سعدیه شیراز؛ اوج هنر و معماری ایران زمین

به گزارش مهسان بلاگ، سعدی شیرازی مشهور به شیخ مشرف الدین بن مصلح الدین سعدی شیرازی در شیراز دفن شده است. حتی اگر برای اولین بار کسی به ایران مسافرت کند، بعید است که اسم شیراز را نشنود. این شهر، شهر قدیمی ایران بوده و اطرافش پر از مکانهای تاریخی، ساختمانها و مقبره هاست. سعدیه شیراز یکی از آن مکانهای جذاب این شهر بوده که حتما باید دیده گردد. با ما در این مقاله جذاب همراه شوید تا شما را از پلان آرامگاه سعدی و همچنین آدرس سعدیه شیراز مطلع کنیم.

سعدیه شیراز؛ اوج هنر و معماری ایران زمین

جهت دریافت خدمات درب ضد سرقت چینی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

فهرست مطالب

زندگینامه سعدیدیدنی بی نظیر در شیراز

زندگینامه سعدی

استاد سخن در سال 1209 و در خانواده ای فقیر در شیراز به دنیا آمد. بعد از اینکه پدرش را در جوانی از دست داد، به بغداد رفت و تحصیلاتش را ادامه داد. مدتی کوتاه بعد از آن، ارتش متجاوز مغول به ایران و خوارزم حمله نموده و او مجبور به فرار شد. وی برای سی سال از شهری به شهری دیگر در سفر بود! او به آناتولی، سوریه، مصر و عراق سفر کرد و تمام خاطراتش را از تجربه هایی که داشت، نوشت. او خاطراتش از دیدار با هنرمندان، رهبران نخبه و صوفیان عارف را نیز یادداشت کرد. او بعد از پیوستن به گروهی از صوفیان، در یکی از جنگهای صلیبی دستگیر شده و بعنوان برده زندانی شد! خاتمه، با پرداخت خون بهای اسیران مسلمان، سعدی آزاد و آغاز به بازدید از شهرهای دیگر کرد.

دیدنی بی نظیر در شیراز

وقتی در خصوص شهر فرهنگی و تاریخی شیراز جستجو می کنیم، بیشتر خاطرات گردشگر و بازدیدنمایندگان حول پلان آرامگاه سعدی است. سعدیه به این خاطر جذاب است که نمونه های بسیار متفاوتی را در مکانی کوچک جمع کرد؛ دیوار جلویی با طاقهایی تزئین شده که به هشت ستون نازک راهنمایی می شوند و این ستونها سقف جلویی را که ورودی اصلی شکل داده، نگه می دارند. طرحی بسیار جلوتر از زمانه اش در پشت طاق، ستونها و درون ورودی اصلی با یک گنبد پوشیده شده است. اگرچه این ساختمان از بیرون فرمی مستطیلی و بسیار ساده دارد، ولی بعد از گذشتن از اولین پله ها و ورود به مقبره، دهان همه بخاطر زیبایی آن باز می ماند. طراحی زیبا و پیچیده آن تمام فضا را از پایین تا بالا پوشانده و کاشیکاری و گچکاری های زیبایش چشم بازدیدنمایندگان را نوازش می نمایند.

آدرس سعدیه شیراز: بلوار بوستان، بلوار هفت تنان

روزهای بازدید: هر روز از ساعت 8 صبح تا 18

در ادامه بخوانیدمعرفی جاذبه های گردشگری دیدنی و ناشناخته شیرازمنبع: همگردی
انتشار: 14 مهر 1399 بروزرسانی: 14 مهر 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 58706

به "سعدیه شیراز؛ اوج هنر و معماری ایران زمین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سعدیه شیراز؛ اوج هنر و معماری ایران زمین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید