ساحل شیخوف باکو، جاذبه ای که باید به آن سر بزنید!

به گزارش مهسان بلاگ، ساحل شیخوف باکو یکی از زیباترین سواحل این شهر است. برخی از روزهای سال که فشار زیادی را تحمل می کنیم به دنبال ایجاد یک وقفه در زندگی هستیم تا از این فشارها رها شویم و آرامش خود را بدست آوریم.سفرکردن بهترین راهکار برای استراحت دادن به ذهن و بدست آوردن دوباره آرامش ذهنی و انگیزه هایمان است. اگر به دنبال یک مقصد شگفت انگیز برای مسافرت تابستانی هستید خبرنگاران برای شما یک پینشهاد ویژه دارد.

ساحل شیخوف باکو، جاذبه ای که باید به آن سر بزنید!

برای رزرو آنلاین ارزان ترین بلیط هواپیمای داخلی و خارجی روی تصویر زیر کلیک کنید:

باکو

کشور آذربایجان یک همسایه شمالی جذاب برای گردشگر های ایرانی در فصل تابستان است.شهرباکو آذربایجان که یکی از پیشرفته ترین شهرهای این کشور به حساب می آید که جاذبه های گردشگری بسیار زیادی دارد.بافت کلی شهر باکو از لحاظ معماری و فرهنگی به دو قسمت مدرن و سنتی تقسیم می گردد.

چرا باکو را پیشنهاد می کنیم؟

شهر باکو از لحاظ هزینه، مقصد ارزان قیمتی است و از طرفی تنوع قیمت خدمات بسیار بالا است که می توانید انتخاب راحت تری داشته باشید. شما می توانید شکل معماری های نوین مثل برج های آتش و امارات باستانی این شهر را در ببینید و لذت ببرید. شهر باکو یک شهر نفتی است اما آب و هوای بسیار خوبی در فصل تابستان دارد. جاذبه های گردشگری تفریحی این شهر بسیار زیاد است؛ مراکز تفریحی، پارک ها و هتل های مجلل تا ساحل های زیبای باکو که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. همه این جاذبه ها باکو را به یک مقصد گردشگری - تفریحی جذاب تبدیل نموده است.

سواحل باکو

یکی از لذت بخش ترین قسمت های یک سفر تابستانی تفریحات ساحلی آن است. درسال های اخیر دولت آذربایجان سرمایه گذاری ویژه ای روی امکانات تفریحی این شهر نموده است و حالا باکو صاحب پنج ساحل زیباست.

سواحل شهر باکو:

  1. ساحل شیخوف
  2. سیزون
  3. ساحل کرسنت
  4. بیلگاه
  5. مجموعه ساحلی آمبوران

در بین این سواحل، ساحل شیخوف محبوب ترین ساحل باکو است؛ و گردشگران زیادی هر ساله برای تفریحات تابستانه به این ساحل می فرایند. ساحل شیخوف با مرکز شهر باکو کمتر از 9 کیلومتر فاصله و در قسمت شمالی آن قرار گرفته است. ساحل شیخوف ویژگی های بسیار ممتازی دارد که آن را به محبوب ترین ساحل باکو مبدل نموده و امکانات خوب ساحل شیخوف موجب این محبوبیت بین گردشگران شده است.

هتل های ساحلی

در نزدیکی ساحل شیخوف پنج هتل قرار گرفته است که نزدیک ترین آن ها با ساحل کمتر از دو دقیقه فاصله دارد که تمام امکاناتی که شما مد نظر دارید برخوردار است؛ همه چیز به میزان هزینه پرداختی شما برای اقامت در این هتل ها بستگی دارد. بیشتر این هتل ها دارای استخرهای عظیم، فضای مناسب برای حمام آفتاب و رستوران های دریایی هستند، در این هتل غذای حلال سرو می گردد. یکی از معروف ترین هتل های این ساحل ماوی دالگا است که فضایی بسیار فوق العاده دارد کمی قیمت هتل بالاست اما خدمات بسیار خوبی به شما ارائه می نماید.

رستوران و کافه های ساحل شیخوف باکو

این ساحل دو رستوران در کنار دریا دارد؛ رستوران های استیک هوس و آدا که هر دو این رستوران ها منظره بسیار زیبایی رو به دریا دارند. رستوران آدا بیشتر غذاهای دریایی سرو می نماید اما استیک هوس بیشتر غذاهایی که سرو می نماید غذاهای کشور آذربایجان است. این رستوران ها غذای حلال هم سرو می نمایند که در اطراف ساحل ، رستوران ها و کافه های دیگری هم وجود دارد که می توانید به آنها سربزنید، اما منظره ای مانند این دو رستوران ندارند.

پارک آبی ساحل شیخوف باکو

مهم ترین جاذبه گردشگری این ساحل پارک آبی معروف آن است؛ این پارک برای تمامی گروه های سنی مناسب است. پارک آبی شیخوف دارای سرسره های آبی متنوع، اسلاید آب، ترامپولین، سه استخر عظیم و یک استخر ویژه بچه ها دارد؛ فضای مناسبی برای استراحت در کنار استخر تعبیه شده است.

در پارک آبی نوشیدنی های خنک و غذاهای لذیذ سرو و سپس در کنار آن موسیقی های مختلف در این پارک پخش می گردد که محیط با نشاط و لذت بخشی را به وجود می آورد. امکانات این پارک چه در صورتی که خانوادگی به سفر می روید یا اگر به تنهایی سفر می کنید برای شما مناسب خواهد بود و هزینه ورودی این پارک بسیار مناسب و مقرون به صرفه است.

راه های رسیدن به ساحل شیخوف باکو

این ساحل از مرکز شهر فقط 9 کیلومتر فاصله دارد و برای رفتن به ساحل شیخوف می توانید از تاکسی های خیابان تارگوی و یا آژانس های شهری بهره ببرید؛ اما اگر به دنبال ارزان ترین راه برای رفتن به ساحل شیخوف هستید می توانیداز خطوط اتوبوس این شهر بهره ببرید.

پارکینگ اختصاصی

ساحل شیخوف پارکینگ اختصاصی دارد و اگر شما در باکو ماشین رنت نموده باشید با همان خودرو هم می توانید به ساحل بروید؛ فاصله پارکینگ با ساحل بسیار کم است که موجب سهولت رفت و آمد خوردو های شخصی به ساحل می گردد.

فروشگاه ها و مراکز خرید

اگر می خواهید همزمان با قدم زدن در ساحل لذت ببرید، سپس به مراکز خرید هم سری بزنید ساحل شیخوف انتخاب مناسبی است.درخیابان های اطراف ساحل شیخوف چندین مرکز خرید و فروشگاه وجود دارد، سپس می توانید به غرفه هایی که لوازمی برای سوغات دارند بروید و از آن ها دیدن کنید. اطراف ساحل شیخوف برای پیاده روی درون شهری بسیار منطقه خوبی است.

هزینه ورود ساحل شیخوف باکو

ساحل شیخوف دو قسمت دارد، شما برای رفتن به قسمت عمومی ساحل نیازی به پرداخت هیچ هزینه ای نیستید اما اگر بخواهید از قسمت اختصاصی این ساحل بهره ببرید باید ده منات معادل شش دلار پرداخت کنید. اگر به دنبال یک ساحل خلوت تر هستید به شما توصیه می کنم از قسمت اختصاصی ساحل بهره ببرید.

زمین های بازی

ساحل شیخوف چندین زمین بازی دارد که شامل دو زمین والیبال، یک زمین فوتبال و یک زمین بسکتبال است.

شما در این ساحل می توانید از دوچرخه سواری و پیاده روی لذت ببرید.

دولت آذربایجان کوشش زیادی نموده است تا بتواند شرایط مناسبی برای ورزش در این ساحل ایجاد کند.

منظره سکوهای نفتی

باکو یکی از شهرهای مهم نفتی در دنیا به شمار می رود. در فاصله چند صدمتری ساحل شیخوف شما می توانید منظره جذاب این سکوها را ببینید و اگر علاقه به عکاسی دارید از آنها عکس بگیرد، این سکوها می توانند برای شما سوژه های جذابی باشند.

امکانات عمومی ساحل شیخوف

از امکانات عمومی این ساحل می گردد به اتاق های خصوصی ، کابین های سرویس بهداشتی و دوش ها که در این ساحل تعبیه شده اند اشاره نمود.

از طرفی امکان سفارش نوشیدنی و غذا نیز در این منطقه وجود دارد.

این امکانات عمومی محسوب می شوند اما کابین ها و سرویس های بهداشتی منطقه ویژه ساحل شیخوف بهتر هستند.

بهترین زمان برای سفر به باکو

آب و هوای باکو شبیه شهر تبریز ایران است. باکو زمستان های سردی دارد اما در بهار و تابستان هوای این شهر خنک و دلپذیر است. در واقع باکو یک مقصد مناسب برای سفرهای تابستانی است. شما در باکو می توانید یک تعطیلات تابستانی جذاب و لذت بخش را تجربه کنید. اگر به باکو سفر کردید حتما به ساحل شیخوف سر بزنید و از تفریحات ساحلی ارزان لذت ببرید.

georgiaro.ir: تور گرجستان ارزان قیمت | تور تفلیس، باتومی، تور لحظه آخری گرجستان

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: الی گشت
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 87237

به "ساحل شیخوف باکو، جاذبه ای که باید به آن سر بزنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساحل شیخوف باکو، جاذبه ای که باید به آن سر بزنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید