رعد و برق و رگبار باران در بسیاری از استان ها، گردوخاک در خوزستان و شرق کشور

به گزارش مهسان بلاگ، مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه به علت افزایش سرعت باد در خوزستان، تا فردا گرد و خاک در این استان داریم، گفت: در سه روز آینده در شرق و جنوب شرقی کشور به ویژه زابل با وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک پیش بینی می گردد.

رعد و برق و رگبار باران در بسیاری از استان ها، گردوخاک در خوزستان و شرق کشور

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، صادق ضیائیان در تشریح آخرین شرایط جوی کشور گفت: امروز در اغلب نقاط کشور جوی آرام حاکم است.

وی ادامه داد: بعد از ظهر امروز و اوایل امشب در ارتفاعات البرز در استان های تهران، البرز و قزوین و بعلاوه شرق و شمال هرمزگان در بعضی ساعات بارش پراکنده و رعد و برق پیش بینی می گردد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز آینده اول خرداد در بعضی نقاط آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کرمانشاه، اردبیل، کردستان، همدان، قزوین، مرکزی، زنجان، لرستان، گیلان، غرب اصفهان و ارتفاعات استان های هرمزگان تهران، البرز، سمنان و کرمان بعلاوه شمال و شرق فارس، بارش پراکنده گاهی رعد و برق پیش بینی می شوند.

ضیائیان گفت: امروز و فردا با توجه به افزایش سرعت وزش باد در خوزستان به ویژه غرب خوزستان احتمال رخداد گرد و خاک وجود دارد.

وی ادامه داد: روز یکشنبه دوم خرداد در بعضی نقاط آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، اردبیل، زنجان، همدان، قم، مرکزی، اصفهان، لرستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس و ارتفاعات و دامنه های استان های البرز، تهران، سمنان، خوزستان، قزوین و کرمان رگبار و رعد و برق گاهی وزش باد شدید موقت و در منطقه ها مستعد بارش تگرگ پیش بینی می گردد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: روز های دوشنبه و سه شنبه هفته جاری در منطقه های از غرب و شمال غرب بعلاوه مرکز کشور، ارتفاعات و دامنه های امتداد رشته کوه البرز و ارتفاعات زاگرس جنوبی بارش پیش بینی می گردد.

ضیائیان افزود: در سه روز آینده در شرق و جنوب شرقی کشور به ویژه زابل وزش باد شدید پیش بینی می گردد که می تواند منجر به خیزش گرد و خاک گردد.

وی در تشریح شرایط جوی مرکز بیان نمود: آسمان تهران روز آینده کمی ابری در بعضی ساعات همراه با وزش باد پیش بینی می گردد، بیشینه و کمینه دما تهران 35 و 24 درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده اهواز با بیشینه دمای 47 درجه بالای صفر گرم ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 7 درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی | مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 90401

به "رعد و برق و رگبار باران در بسیاری از استان ها، گردوخاک در خوزستان و شرق کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رعد و برق و رگبار باران در بسیاری از استان ها، گردوخاک در خوزستان و شرق کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید