زمان سفر دومین مقام اروپایی به تهران تعیین شد

به گزارش مهسان بلاگ، تارنمای سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا (ای ای ای اس - EEAS) گزارش داد که هلگا اشمید دبیر کل این نهاد اروپایی، هفته جاری به ایران و کشورهای خلیج فارس سفر می نماید.

زمان سفر دومین مقام اروپایی به تهران تعیین شد

برای لذت بردن از تور اروپا با بهترین ها مشورت کنید و مناسبترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، در گزارش پایگاه اینترنتی ای ای ای اس آمده است: خانم اشمید در یک دیدار رسمی از کشورهای خلیج فارس، سفر خود را از امارات متحده عربی شروع می نماید و بدنبال آن راهی کشورهای عمان، قطر و ایران می گردد.

بر اساس این گزارش، این دیدار در بحبوحه تنش های کنونی در منطقه انجام می گردد و فرصتی برای تاکید بر خواسته اتحادیه اروپا در جلوگیری از تنش های منطقه ای و یافتن راهی برای تنش زدایی و ترویج مذاکره خواهد بود.

این تارنمای اروپایی اضافه نمود: به عنوان بخشی از کوشش های اتحادیه اروپا برای تقویت ثبات در منطقه، سفر خانم اشمید همچنین مذاکره برای حفظ توافق هسته ای با ایران را هدف قرار خواهد داد که همچنان یکی از ارکان کلیدی طرح منع گسترش تسلیحاتی و یک ستون اصلی امنیتی در سطح جهانی و منطقه ای محسوب می گردد.

این دیدار همچنین فرصتی را برای انجام مذاکرات دوجانبه و مذاکره درباره دیگر مسائل منطقه ای مربوط به منافع مشترک فراهم خواهد آورد.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 11 مرداد 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 10687

به "زمان سفر دومین مقام اروپایی به تهران تعیین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان سفر دومین مقام اروپایی به تهران تعیین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید