است که به وسیله کارآفرینی می خواهند به کانادا مهاجرت نمایند.

مهاجرت گروه مراقبان Caregiver: کسانی که به اسم پرستار خانگی و یا در مشاغل مشابه در کانادا فعالیت نموده اند، می توانند از این روش برای مهاجرت استفاده نمایند.

  • گروه استانی Provincial

این گروه می توانند برای یکی از استان های کانادا اقدام به مهاجرت نمایند(به جز کبک). کانادا دارای 10 استان و 3 قلمرو است. این استان ها برای افزایش جمعیت و ارتقای اوضاع مالی خود برنامه های مهاجرتی را تدوین نموده اند. تدوین این برنامه ها و قوانین مهاجرتی در راستای قوانین دولت فدرال است. استان ها با دولت فدرال توافق نامه هایی امضا نموده اند که از آن تحت اسم Provincial Nominee Program یا PNP یاد می گردد.

  • گروه کبک Quebec

استان کبک با اداره مهاجرت فدرال دارای قراردادی است که بر اساس آن آزادی های زیادی برای مهاجرت افراد به این استان وجود دارد. این قرارداد تحت اسم Quebec Accord تنظیم شده است.. معمولاً استان کبک بیشتر تمایل به پذیرش افرادی دارد که زبان فرانسه می دانند.

مهاجرت از طریق تولد

اگر فرزند شما در کانادا متولد شود، به طور خودکار شهروند کانادا خواهد شد. این بدان معنی است که شما نیز واجد شرایط دریافت اقامت دائم کانادا خواهید بود.

مهاجرت از طریق ازدواج

اگر با فردی که شهروند یا مقیم دائم کانادا است ازدواج کنید، می توانید برای مهاجرت به کانادا از طریق اسپانسرشیپ همسر اقدام کنید.

راه های اقامت موقت کانادا

علاوه بر روش های مهاجرتی که اشاره شد، افراد زیادی هم هر ساله به صورت موقت به کانادا وارد می شوند. از جمله این راه ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ویزای توریستی کانادا Temporary Resident Visa
  • اجازه تحصیل Study Permit
  • ویزای کار Work Permit
  • اجازه اقامت موقت در کانادا Temporary Resident Permit

این ویزاها مستقیماً منجر به دریافت اقامت دائم کانادا نمی شوند. اما داشتن این ویزاها شانس بسیار بالایی را برای افراد جهت دریافت اقامت دائم کانادا فراهم می آورد. مثلاً افرادی که به مدت یک سال در کانادا کار می نمایند می توانند به وسیله برنامه تجربه کار کانادایی Canadian Experience Class برای دریافت اقامت دائم اقدام نمایند. دولت کانادا بعلاوه برای کسانی که در دانشگاه ها و کالج های کانادا تحصیل نموده اند برنامه ای را تحت اسم Post Graduate Permit در نظر گرفته است که به آن ها این امکان را می دهد که پس از تحصیل در کانادا بمانند و شغل مورد نظر خود را بیابند.

انتشار: 17 مهر 1402 بروزرسانی: 17 مهر 1402 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 89993

به "آشنایی با راه های مهاجرت به کانادا" امتیاز دهید

1 کاربر به "آشنایی با راه های مهاجرت به کانادا" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با راه های مهاجرت به کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید