روز شمار فوتبال آسیا، 150 روز تا آغاز جام ملت های آسیا

به گزارش مهسان بلاگ، جام ملت های آسیا تبدیل به ارزشمندترین تورنمت و جام در سطح قاره کهن شده است. تورنمتی که 150 روز دیگر آغاز می گردد.

روز شمار فوتبال آسیا، 150 روز تا آغاز جام ملت های آسیا

به گزارش خبرنگاران، جام ملت های آسیا 2019 در کشور امارات قرار است برای اولین بار با حضور 24 تیم برگزار گردد. این جام ارزشمندترین تورنمت در سطح قاره است که قدرت های برتر فوتبال را در کنار هم جمع می نماید و در نهایت تیم قهرمان معین خواهد شد. عنوانی که خیلی از کشورها به دنبال رسیدن به آن هستند.

150 روز دیگر به آغاز این رقابت ها زمان باقی مانده است و این بار هیجان رقابت ها با توجه به افزایش تیم ها بیشتر از قبل نیز شده است. از سال 1954 ایده برگزاری این رقابت ها با حضور 12 کشور به وجود آورنده کنفدراسیون فوتبال آسیا بیان شد و در نهایت دو سال بعد در سال 1956 برای اولین بار جام ملت های آسیا برگزار گردید. بیش از 50 سال از این دوران گذشته است و اکنون خیلی از کشورهای آسیایی تبدیل به قدرت هایی در سطح دنیا شدند.

از سلطه اولیه کره جنوبی گرفته تا سه قهرمانی ایران و در ادامه در دهه 80 قدرت طلبی کشورهای عربی و سپس ژاپن، دوران پرفراز و نشیبی در جام ملت های آسیا سپری شده است.

در آخرین دوره این رقابت ها در سال 2015 تیم ملی استرالیا از امتیاز میزبانی نهایت بهره را برد و توانست با رجحان برابر کره جنوبی در ملاقات نهایی عنوان قهرمانی را به دست بیاورد.

سال جاری کنفدراسیون فوتبال آسیا بیشترین پاداش تاریخ خود را برای قهرمان این دوره از رقابت ها کنار گذاشته است و امیدوار است این دوره در امارات، بهترین دوره جام ملت های آسیا باشد.

تیم ملی فوتبال ایران نیز در جام ملت های آسیا با تیم های یمن، ویتنام و عراق هم گروه است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 29273

به "روز شمار فوتبال آسیا، 150 روز تا آغاز جام ملت های آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روز شمار فوتبال آسیا، 150 روز تا آغاز جام ملت های آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید