سافت بانک ربات های تحویل کالا را استخدام می نماید
به گزارش مهسان بلاگ، سافت بانک میخواهد با استارتاپ راپی برای استفاده از ربات های تحویل کالا همکاری کند. این ربات ها می توانند بدون تماس فیزیکی کالا ها را حمل نمایند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، سافت بانک یک شرکت هلدینگ ژاپنی است که در حال حاضر عظیم ترین سرمایه گذار فناوری در جهان به حساب می آید و تا کنون با شرکت های بی شماری در این حوز همکاری نموده است. این شرکت تقریبا در هر استارتاپ عمده ای در حوزه فناوری از رباتیک، ماهواره ها و حمل ونقل اینترنتی تا هوش مصنوعی و پیشرفت های کامپیوتری برای بدن انسان سرمایه گذاری نموده است.
اکنون نوبت به راپی رسیده که با سافت بانک همکاری کند. راپی در چندین کشور آمریکای لاتین فعالیت دارد و سال گذشته سافت بانک یک میلیارد دلار برای این استارتاپ سرمایه گذاری نموده است. تحویل ها با استفاده از Kiwibot، یک ربات تحویل از یک شرکت متعلق به کلمبیا در کالیفرنیا انجام می گردد.
اپلیکیشن تحویل کالای راپی با یاری ربات یک روش جالب برای کاهش استفاده از نیرو های انسانی تحویل دهنده کالا است. علاوه بر کلمبیا، راپی در مکزیک، پرو، شیلی، اروگوئه، آرژانتین و برزیل نیز فعالیت دارد. مانند سایر کشور ها، برنامه تحویل کالای رباتیک برای تکمیل سفارشات در زمانی که مردم در معرض خطر ابتلا به ویروس هستند، استفاده می گردد.
روبات های تحویل کالا دارای چهار چرخ و پرچم های نارنجی برای جلب توجه و پیشگیری از تصادف با رانندگان و دوچرخه سواران هستند. مشتریانی که به دلیل شیوع کورونا ویروس در خانه مانده اند می توانند کالا ها و وعده های غذایی را با این ربات ها تحویل بگیرند.
Kiwibots یک سیستم دوربین استریو دارد تا محیط اطراف خود را هنگام حرکت اسکن کند. سیستم سنسور اجازه می دهد تا در برابر چراغ ها و موانع واکنش نشان دهد. Kiwibots به سیستم تشخیص جانبی مجهز شده است که به آن امکان ایجاد جهت های ایمن در پیاده رو ها را می دهد.
منبع: انتخاببانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما
مجله سامی: مجله سامی: انجمن های گفتگو