زیکساری: بعضی انتقادها از کاراته تخریبی است

به گزارش مهسان بلاگ، دارنده مدال نقره دنیا و طلای آسیا با تاکید بر عملکرد خوب کادر فنی تیم ملی کاراته طی سال های اخیر، گفت: تیم ملی اگر در هر مسابقه 10 مدال طلا هم بگیرد باز بعضی افراد دست انتقاد برنمی دارند.

زیکساری: بعضی انتقادها از کاراته تخریبی است

حامد زیکساری در گفت وگو با خبرنگاران، درباره عملکرد تیم ملی کاراته مردان ایران در رقابت های لیگ دنیای کاراته وان ترکیه که با کسب 2 مدال طلا و یک برنز و عنوان قهرمانی همراه بود، اظهار کرد: به اعتقاد من برگزاری رقابت های کاراته وان استانبول پس از تعطیلی یکساله تمامی مسابقات بین المللی، به سود کاراته ایران و دنیا بود. این رقابت ها میدان خوبی برای محک ورزشکاران پس از یک سال دوری از میادین بود کما اینکه حتی بزرگان کاراته دنیا مانند آقایف نیز که سهمیه المپیک را گرفته اند پا به این مسابقات گذاشتند و حتی از دور رقابت ها نیز خذف شدند.

دارنده مدال نقره دنیا با اشاره به بعضی نقدها مغرضانه علیه تیم ملی کاراته، گفت: تیم ملی اگر 10 مدال طلا هم بگیرد باز یکسری از افراد دست به انتقاد می زنند. انتقاد باید سازنده باشد، اینکه بعضی در هر شرایطی دست به نقدها تخریبی می زنند به سود تیم ملی نیست . در سال المپیک هستیم و کاراته ایران احتیاج به همدلی و حمایت دارد تا در المپیک به موفقیت برسد. به اعتقاد من با توجه به دوری یکساله ملی پوشان از میادین، نتیجه کسب شده در کاراته وان ترکیه خوب بود و مطمئنا تیم ملی برای رویدادهای پیش رو با آمادگی هر چه بیشتر عملکرد بهتری نیز از خود نشان خواهد داد.

کاپیتان سابق تیم ملی کاراته، با بیان اینکه موفقیت های کاراته ایران طی سال های اخیر باعث بالا رفتن انتظارات از تیم ملی شده است، اعلام کرد: تیم ملی در سال 98 در رقابت های متعدد و پرفشار لیگ دنیای حاضر شد و به نتایج خوبی رسید. اینکه این انتطار وجود داشته باشد که تیم ملی در هر رویدادی مدال های طلا را درو کند اصلا منطقی نیست و یک انتطار بیجا است، مگر یک ورزشکار در طول سال چند بار می تواند به پیک آمادگی برسد؟ کشورهای دیگر نیز برای کسب موفقیت در المپیک کوشش زیادی می نمایند و همانطور که المپیک برای ما مهم است برای آن ها نیز اهمیت زیادی دارد.

زیکساری با دفاع از عملکرد سرمربی تیم ملی کاراته، گفت: خیلی کم پیش آمد که تیم ملی کاراته با وجود حضور در رویدادهای متمادی و پرفشار دچار افت گردد. کاراته ایران با راهنمایی هروی بارها افتخارآفرینی نموده و به نظر من کارنامه هروی در تیم ملی عالی بوده است. مطمئنا حق اوست که به نمایندگی از جامعه کاراته ایران در المپیک توکیو سرمربی تیم ملی باشد. او سال هاست که با ملی پوشان ایران بوده و بهترین ارتباط را با آن ها دارد. من نمی دانم بعضی انتقادها از کادر فنی تیم ملی بر چه اساسی است.

مربی تیم ملی کاراته نوجوانان درباره شرایط کسب سهمیه های المپیک نیز اعلام کرد: بدشانسی ما این است که پورشیب و گنج زاده به عنوان دو بازیکن برتر دنیا در یک وزن قرار دارند. 2 سهمیه المپیک برای ایران قطعی شده و برای کسب سومین سهمیه و کامل شدن تیم در المپیک نیز شانس بالایی داریم. مهدی زاده قطعا در رقابت های لیسبون نتیجه خوبی می گیرد تا در نهایت با کسب آمادگی در تمرینات تیم ملی کار را در رقابت های گزینشی پاریس تمام کند. مطمئنا کاراته ایران پتانسیل بالایی دارد و این تیم می تواند با حمایت و همدلی اهالی کاراته در المپیک بدرخشد و باز هم برای ایران افتخارآفرینی کند. فدراسیون نیز با وجود مسائل توانسته حمایت های خوبی از تیم ملی داشته باشد و در رده های پایه نیز برنامه های خوبی برای حمایت هر چه بیشتر در دست اجرا دارد.

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 80821

به "زیکساری: بعضی انتقادها از کاراته تخریبی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیکساری: بعضی انتقادها از کاراته تخریبی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید