سازمان جهانی بهداشت بر 4 تا 5 داروی امیدبخش برای کرونا متمرکز است

به گزارش مهسان بلاگ، سازمان جهانی بهداشت می گوید به نظر می رسد بعضی داروها می توانند شدت یا مدت بیماری کووید-19 را کاهش دهند و این سازمان بر چهار تا پنج داروی با بیشترین تاثیربخشی تا به حال متمرکز است.

سازمان جهانی بهداشت بر 4 تا 5 داروی امیدبخش برای کرونا متمرکز است

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز سازمان دنیای بهداشت یک ابتکار عمل دنیای به نام کارآزمایی یگانگی برای فراوری واکسن ها، داروها و آزمایش های ایمن و مؤثر برای پیشگیری، تشخیص و درمان کووید-19 که تابه حال 4.19 میلیون نفر را در سراسر دنیا مبتلا نموده است، رهبری می نماید.

مارگرت هریس، سخنگوی سازمان دنیای بهداشت روز سه شنبه 23 اردیبهشت دراین باره گفت: ما داروهایی را در اختیار داریم که به نظر می رسد در آنالیز های بسیار مقدماتی شدت و مدت بیماری را کاهش داده اند، اما هنوز دارویی که ویروس را به کلی نابود یا متوقف کند، در اختیار نداریم.

او اضافه نمود: ما داده های مثبتی از این داروها به دست آورده ایم اما احتیاج به داده های بیشتری برای اطمینان صددرصدی دراین باره داریم.

هریس نام این داروها را اعلام نکرد، اما شرکت داروسازی گیلیاد ساینسز می گوید داروهای ضد ویروسی اش به نام رمدسیویر به بهبود نتایج درمانی بیماران کووید-19 یاری نموده است. داده های بالینی که ماه پیش درباره رمدسیویر منتشر شد، امیدها را درباره یافتن درمانی مؤثر افزایش داد. چندین آنالیز که ترکیب های چند داروی ضد ویروسی را بر روی بیماران آزمایش نموده بودند، نیز به نتایج امیدبخشی رسیده اند.

نتایج یک کارآزمایی بالینی در هنگ کنگ که این ماه منتشر شد نیز نشان داد که ترکیب سه داروی ضد ویروسی به تسکین علائم در بیماران دچار عفونت خفیف تا متوسط کووید-19 یاری نموده و میزان ویروس را در بدن آن ها کاهش داده است.

این کارازمایی که شامل 127 بیمار می شد، تأثیر یک ترکیب دارویی شامل داروهای ضد اچ آی وی لوپیناویر-ریتوناویر، داروی ضد هپاتیت ویروسی ریباویرین، و داروی اینترفرون بتا درمان کننده ام اس را برای درمان بیماران کووید-19 با یک گروه شاهد که فقط داروی ضد اچ آی وی دریافت می کردند، مقایسه نموده بود.

  • دستیابی پزشکان هنگ کنگی به یک ترکیب سه دارویی جدید برای بهبود بیماران کرونایی

داروی ضد مالاریای هیدروکسی کلروکین که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بسیار برای آن تبلیغ می کرد، نیز در یک آنالیز روی بیماران بستری با کووید-19 سودمندی را نشان نداد.

پژوهشگران در این آنالیز که البته محدودیت های معینی هم داشت، گزارش کردند که استفاده از هیدروکسی کلروکین بر کاهش احتیاج به دستگاه تنفس مصنوعی و کاهش خطر مرگ در بیماران کووید-19 تأثیری نداشته است.

نتایج یک آنالیز جدید: داروی ضد مالاریا بر روی کرونا بی تاثیر است

سخنگوی سازمان دنیای بهداشت همچنین درباره انتظارات درباره دستیابی به واکسن هم هشدار دارد و گفت کروناویروس ها اصولاً ویروس های بسیار نیرنگ بازی هستند و ساختن واکسن بر ضد آن ها کار مسئله ای است.

بیش از 100 واکسن بالقوه برای کووید-19 در دست ساخت است ازجمله چندین واکسن به مرحله کارآزمایی بالینی رسیده اند. سازمان دنیای بهداشت در ماه آوریل گفته بود که دستیابی به واکسن دست کم 12 ماه طول خواهند کشید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 48695

به "سازمان جهانی بهداشت بر 4 تا 5 داروی امیدبخش برای کرونا متمرکز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان جهانی بهداشت بر 4 تا 5 داروی امیدبخش برای کرونا متمرکز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید