رکوردشکنی دوباره بورس تهران، شاخص کل 21056 واحد جهش یافت

به گزارش مهسان بلاگ، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در خاتمه معاملات امروز هم با رکوردشکنی روبرو شد و با جهش 21 هزار و 56 واحد به 689 هزار و 961 واحد رسید.

رکوردشکنی دوباره بورس تهران، شاخص کل 21056 واحد جهش یافت

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در خاتمه معاملات امروز یکشنبه آخرین روز فروردین 99، با جهش 21056 واحد به رکورد جدیدی دست یافت و به رقم 689 هزار و 961 واحد رسید.

همچنین شاخص کل بورس با معیار هم وزن 4572 واحد رشد نموده و به رقم 238 هزار و 98 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس اوراق بهادار تهران امروز به بیش از 2592 تریلیون رسید.

امروز معامله گران در بورس تهران حدود 11 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق اقتصادی در قالب یک و نیم میلیون نوبت معامله و به ارزش 1024 میلیارد تومان داد و ستد کردند که این ارزش معاملات بورس در نوع خود بی سابقه است و اگر ارزش معاملات فرابورس را به آن اضافه کنیم امروز در بازار سرمایه یعنی بورس و فرابورس ایران حدود 15 هزار میلیارد تومان داد و ستد اجرا شده و این مبلغ به عنوان سرمایه در گردش در اختیار شرکت های بورسی و فرابورسی قرار گرفته است.

کارشناسان عمده دلیل رکورد شکنی امروز بورس تهران را عرضه اولیه شستا و حضور 2 میلیون مشتری آن می دانند، همچنین روان شدن سیل نقدینگی به سمت بازار سرمایه و رکود بازار های موازی مانند سکه، طلا، مسکن و ارز باعث روی اوری مردم به بورس شده است.

البته باید مسئولان مربوطه زمینه حضور مردم در بورس را فراهم نمایند، از جمله شکست انحصار کارگزاری ها و رسوخ بازار سرمایه در شهر های کوچک و نیز احداث ایستگاه های معاملاتی بورس است. در این شرایطی که خانواده های ایرانی به سرمایه گذاری در بورس روی آورده اند و نیز به زودی طبق قول رئیس سازمان خصوصی سازی، سهام عدالت 49 میلیون نفر نیز در بورس قابل معامله می گردد، باید بعد نظارتی سازمان بورس بر عملکرد و گزارش دهی شرکت های بورسی بیشتر و قوی تر گردد تا سرمایه های مردم در این بازار دچار آسیب نگردد، گرچه ریسک و خطر امر ذاتی بازار است، اما گزارش دهی غیر واقعی و افزایش سرمایه های غیر واقعی بعضی ناشران و رقیق کردن قیمت سهام که ذاتی بازار نیست، باید به اعتماد مردم به بازار سرمایه احترام گذاشت و بازار شفاف با نظارت و با استاندارد قوی گردد.

امروز شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی با افزایش 5 هزار و 583 واحد به رقم 183 هزار و 809 واحد رسید.

شاخص قیمت با معیار هم وزن با افزایش 3041 واحد به رقم 158 هزار و 315 واحد رسید.

شاخص آزاد شناور با افزایش 21 هزار و 863 واحد به رقم 876 هزار و 865 واحد رسید.

شاخص بازار اول بورس، با افزایش 16112 واحد به رقم 486 هزار و 300 واحد رسید و شاخص بازار دوم بورس با افزایش 39124 واحد به رقم یک میلیون و 471 هزار و 221 واحد رسید.

امروز عمده نماد های مهم بورسی از گروه فولاد فلزات اساسی، معدنی و پتروشیمی در تقویت شاخص کل بازار اثر گذار بودند که مهمترین این شاخص ها را می توان پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه، بانک پارسیان، ملی مس ایران، صنعتی گل گهر، هلدینگ تاپیکو و چادرملو اشاره نمود.

نماد های پربیننده که مورد اقبال معامله گران قرار گرفته شامل بانک ملت، بانک تجارت، پالایش نفت اصفهان، گلوکوزان، سرمایه گذاری خوارزمی، ملی مس ایران، فولاد مبارکه، پتروشیمی خلیج فارس بودند.

امروز در فرابورس ایران شاخص کل در خاتمه معاملات 144 واحد جهش یافته و به رقم 8583 واحد رسید.

ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از 540 تریلیون تومان رسید.

امروز معامله گران در فرابورس ایران بیش از 3.7 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق اقتصادی در قالب 822 هزار نوبت معامله و به ارزش 4817 میلیاردتومان داد و ستد کردند.

امروز نماد های مهم فرابورسی مانند هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، صباتامین، فولاد هرمزگان، ذوب آهن اصفهان، پتروشیمی مارون و نیروی برق دماوند در تقویت شاخص فرابورس اثرگذار بودند و نماد خود شرکت فرابورس بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته است.

امروز نماد های پربیننده در فرابورس شامل ذوب آهن اصفهان، صنایع کاغذ پارس، سیمان لار سبزوار، شیر پاستوریزه، نیروی برق دماوند، سرمایه گذاری میراث فرهنگی و زرین معدن آسیا و کشت و صنعت شهداب ناب خراسان بوده اند.

در جریان معاملات امروز با پیغام ناظر بازار بعضی نماد ها مانند سرمایه گذاری ساختمان ایران و پگاه آذربایجان غربی، سیمان خوزستان، دارویی سبحان دارو، صنعتی پارس مینو، سرمایه گذاری داروی تامین، ایران ترانسفو و حق تقدم سیمان ایلام، ذغال سنگ نگین طبس، متوقف شدند و بعضی نماد ها مانند بانک پارسیان و دامپروری پارس، گروه بهمن، و صنعت شوینده، توسعه صنایع بهشهر، بازگشایی شدند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 45551

به "رکوردشکنی دوباره بورس تهران، شاخص کل 21056 واحد جهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکوردشکنی دوباره بورس تهران، شاخص کل 21056 واحد جهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید