روان پزشکی لیزری

به گزارش مهسان بلاگ، سازمان سلامت دنیای پیش بینی می نماید در سال 2020 بعد از بیماری های قلبی، افسردگی مهمترین عامل مرگ و میر در دنیا خواهد بود.استفاده از اشعه لیزر برای درمان اختلالات عصبی و آشفتگی های روانی، راه حلی است که محققان دانشگاه کالیفرنیا پیشنهاد نموده و لرزش های ناشی از پارکینسون را در موش آزمایشگاهی در یک چشم به هم زدن درمان نموده اند. در این روش تابش اشعه لیزر به مغز موش مبتلا به پارکینسون رعشه های ناشی از این بیماری را به سرعت

روان پزشکی لیزری

روان پزشکی لیزری

سازمان سلامت دنیای پیش بینی می نماید در سال 2020 بعد از بیماری های قلبی، افسردگی مهمترین عامل مرگ و میر در دنیا خواهد بود.

استفاده از اشعه لیزر برای درمان اختلالات عصبی و آشفتگی های روانی، راه حلی است که محققان دانشگاه کالیفرنیا پیشنهاد نموده و لرزش های ناشی از پارکینسون را در موش آزمایشگاهی در یک چشم به هم زدن درمان نموده اند. در این روش تابش اشعه لیزر به مغز موش مبتلا به پارکینسون رعشه های ناشی از این بیماری را به سرعت بهبود بخشید.

Karl zdeisseroth عصب شناس و روان پزشک دانشگاه استنفورد و همکارانش معتقدند که اشعه لیزر قادر است سلول های آسیب دیده و یا غیر فعال مغز را مجددا راه اندازی کند. برای تشریح این تکنولوژی محققان به وسیله مهندسی ژنتیک سلول های حساس به نور را در درون مغز موش های مبتلا به پارکینسون تعبیه نموده اند و به عبارتی دیگر یک فیبر نوری را درمغز این حیوانات جاسازی نمودند.

به محض برخورد نور آبی لیزر به بخش موتور کورتکس مغز، (منطقه ای از قشر مخ که مسئول کنترل حرکات ارادی ماهیچه هاست) لرزش موش ها متوقف شد. به علت دقت و ظرافت لیزر درمانی، دانشمندان امیدوارند بتوانند از این روش برای درمان سایر بیماری های روانی و عصبی نظیر افسردگی و اوتیسم استفاده نمایند.

منبع : نشریه نوآور شماره 60

منبع: راسخون
انتشار: 15 مهر 1400 بروزرسانی: 15 مهر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 96979

به "روان پزشکی لیزری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روان پزشکی لیزری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید