زردآلو باعث کاهش فشار خون می گردد
به گزارش مهسان بلاگ، تهران (پانا) - به گفته مسول آموزش همگانی انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور مصرف روزانه زردآلو فشارخون در افراد مبتلا به پرفشاری خون را کاهش می دهد.

به گزارش ایسنا، مینا کاویانی همچنین با اشاره به فواید میوه تابستانی زردآلو گفت: زردآلوهای تازه و پررنگ تأمین نماینده مقادیر قابل توجهی بتاکاروتن (ماده پیش ساز ویتامین A) و پتاسیم برای بدن بوده و برگه های زردآلو نیز منبع بسیار غنی پتاسیم هستند.
وی درباره سایر فواید میوه زردآلو گفت: زردآلو یکی از میوه های خوش طعم و مغذی فصل تابستان است. البته انواع خشک و آماده مصرف آن نیز موجود است که دسترسی به آن را در سایر فصول سال میسر می نماید.
وی گفت: تحقیقات نشان داده است که بتاکاروتن موجود در زردآلو احتمالاً می تواند خطر ابتلا به انواع سرطان به ویژه سرطان ریه و معده را کاهش دهد و بنظر می رسد مصرف منظم زردآلو در رژیم غذایی به دریافت مقدار کاروتن کافی یاری می نماید.
کاویانی ادامه داد: همچنین نتایج تحقیقات حاکی از آن است که دریافت 5/2 تا 9/3 گرم پتاسیم اضافه بر احتیاج در رژیم غذایی روزانه، فشار خون را در افرادی که پرفشاری خون دارند، کاهش می دهد. بنابراین برگه های زردآلو نیز که دارای حدود 4/1 گرم پتاسیم در هر 100 گرم هستند، در کاهش فشار خون نقش بسزایی ایفا می نمایند.
وی اضافه نمود: بر اساس گزارش ها، کمبود پتاسیم در سالمندان که ناشی از دریافت ناکافی میوه ها و سبزی های تازه است، سبب ایجاد افسردگی می گردد. بنابراین پوره زردآلو به عنوان یک دسر خوشمزه غنی از پتاسیم، می تواند در بهبود حالت افسردگی آنها موثر باشد. زردآلوها به عنوان منبع خوب کاروتن، می توانند مانع از ایجاد حالت شبکوری بویژه در سالمندان شوند.
کاویانی همچنین گفت: همچنین زردآلوها به آرامی هضم می شوند و قند آنها به تدریج جذب و وارد خون می گردد. بنابراین افرادی که به طور منظم ورزش می نمایند، برای جایگزینی انرژی در ماهیچه، به چنین منبع انرژی چند ساعت قبل و بین نوبت های تمرین، احتیاج دارند.
وی اضافه نمود: زردآلوهای تازه شیرین، کالری نسبتاً پایینی دارند، همچنین حاوی مقدار قابل توجهی فیبر غذایی هستند (حدود 2 گرم در هر 100 گرم) بنابراین یک میان وعده کامل کم کالری برای افرادی که اضافه وزن دارند، هستند.
منبع: خبرگزاری پاناfungroups.ir: گروه سرگرمی، مجله و انجمن سرگرمی
namit.ir: نامیت | مجله بازاریابی و مدیریت بازار