تپه های گنجشک مسکو، از مکان های توریستی روسیه!

به گزارش مهسان بلاگ، تپه های گنجشک مسکو | Sparrow Hills

در میان فضاهای سبز شهری که در روسیه بسیار معروف بوده و همگان می شناسند، تپه های گنجشک مسکو جای گرفته است. در میان این باغ و تپه سرسبز، مکانی شاد، مفرح و دل انگیز فراهم شده تا ساکنین مسکو مخصوصا دانش آموزان، دوچرخه سواران، زوج های جوان و عروس و دامادها و حتی جهانگرد ها در آن قدم بزنند. از این منطقه با آب و هوایی سالم و به دور از شلوغی های درون شهر و آلودگی های دنیای امروز لذت ببرند. ضمناً تورهای طبیعت گردی از دیگر برنامه هایی است که در تپه های گنجشک مسکو برگزار می گردد. تمام جاذبه های مسکو هر چند که در این مکان نیست اما می توانید اینجا را به پیشنهاد مجله گردشگری خبرنگاران برای بازدید انتخاب کنید. مطمئنیم اگر بیشتر با تپه های گنجشک مسکو آشنا شوید، حتما در تور روسیه خواستار تماشای جاذبه های آن و قدم زدن در این پارک خواهید شد.

تپه های گنجشک مسکو، از مکان های توریستی روسیه!

نمای شهر از تپه های گنجشک مسکو

اگر بر روی تراس تپه های گنجشک مسکو بایستید می توانید نمایی از بناهای معروف این شهر را در دیدرس خود داشته باشید. از روی تراس، نه تنها نمای کل شهر بلکه بنای دانشگاه ایالتی مسکو که نمونه ای بی نظیر از سبک معماری دوره استالین در طی سال های 1933 تا 1955 میلادی است، را خواهید دید. نام گنجشک که به زبان روسی ووروبیووو می گردد، در حقیقت نام روستایی در نزدیکی این تپه ها بود.

تاریخچه این نواحی

در دوره قرون وسطی در اطراف تپه های گنجشک مسکو چندین شهرک برای زندگی ساکنین اصلی ساخته شد که یکی از آن ها ووروبیووو (Vorobyovo) - اسم بامزه ای است، نه؟- نام دارد. این محله و شهرک قدیمی هم اکنون توسط بناهای دانشگاه ایالتی مسکو پر شده است و چیزی از آن باقی نمانده به جز کلیسایی با نام کلایسای تثلیث مقدس. این کلیسا تمام باقی مانده آن روستای تاریخی و باستانی در این منطقه است. برای سفر و رزرو هتل مسکو به سراغ سایت خبرنگاران بروید.

در دوره های بعد از قرون وسطی، هنگامی که زمان پادشاهی تزار (واسیلی اول) در روسیه بود، همسر تزار که به گرند دوشس سوفیا (Grand Duchess Sophia) معروف بود، در طی سال های همسری خود، توانست این زمین ها را خریداری کند. تزار (واسیلی اول) که در طی سال های 1389 تا 1395 و سپس سال های 1412 تا 1425 بر روسیه حکمرانی می نمود به همسر خود اجازه داد تا این زمین ها را به نفع تزار تصاحب نماید.

در دوره واسیلی سوم (تزار روسیه در طی سال های 1505 تا 1533)، تپه های گنجشک مسکو به مکانی برای گشت و گذار تزار تبدیل شد. در داستان ها حتی آمده است که شاهزاده واسیلی سوم در میان تپه های گنجشک مسکو پناهگاهی برای دولت گیرایا خان (Devlet Giraya khan) پیدا نمود تا در آن پنهان گردد.

این شخص به دلیل جنگ های داخلی میان خان ها در طی سال های 1551 تا 1577 در یکی از ایالت های ترکیه فراری شده بود و در این مکان پناه گرفته بود. این شخص تنها فردی از دولت عثمانی بود که بیشترین دوره اقامت را در مسکو داشت. جالبی داستان به اینجا ختم نمی گردد. گفته می گردد که بعدها همین شخص توانست امپراطوری خلیج هورن را به وجود آورده و در نهایت به مسکو حمله کند.

پس افراد این تپه با طبیعت پر درختش افراد معروف تاریخی بسیاری را در خود پناه داده است. یکی دیگر از این افراد فردی به نام ایوان د تریبل دولد (Ivan the Terribleruled) نام داشت که پس از آشت دریافت شهر مسکو به این تپه ها پناه آورد و سال های طولانی از 1533 تا 1584 را در میان این جنگل و تپه ها زندگی کرد.

موقعیت تپه ها

یکی از مناطق مرتفع در این شهر، تپه های گنجشک مسکو است که در کنار حاشیه رودخانه مسکو قرار گرفته است. در بالای تپه و در ارتفاع 85 متری از رودخانه پایین دست، تراسی وجود دارد که نمای کلی شهر را به زیبایی و به تمامی ارائه می دهد. این منطقه الهام بخش بسیاری از شاعران و نویسندگان روسی بوده است. در گذشته، گردشگرانی که وارد شهر می شدند، برای دیدن کل شهر، به بالای تپه می رفتند.

منطقه ای برای بازی بچه ها، مکانی برای ورزش هایی مانند دوچرخه سواری حرفه ای، اسکی، و اسنوبوردینگ و بسیاری از رستوران ها و مراکز اغذیه فروشی در این مکان پیدا خواهید نمود. بیشتر این ورزش ها و فعالیت ها در ماه های فصل سال در زمستان در دسترس است.

تراس تماشای تپه های گنجشک مسکو

تراسی که بر روی این تپه ها ساخته اند، حدود 80 متر از سطح دریا بالاتر بوده و نمای بسیار خوبی از شهر را به گردشگران و جهانگرد ها ارائه می دهد. خط افق مسکو از اینجا به خوبی تعیین است. محل این تراس، در پارک جایی است که جشن های بسیاری در آن برگزار می گردد. دوچرخه سواران و ماشین سواران حرفه ای در این مکان، برای خودنمایی و نشان داده مهارت خود به دور هم جمع می شوند. از روی تراس می توانید ساختمان های مهم مرکز شهر مسکو را تشخیص دهید.

  • مثلا مجموعه ورزشی لوژنیکی (the Luzhniki Stadium): بازی های المپیک 1980 در این استادیوم برگزار شده است.
  • گنبد های خانقاه نووودویچی (Novodevichy convent)
  • کلیساهای کرملین
  • کلیسای مسیح نجات دهنده
  • کلیسای هفت خواهر
  • بناهای معروف استالین

و مرکز تجارت شهر مسکو، و صومعه سنت اندرو، ساختمان آموزشگاه علوم روسی، برج رادیو شوخوو و غیره را می توانید ببینید. حتی 3 ساختمان معروف به استالین، یعنی ساختمان اداری وزارت خارجه، ساختمان اداریدروازه های قرمز و هتل اوکرانیا در امتداد گنبدهای کاخ کرملین و یادبود پتر اول نیز در دیدرس شما خواهد بود.

  • آدرس قسمت تراس تپه های گنجشک مسکو: در تقاطع خیابان کوسیگینا و عظیمراه دانشگاه

بناهای ساخته شده در میان تپه ها

به جز گردشگران، معماران بسیاری نیز جذب نمای پانورامیک و وسیع این ناحیه می شوند. در ابتدا قرار بود که بنای کلیسای مسیح نجات دهنده را در میان درختان تپه های گنجشک مسکو بسازند که نشد. بعد ها در قرن بیستم بنای عبادتگاهی دیگری را در بالای تپه ها ساختند. به این بنا، آرامگاه دانش می گویند: بنای دانشگاه ایالتی معروف مسکو.

ساختمان اصلی دانشگاه ایالتی مسکو

نام دومی که به تپه های گنجشک مسکو در طی سال های قرن بیست داده بودند، تپه های لنین بود. چرا که مهم ترین بنای علم و دانش مسکو در دوره لنین در اینجا ساخته شد. بنای دانشگاه ایالتی مسکو توسط بوریس لوفان، لوف رودنوف و سرگی چرنیشوف در طی سال های 1949 تا 1953 در این مکان ساخته شد. ساخت و ساز این بنا، حتی پس از مرگ استالین هم ادامه پیدا کرد.

طراح نمای بیرونی ساختمان، در جلو کل مجموعه، مجسمه ای یک زن کارگر را قرار داد. از دیگر خصوصیات این بنا، که می توانید آن را از بالای تراس تپه های گنجشک مسکو ببینید، ارتفاع زیاد برج آن است. این بنا، جزو هفت ساختمان مرتفع و بلند مسکو بوده که 240 متر با احتساب تیرک مرکزی ارتفاع دارد.

برای اینکه در کل مجموع ساخت و ساز این بنا، یکپارچگی کل مجموعه نماهای ساختمان ها و ستون ها حفظ گردد، یکی از معماران به نام نیکولای نیکیتین، نمای کل مجموعه را از قبل ارائه داده بود. بنابراین کل ساخت بنا، در طول سال ها بر طبق آن، انجام گرفت.

دانشگاه فیزیک، شیمی و بیولوژی دارای ساختمانی مجزا با منطقه و حیاطی دانشگاهی است که موقعیت مناسبی را برای دانشجویان به وجود آورده است. در واقع در این دانشکده، دیگر دانشجویان با گردشگران کمتر در ارتباط بوده و فضای دانشگاهی از فضای گردشگری و ترویستی مجزا است. بنای دانشگاه ایالتی مسکو نمایی به سبک آرت دکو دارد.

در این مجموعه، برای گردشگران علاقه مند به خرید، فروشگاه های متعددی ساخته شده است. می توانید به سالن های آرایشگاهی، مغازه ها، کافه ها و ساختمان ها دولتی و اداری مانند اداره پست در این ساختمان بروید. در زیرزمین فروشگاهی عظیم وجود دارد. همچنین ایستگاه مترو به این مرکز، ورودی دارد.

نحوه دسترسی به تپه ها

نزدیک ترین ایستگاه مترویی که به تپه های گنجشک مسکو واقع شده است، ایستگاه ووروبیووی گوری (Vorobyovy Gory) نام دارد. این ایستگاه مترو در پایین دست پارک و در کنار پل قرار گرفته است. اگر می خواهید از این تپه بالا بروید، باید 15 تا 20 دقیقه به سمت بالای تپه های گنجشک مسکو پیاده روی کنید. به جز مترو و وسایل حمل و نقل عمومی، با ماشین هم می توانید خود را به این مکان برسانید.

بازدید از تپه های گنجشک مسکو را در برنامه بسیاری از تورهای روسیه مانند تور مسکو خبرنگاران پیدا خواهید نمود.

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که نمی خواهید سربالایی پارک را پیاده روی کنید، می توانید تله کابین پارک را سوار شوید و در نهایت راه برگشت و سرازیری را برای پیاده روی انتخاب کنید. گورکی پارک (Gorky Park) بخشی از تپه های گنجشک مسکو را احاطه کرده و مکانی عالی برای گذراندن یک روز خوش آب و هوای بهاری است. در این پارک امکانات تفریحی عالی مانند سکوی پرش اسکی، منطقه ای برای دوچرخه سواری و غیره فراهم شده است.

منبع: moscovery.com

pariha.com: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

malayro.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی

منبع: الی گشت
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 45366

به "تپه های گنجشک مسکو، از مکان های توریستی روسیه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تپه های گنجشک مسکو، از مکان های توریستی روسیه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید