سخنرانی مایک پنس در شورای امنیت درباره ونزوئلا

به گزارش مهسان بلاگ، معاون رئیس جمهور آمریکا میخواهد هفته آینده در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره ونزوئلا سخنرانی کند.

سخنرانی مایک پنس در شورای امنیت درباره ونزوئلا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، یک مقام کاخ سفید روز آدینه گفت: مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا هفته آینده درباره اوضاع ونزوئلا در نشست شورای امنیت سازمان ملل سخنرانی خواهد نمود.

این در شرایطی است که 15 عضو شورای امنیت سازمان ملل درباره نحوه برخورد با بحران سیاسی و انسانی در ونزوئلا به بن بست خورده اند.

ایالات متحده به دنبال جلب حمایت شورای امنیت سازمان ملل است تا از خوان گوایدو رهبر مخالفان و رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا پشتیبانی کند.

دفتر نمایندگی آمریکا در سازمان ملل خاطرنشان کرد: با توجه به اوضاع انسانی در ونزوئلا، بر این باوریم که برگزاری به موقع نشست شورای امنیت و سخنرانی مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا لازم و لازم است.

دیپلمات های مطلع اعلام نموده اند که نشست شورای امنیت قرار است چهارشنبه برگزار گردد. بعید به نظر می رسد که سخنرانی مایک پنس منجر به اتخاذ اقدام خاصی از سوی شورای امنیت سازمان ملل گردد. آمریکا و روسیه تاکنون در همراه کردن سایر اعضای شورای امنیت برای تصویب قطعنامه درباره ونزوئلا ناکام بوده اند.

سازمان ملل برآورد نموده است که حدود یک چهارم جمعیت ونزوئلا به یاری های انسان محبت آمیز احتیاج دارند.

نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا تاکید نموده است که این کشور با هیچ بحرانی روبرو نیست و تحریم های آمریکا عامل اصلی مسائل مالی است.

کاخ سفید به مسکو و سایر کشورها نسبت به ادامه حمایت های خود از دولت ونزوئلا هشدار داده است. روسیه نیز نقدها آمریکا درباره همکاری نظامی با کاراکاس را رد نموده است. مسکو بر این باور است که در امور داخلی ونزوئلا دخالتی نداشته و همکاری های این کشور با کاراکاس هیچ تهدیدی علیه ثبات منطقه نخواهد بود.

ایالات متحده، کشورهای آمریکای لاتین و بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا تاکنون خوان گوایدو رهبر مخالفان ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور رسمیت شناخته اند و از نیکولاس مادورو رئیس جمهور قانونی ونزوئلا خواسته اند تا انتخابات زودرس ریاست جمهوری را برگزار کند.

مادورو تاکنون حاضر به تسلیم در برابر این درخواست ها نشده است. مادورو از حمایت روسیه و چین نیز برخوردار است. کوبا و ایران نیز از رئیس جمهور قانونی ونزوئلا حمایت نموده اند.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی | مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 7605

به "سخنرانی مایک پنس در شورای امنیت درباره ونزوئلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخنرانی مایک پنس در شورای امنیت درباره ونزوئلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید