سفر به کشور سوئیس، سفری برای فرار از زندگی شهری

به گزارش مهسان بلاگ، کشور سوئیس ممکن است کشور کوچکی باشد، اما صنعت گردشگری در آن اصلا کوچک نیست. کوه های سر به فلک کشیده آلپ و یخچال های طبیعی از مهمترین نقاط این کشور برای بازدید هستند و مناطق روستایی زیبا، قلعه های باستانی، دریاچه های آبی رنگ و شفاف و قله کوه های خیره نماینده که در هر جهت دیده می شوند، واقعا حیرت انگیز هستند. وقتی از مناظر کوه های آلپ و روستاهای بسیار زیبا که انگار از کتاب های داستان به بیرون افتاده، صحبت می کنیم هیچ کشوری به جز سوئیس به ذهنمان خطور نمی کند. قله های بلند و از برف پوشیده شده رشته کوه آلپ، دریاچه های آبی درخشان، دره های سبز، یخچال های طبیعی و دهکده های بسیار زیبای کنار دریاچه، این کشور بدون دریا را به یک سرزمین زیبای افسانه ای تبدیل نموده اند. در میان دره های کوهستانی و دریاچه ها، مراکز تفریحی درجه یک با امکان انجام فعالیت هایی مانند کوهنوردی، دوچرخه سواری، صخره نوردی، پرواز با پاراگلایدر، اسکی و سورتمه سواری وجود دارند. مسافران و گردشگران برای تماشای مناظر خیره نماینده به سوئیس سفر می نمایند، اما مفتون جاذبه های فرهنگی متعدد این کشور می شوند. برای نمونه، شهرهایی مانند زوریخ، ژنو و لوزان دارای موزه ها و گالری های عالی، بناهای تاریخی و فستیوال های شناخته شده موسیقی هستند. پایتخت این کشور، شهر برن Bern نام دارد و منطقه قدیمی قرون وسطایی در انحنای یک رودخانه است. کشورهای آلمان، ایتالیا، اتریش و فرانسه با سوئیس هم مرز هستند و زبان ها و رسوم آن ها با تاثیر بسیار بر سوئیس باعث شده اند این کشور جذابیت چند فرهنگی پیدا کند. از معماری ایتالیایی منطقه پر نخل تیچینو Ticino تا گویش های سوئیسی-آلمانی و زبان رومانش Romansch که به لاتین شباهت دارد، این حس را به گردشگران می دهد که سوئیس ترکیب چند کشور در یک کشور است. در مجموع، جاهای دیدنی سوئیس آنچنان متعدد هستند که بهتر است قبل از سفر به سوئیس، حتما از آن ها اطلاع کسب کنید و یک برنامه ریزی ایده آل داشته باشید. در این مطلب، به جاذبه های گردشگری سوئیس می پردازیم و راهنمای کامل سفر به مهمترین نقاط این کشور را در اختیارتان قرار می دهیم.

سفر به کشور سوئیس، سفری برای فرار از زندگی شهری

دیدنی های سفر به سوئیس: ماترهورن Matterhorn در زرمات Zermatt

این قله هرمی شکل عظیم یکی از پر عکس ترین قله های جهان به شمار می رود و در نتیجه، مشهورترین قله و یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری سوئیس است. قله بسیار مشهور ماترهورن Matterhorn، یکی از بلندترین کوه های رشته کوه آلپ به شمار می رود. این قله افسانه ای در زرمات Zermatt و در مرز سوئیس و ایتالیا قرار گرفته و 4478 متر ارتفاع دارد. ماترهورن Matterhorn شکلی هرمی دارد و چهار جبهه آن رو به چهار جهت اصلی قرار دارند. قله این کوه برای اولین بار در سال 1865 فتح شد که پایانی تراژیک داشت، چرا که هر چهار کوهنوردی که قله را فتح کردند، در حین پایین آمدن از کوه افتادند و کشته شدند. امروزه هزاران کوهنورد با تجربه، هر تابستان به این منطقه می آیند تا از این قله که یکی از معروف ترین جاهای دیدنی سوئیس هست، بالا بروند. در کوهپایه این کوه عظیم، روستای دلفریب زرمات Zermatt قرار گرفته که یک مرکز تفریحی بین المللی درجه یک با امکانات درشکه سواری، ویلاهای بسیار زیبا و هتل ها و رستوران های فوق العاده هست. برای حفظ کیفیت هوای روستا و فضای پر آرامش آن، تمامی وسایل نقلیه موتوری در این روستا ممنوع هستند. در زمستان، اسکی بازان می توانند بیش از 300 کیلومتر روی شیب های این کوه پایین بیایند. در تابستان، شنا و تنیس جز فعالیت های محبوب هستند، همچنین کوهنوردی، دوچرخه سواری و صخره نوردی در کوه های اطراف، اسکی تابستانی روی یخ رودها و یخچال های طبیعی نیز بسیار مرسوم هستند.

دیدنی های سفر به سوئیس: قلعه شیون Chateau de Chillon در مونترو Montreux

قلعه شیون Chateau de Chillon در قلب سوئیس ریوییرا Swiss Riviera در کناره های دریاچه ژنو واقع شده است. این قلعه چهارصد ساله قدیمی که یکی از بهترین جاذبه های گردشگری سوئیس به شمار می آید، به عنوان مقر کنت های ثروتمند ساووی شناخته می شد. قلعه شیون Chateau de Chillon در سواحل دریاچه ژنو Lake Geneva و در نزدیکی مونترو Montreux، برای قرن ها الهام بخش هنرمندان و نویسندگان بوده است. شخصیت های برجسته و چهره های درخشانی مانند لرد بایرون Lord Byron، ژان ژاک روسو Jean Jacques Rousseau و ویکتور هوگو Victor Hugo در خصوص این گنجینه معماری نوشته اند. این مجموعه شامل 25 ساختمان بوده که به دور سه حیاط بزرگ جمع شده اند. از مهمترین بخش های این قلعه، سالن های بزرگ آن با چشم اندازهای خارق العاده از دریاچه ژنو Lake Geneva، اتاق های زیرزمینی سبک گوتیک، کلیسای تزئین شده با نقاشی های قرن چهاردهمی و اتاق Camera Domini، اتاق خواب دوک ساووی Duke of Savoy با تزئینات قرون وسطایی هستند. توصیه می کنیم در کنار دریاچه قدم بزنید و این قلعه دیدنی را تماشا کنید یا به درون سالن های باستانی آن که نقاشی های قرن چهاردهمی، برج ها، سردابه های زیرزمینی، اتاق خواب ها، اسلحه خانه و مبلمان به خوبی حفاظت شده در آن به وفور یافت می شوند، سرک بکشید و به تحسین شگفتی های این بنا مشغول شوید. قلعه شیلون Chateau de Chillon از 25 ساختمان و سه محوطه باز تشکیل شده و می توان از راه سفر با قایق، اتوبوس و یا پای پیاده از شهر مونترو Montreux به بازدید از آن رفت. این قلعه یکی از پر بازدیدترین جاذبه های گردشگری سوئیس به شمار می رود.

دیدنی های سفر به سوئیس: منطقه یونگ فرائو Jungfrau Region

یونگ فرائو Jungfraujoch یک سرزمین کوهستانی شگفت انگیز است که برای ماجراجویان و حتی کسانی که به دنبال آرامش و سکوت هستند، چیزهای بسیار زیادی برای نمایش دارد. شهر کوچک اینترلاکن Interlaken در این منطقه از سوئیس که به یک نقطه شروع محبوب برای گردشگرانی که به این منطقه سفر می نمایند تبدیل شده، می تواند یک محل اقامت مناسب برای انجام سفرهای یک روزه باشد. یکی از محبوب ترین تجربه هایی که می توان در بلندی های زیبای برنیس Bernese کسب کرد، سفر با قطار به یونگ فرائو Jungfraujoch هست. در این نقطه یک تراس برای مشاهده مناظر و یک رصد خانه علمی در ارتفاع 3454 متری قرار گرفته است. طولانی ترین یخرود قاره اروپا که Great Aletsch Glacier نام دارد و جز فهرست میراث جهانی یونسکو است، از یونگ فرائو Jungfraujoch شروع می گردد. راستا مشهور Eiger Trail که از ایستگاه Eiger glacier تا ایستگاه Alpiglen امتداد می یابد به صخره های پایین جهت شمالی منتهی می گردد. سایر راستاهای پیاده روی محبوب، شامل Glacier Gorge و Öpfelchüechliwäg هستند. کسانی که نمی خواهند فعالیت بدنی زیادی داشته باشند، می توانند برای رفتن به دره Lauterbrunnen Valley سوار تله کابین شوند. روستای بسیار زیبای Grindelwald یکی از زیباترین جاهای دیدنی سوئیس هست که می تواند محل اقامت عالی برای ماجراجویانی که علاقه دارند به کوه های اطراف بروند، باشد. این روستا در کوهپایه کوه های برفی این منطقه قرار گرفته و یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین جاهای دیدنی سوئیس هست. بین این کوه ها، یخچال های طبیعی Grindelwald قرار گرفته اند. اگر دوست دارید بهترین مناظر و چشم اندازهای این منطقه را تماشا کنید به Faulhorn در ارتفاع 2681 متری بروید و مناظر پانورامایی از قله های عظیم منطقه را تحسین کنید.

دیدنی های سفر به سوئیس: اینترلاکن Interlaken

منطقه اینترلاکن Interlaken که بین دریاچه Thun در غرب و دریاچه Brienz در شرق قرار گرفته، یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری سوئیس محسوب می گردد. پارک Höhematte در مرکز شهر واقع شده است و با 35 هکتار فضای سبز، شگفتی برنامه ریزی شهری به شمار می رود. باغ های گل، هتل ها و کافه های عالی، بلوار اصلی شهر به نام Höheweg را احاطه کرده اند و در پشت آن، پس زمینه خیره نماینده از کوه ها به چشم می خورد. قله های سترگ Eiger، Mönch و Jungfrau مشرف به شهر هستند و فرصت های فوق العاده ای برای ماجراجویی های متفاوت در رشته کوه آلپ فراهم می نمایند. از مهمترین فعالیت های هیجان انگیزی که در این منطقه صورت می گیرد، کوهنوردی، صخره نوردی، فرود با طناب و کایاک سواری هستند. بیش از 45 خط راه آهن کوهستانی، تله کابین، تله سیژ و تله سیژ اسکی، بازدیدنمایندگان را به محیط طبیعی اطراف منتقل می نمایند. در زمستان، اسکی بازان و اسنوبورد سواران می توانند از میان مراکز تفریحی متعدد منطقه یکی را انتخاب نمایند و در پیست های اسکی وسیع آن ها به اسکی در مسافت های طولانی بپردازند. در تابستان، پاراگلایدر سواران، پروازهای خود را از Beatenberg-Niederhorn شروع می نمایند. برای اینکه از ارتفاع پایین تر از مناظر لذت ببرید، بهتر است سوار بر کشتی های بخار تفریحی شوید و در اطراف دریاچه ها که یکی از جاهای دیدنی سوئیس به شمار می آیند، به گشت و گذار بپردازید.

دیدنی های سفر به سوئیس: پارک ملی سوئیس Swiss National Park در زرنز Zernez

پارک ملی سوئیس Swiss National Park که تنها پارک ملی و یکی از معروف ترین جاهای دیدنی سوئیس به شمار می رود، نقطه ای خارق العاده است که نمی بایست هرگز بازدید از آن را از دست بدهید. این پارک زمان هایی را به خاطر شما خواهد آورد که کوه های آلپ هنوز بکر و دست نخورده بودند و توسط گردشگران تغییر شکل ندادند. این پارک دارای 172 کیلومتر مناظر بکر، از یخچال های طبیعی پوشیده شده از برف تا چمنزارهای سرسبز، آبشارها و جنگل های انبوه است و همین ویژگی ها آن را به یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری سوئیس تبدیل کرده است. عاشقان طبیعت می توانند از طریق شبکه بزرگ راستاهای موجود در این منطقه، در آن به گشت و گذار بپردازند، هر چند که محدودیت هایی برای عبور و مرور در این راستاها وضع شده تا از اکوسیستم های طبیعی این منطقه محافظت گردد. وجود 21 راستا پیاده روی و تپه نوردی در این پارک به بازدیدنمایندگان این امکان را می دهد که بتوانند تمامی زیبایی های مبهوت نماینده آن را تماشا نمایند و حتی اگر خوش شانس باشند چشمشان به عقاب های طلایی، بزهای کوهی و مارموت ها نیز خواهد خورد. بیش از 5000 گونه جانوری از جمله ماموت ها، گوزن های سرخ، بز آهوها، بزهای کوهی، روباه ها و بیش از 100 گونه از پرندگان در این پارک محافظت شده که یکی از جاهای دیدنی سوئیس هست، زندگی می نمایند.

دیدنی های سفر به سوئیس: دریاچه ژنو Lake Geneva و شهرهای اطراف

دریاچه ژنو Lake Geneva که از غرب توسط ژنو و از شرق توسط لوزان Lausanne در آغوش گرفته شده، بزرگترین دریاچه اروپا در نزدیکی رشته کوه آلپ به شمار می رود. این دریاچه که بین مرز سوئیس و فرانسه واقع شده است و یکی از معروف ترین جاهای دیدنی سوئیس هست، به سواحل بعضی از محبوب ترین شهرهای سوئیس منتهی می گردد. برای مثال شهر ژنو که بین قله های زیبای پوشیده از برف و در نقطه ای که رودخانه رون Rhône به دریاچه ژنو Lake Geneva می ریزد، قرار گرفته است. این پایتخت فرانسوی زبان پر آرامش، مقر اروپایی سازمان ملل متحد و ترکیبی خوشایند از زندگی پر لذت فرانسوی و اصول سوئیسی است. در اطراف دریاچه، راستاهای پیاده روی، پارک ها و باغ های بسیار زیبا قرار دارند و شهر قدیم، نقطه ای دوست داشتنی برای قدم زدن در امتداد بناهای تاریخی به شمار می رود. فواره Jet dEau در دریاچه ژنو Lake Geneva که آب را تا ارتفاع 150 متر در هوا پرتاب می کند، نقطه بسیار مهم و مشهوری است. جاذبه های فرهنگی این شهر سالن اپرا Opera House و سالن بزرگ تئاتر Grand Théâtre بوده که در آن ها اجراهای بین المللی برگزار می شوند. همچنین در 62 کیلومتری ژنو، شهر لوزان Lausanne دارای چشم اندازهای دوست داشتنی شامل دریاچه و کوه های آلپ در فاصله ای نه چندان زیاد است. در میان شهر قدیم قرون وسطایی با کافه ها و بوتیک های بسیار زیبا و کلیسای جامع خارق العاده به سبک گوتیک قدم بزنید. شهر مونترو Montreux که یکی از بهترین جاهای دیدنی سوئیس هست، هر ساله در ماه های ژوئیه و ژوئن فستیوال موسیقی جاز Montreux Jazz Festival را که یک فستیوال شناخته شده جهانی است، برگزار می کند.

دیدنی های سفر به سوئیس: لوگانو Lugano

سفر کردن به شهر لوگانو Lugano که یکی از بهترین جاذبه های گردشگری سوئیس هست، باعث می گردد تا سوئیس را از یک دید متفاوت دیگر نگاه کنید. در منطقه تیچینو Ticino که از جنوب با ایتالیا هم مرز است، دارای تاثیرات غیر قابل انکاری از ایتالیا و فرهنگ آن است، از زبان محلی تا ویلاهای رمانتیک و غذاهای خوش طعم و تابستان های گرم. این شهر در شمال دریاچه زیبا و باشکوه لوگانو Lugano واقع شده است، دریاچه ای که افراد مشهور و ثروتمند متعددی به طور مرتب و مداوم به اطراف آن رفت و آمد دارند و منطقه ثروت نشین سوئیس به شمار می رود. دریاچه لوگانو Lugano در همان مرز بین سوئیس و ایتالیا در منطقه تیچینو Ticino واقع شده و تنها کانتون کشور سوئیس است که زبان رسمی مردن آن ایتالیایی هست. انواع مرکبات، انجیر، درخت های نخل و درخت های انار در هوای معتدل مدیترانه ای این منطقه به عمل می آیند، حتی زمانی که قله های پوشیده از برف در پیش زمینه مناظر آن به چشم می خورند. اثر فرهنگ ایتالیایی در معماری این منطقه، میدان های آن و علاقه زیاد مردم به غذای عالی به چشم می خورد. بازدیدنمایندگان می توانند از طریق یک کشتی بخار تفریحی یا کرایه یک قایق، در دریاچه به گشت و گذار بپردازند. همچنین می توانند از روی کوه Monte San Salvatore، یکی از بی نظیرترین مناظر آن منطقه شامل نواحی روستایی، دریاچه و قله های پوشیده از برف را تماشا نمایند. شهر لوگانو Lugano که یک مرکز تجاری و بزرگترین و مهمترین شهر منطقه تیچینو Ticino به شمار می رود، یک مرکز تفریحی تابستانی محبوب است. در شمال غربی شهر لوگانو Lugano، در شهر آفتابی لوکارنو Locarno در کنار دریاچه ماجیوره Maggiore روزهای گرم، باغ های پر گل و خیابان های پر از نخل را می توان مشاهده کرد. در شهر Bellinzona، پایتخت این کانتون سه قلعه باشکوه که همگی جز فهرست میراث جهانی یونسکو هستند به چشم می خورند.

دیدنی های سفر به سوئیس: برن Bern

بسیاری از مردم نمی دانند که شهر قرون وسطایی برن Bern پایتخت کشور سوئیس است، اما زمانیکه پایتان را در خیابان های باریک و سنگفرش این شهر خارق العاده می گذارید، تمامی شک و تردیدهایی که در خصوص اهمیت این شهر داشته باشید از میان خواهد رفت. شهر برن Bern که در مکانی بی نظیر، روی یک شبه جزیره در کنار رودخانه آر Aare قرار گرفته، جذابیت فوق العاده ای از جهان قدیم را به نمایش می گذارد و شهر قدیم قرون وسطایی آن، یکی از مکان های فهرست میراث جهانی یونسکو به شمار می رود. در هر گوشه این شهر، تاریخ نغمه سرایی می کند؛ بویژه در شهر قدیم Old Town بازدیدنمایندگان می توانند با گشت و گذار در خیابان های سنگفرش این شهر جاذبه های خیره نماینده بسیاری را تماشا نمایند، از جمله بلندترین کلیسای جامع در سوئیس با چشم انداز های پانورامایی از برج بلندن آن، فواره های قرن شانزدهمی، برج ساعت قرون وسطایی Zytglogge با عروسک های متحرک و راستا شش کیلومتری طاق های پر از فروشگاه که مردم محلی آن را Lauben می خوانند. باغ گل رز Rose Garden نیز مناظر زیبایی از مرکز شهر قدیم را در معرض دید بازدید نمایندگان می گذارد. در شهر برن Bern، موزه های عالی و درجه یک متعددی وجود دارند و علاقمندان به هنر حتما در بازدید از گالری های تاثیرگذار این شهر از جمله گالری Zentrum Paul Klee که بزرگترین کلکسیون آثار این هنرمند مشهور در جهان را به نمایش گذاشته و موزه هنر برن Bern Museum of Art یا Kunstmuseum لذت خواهند برد. اگر به برن سفر می کنید، بازدید از بازارهای این شهر را از دست ندهید. همچنین اگر به صورت خانوادگی سفر به سوئیس را تجربه می کنید، بازدید از پارک خرس ها Bear Park که سمبل شهر یعنی خرس ها در آن زندگی می نمایند را به شما توصیه می کنیم.

دیدنی های سفر به سوئیس: لوتسرن Lucerne

در قلب کشور سوئیس، شهر کنار دریاچه لوتسرن Lucerne قرار گرفته که یکی دیگر از شهرهای بسیار زیبای کوهستانی و یکی از معروف ترین جاهای دیدنی سوئیس به شمار می رود. یک دریاچه آبی درخشان احاطه شده با کوه های زیبا، یک شهر قدیمی قرون وسطایی بدون وسایل نقلیه، پل های سرپوشیده، راستاهای پیاده روی کنار آب، ساختمان های تاریخی با نقاشی های دیواری و سواحل آفتابی همراه با فواره های زیبا را تصور کنید. این ها تصاویری هستند که در لوتسرن Lucerne می بینید و بنابراین اصلا جای تعجب ندارد که این منطقه یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری سوئیس به شمار می رود. این شهر فوق العاده سوئیسی که به خاطر کنسرت های موسیقی که در آن برگزار می شوند مشهور است، هر ساله هنرمندان و خوانندگان مشهور، آهنگسازان و نوازندگان ارکسترهای مختلف را جذب فستیوال بین المللی موسیقی خود می کند. مرکز The Culture and Convention Center در این شهر، یکی از برترین سالن های کنسرت در جهان به حساب می آید. یکی از مشهورترین نقاط شهر، پل شپل Chapel ساخته قرن چهاردهم میلادی است. در یک پارک کوچک، مجسمه مشهور Lion Monument که تندیسی حزن انگیز از یک شیر در حال مرگ است و به یاد مرگ قهرمانانه گاردهای سوئیسی در طول انقلاب فرانسه ساخته شده به چشم می خورد. علاقمندان به تاریخ می توانند از بازدید از موزه حمل و نقل سوئیس Swiss Transport Museum با نمایشگاه های وسیعش در خصوص انواع حمل و نقل، از جمله حمل و نقل هوایی و سفر فضایی، لوکوموتیوها و افلاک نماها لذت ببرند.

دیدنی های سفر به سوئیس: آبشارهای راین Rhine

آبشارهای راین Rhine بزرگترین آبشارهای اروپا به شمار می روند، 150 متر عرض دارند و شگفتی طبیعی افسون نماینده صنعت گردشگری کشور سوئیس محسوب می شوند. این آبشارهای قدرتمند که در شمالی ترین نقطه سوئیس و در نزدیکی شهر Schaffhausen واقع شده، بسیار تماشایی هستند. بهترین زمان برای بازدید از این آبشارها که یکی از بهترین جاهای دیدنی سوئیس هستند، در طول ماه های تابستانی ژوئن و ژوئیه بوده که برف کوه ها آب شده و حجم عظیمی از آب از ارتفاع 21 متری صخره های سنگ آهکی متعلق به دوره ژوراسیک به پایین می ریزند. تورهای ویژه با قایق برای عبور از این آبشارها موجود هستند که چشم اندازهای عالی از آبشارها را در معرض دید بازدیدنمایندگان می گذارند. همینطور سکوهای مشاهده در دو طرف رودخانه فرصتی عالی برای تماشای این آبشارها فراهم می نمایند. در روز ملی سوئیس که در روز اول ماه آگوست جشن گرفته می گردد، در نزدیکی این آبشارها یک آتش بازی بسیار عالی و تماشایی انجام می گردد که انبوه گردشگران را به این منطقه که یکی از بهترین جاذبه های گردشگری سوئیس هست، جذب می کند.

دیدنی های سفر به سوئیس: سنت موریتز St. Moritz

دریاچه های زیبا با آب هایی مثل آینه، یخچال های طبیعی، قله های نوک تیز، جنگل های آلپی و آفتاب فراوان، شهر سنت موریتز St. Moritz را به یکی از برترین جاهای دیدنی سوئیس جهان تبدیل کرده است. وجود هتل های مجلل و رستوران های فاخر در این شهر تفریحی شیک که میزبان دو دوره المپیک زمستانی بوده، کاملا عادی هست. این شهر که در یکی از دره های کوه های آلپ و در ارتفاع 1800 متری از سطح دریا قرار گرفته، به دو بخش تقسیم می گردد: بخش سنت موریتز دورف که مانند یک تراس آفتابگیر، مشرف به دریاچه سنت موریتز St. Moritz بوده و بخش سنت موریتز باد که در کنار دریاچه و کف دره واقع شده است و یک مرکز سلامتی با امکانات ارزان تر بشمار می رود. در این منطقه، ورزش های زمستانی مانند اسکی، اسنوبورد، اسکیت و سورتمه سواری در راستا مشهور 1.2 کیلومتری بسیار رایج هستند. در تابستان، کوهنوردی، دوچرخه سواری و ورزش های آبی محبوب تر هستند. اسکی روی یخ نیز در تابستان بسیار معمول است. شهر سنت موریتز St. Moritz، علاوه بر دارا بودن مناظر کوهستانی بی نظیر یک مکان فرهنگی نیز محسوب می گردد. زبان های متعددی مانند رومانش، آلمانی، ایتالیایی، فرانسوی و انگلیسی در این منطقه و مناطق اطراف آن استفاده می شوند. این زبان ها به غیر از زبان های مختلف بین المللی بازدیدنمایندگان و گردشگران این منطقه هست.

دیدنی های سفر به سوئیس: زوریخ Zurich

شهر زوریخ Zurich به عنوان مرکز فرهنگی کشور سوئیس، جایی نیست که بتوانید آن را از فهرست جاهای دیدنی سوئیس حذف کنید. این شهر یعنی بزرگترین شهر کشور سوئیس، یک مرکز اصلی حمل و نقل و یک نقطه شروع عالی برای گردشگران به شمار می رود. این شهر در سمت شمال غربی دریاچه زوریخ Zurich و در کنار رودخانه لیمات Limmat واقع شده است. این پایتخت بانکداری علاوه بر ظاهر فوق العاده ای که دارد، دارای گنجینه های فرهنگی متعددی نیز هست. یک نقطه عالی برای شروع تور پیاده روی، خیابان های سنگفرش شهر قدیم با فروشگاه ها، کافه ها و گالری های زیبای آن است. خیابان یک مایلی Bahnhofstrasse که یکی از بهترین مراکز خرید اروپا محسوب می گردد، دارای فروشگاه های مد، ساعت و جواهرات از برندهای مختلف است. علاوه بر بوتیک ها، بازدیدنمایندگان با بیش از 50 موزه و 100 گالری هنری درجه یک روبرو می شوند. بهترین انتخاب از میان این مراکز فرهنگی، موزه هنرهای عالی به نام Kunsthaus Zürich با کلکسیون تاثیرگذار از هنر عصر میانه تا حال حاضر است. موزه Rietberg Museum که تمرکز آن روی هنر غیر اروپایی بویژه آثار متعدد از چین، هند و آفریقا بوده نیز بسیار محبوبیت دارد. اگر یک پیاده روی کوتاه از ایستگاه اصلی زوریخ داشته باشید، موزه ملی سوئیس Swiss National Museum که یک قلعه به سبک گوتیک است و تاریخ فرهنگی سوئیس را به نمایش می گذارد، به چشم می خورد. خانواده های گردشگر عاشق باغ وحش زوریخ Zurich Zoo با پارک فیل ها، رژه پنگوئن ها و پاویون ماداگاسکار Madagascar خواهند شد و در آخر، پیشنهاد می کنیم سوار بر قطار شوید و به کوه Uetliberg بروید تا چشم اندازهای پانورامایی بی نظیر از شهر و طبیعت زیبای اطراف آن تماشا کنید. مکان های تاریخی و کارخانه ها مورد بازسازی کنار هم قرار گرفته اند و هم اکنون به مراکز فرهنگی تبدیل شده اند. به همین علت می توانید بیش از 50 موزه و 100 گالری هنری در شهر زوریخ Zurich پیدا کنید. این شهر که به عنوان یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری سوئیس شناخته شده، هر چیزی که شما برای فرار از زندگی شهری می خواهید در اختیارتان می گذارد، اما در عین حال شانس آشنایی با زندگی روستایی را نیز از شما نمی گیرد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: همگردی
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 14487

به "سفر به کشور سوئیس، سفری برای فرار از زندگی شهری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به کشور سوئیس، سفری برای فرار از زندگی شهری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید