سعودی ها به دنبال لابیگری با جمهوریخواهان کنگره آمریکا هستند

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، شبکه آمریکایی سی ان بی سی در گزارشی از کوشش شدید عربستان سعودی برای استخدام لابیگرانی اطلاع داد که با رهبران جمهوریخواه کنگره در ارتباط هستند.

سعودی ها به دنبال لابیگری با جمهوریخواهان کنگره آمریکا هستند

این اقدام از آن بابت است که سعودی ها فکر می نمایند جو بایدن دموکرات بعد از ورود به کاخ سفید به اندازه دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی آمریکا، در قبال آنها انعطاف نشان نخواهد داد.

به همین دلیل هم هست که انتظار می رود لابیگران تحت استخدام عربستان، در تعامل با اعضای جمهوریخواه کنگره توفیق بیشتری داشته باشند تا دولت دموکرات بایدن.

در حال حاضر، دموکرات ها کنترل مجلس نمایندگان آمریکا را در اختیار دارند حال آنکه سرنوشت سنا به برگزاری دور دوم انتخابات ایالت جورجیا بستگی دارد.

بایدن پیشتر در تبادل نظر با اندیشکده شورای روابط خارجی مدعی شده بود حمایت از سعودی ها در باب بعضی مسائل کلیدی را کاهش خواهد داد.

این در حالی است که ترامپ طی 4 سال زمامداری خود مانع از قطع حمایت واشنگتن از تجاوز سعودی ها به یمن شد و در قبال قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی نیز سکوت اختیار کرد.

احتمالاً یکی از لابیگران سعودی ها در آمریکا شرکت لارسون شاناهان اسلیفکا مستقر در ایالت آیوا است که سال گذشته با سفارت عربستان سعودی در واشنگتن قراردادی یک و نیم میلیون دلاری منعقد کرد.

bestcanadatours.com: Best Canada Tours یک سرویس خدماتی جدید و چند منظوره جهت ارائه سرویس تور به کشور کانادا با کیفیت برتر است

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 72205

به "سعودی ها به دنبال لابیگری با جمهوریخواهان کنگره آمریکا هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سعودی ها به دنبال لابیگری با جمهوریخواهان کنگره آمریکا هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید