سوغات زمستان چیست؟

به گزارش مهسان بلاگ، پاسخ کمی ناخوشایند است: بیماری سرماخوردگی و بیماری آنفولانزا

سوغات زمستان چیست؟

فصل سرما که می شود خیلی از مردم را در حال سرفه، عطسه و بالا کشیدن بینی خود می بینیم. اما اگر شما یا یکی از عزیزانتان این علائم را داشتید از کجا می توانید متوجه شوید که از آن آنفولانزاهای فاجعه بار گرفته اید یا فقط به یک سرماخوردگی بد مبتلا شده اید؟

پاسخ این سؤال و گفتن تفاوت بین سرماخوردگی و آنفولانزا کمی سخت است زیرا به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، این دو بیماری علائم مشابهی دارند. بیماری سرماخوردگی و آنفولانزا ویروسی هستند اما ویروس آنها فرق دارد. تنها راهی که می توانید مطمئن شوید آنفولانزا گرفته اید این است که به مطب دکتر بروید، ویزیت بدهید و معاینه شوید تا ویروس آنفولانزا در شما تشخیص داده شود. با این حال، بیشتر مردمی که آنفولانزا گرفته اند لازم نیست معاینه شوند زیرا نتایج آزمایش معمولاً فرایند درمان را تغییری نمی دهد.

بهتر است بدانید برخی علائم هستند که در سرماخوردگی بیشتر رواج دارند تا در آنفولانزا. برعکس این قضیه نیز صادق است؛ یعنی برخی علائم در آنفولانزا بیشتر رایج است تا سرماخوردگی. عموماً علائم آنفولانزا شدیدتر و سخت تر از علائم سرماخوردگی است. چندین راه برای تشخیص سرماخوردگی از آنفولانزا وجود دارد:

  • علائم سرماخوردگی معمولاً به تدریج ظاهر می شوند اما علائم آنفولانزا ناگهانی است.
  • علائمی مانند عطسه، گرفتگی بینی و گلوی خشک بیشتر در سرماخوردگی شایع است تا آنفولانزا.
  • افراد مبتلا به آنفولانزا معمولاً تب می کنند اما آنهایی که سرما می خورند به ندرت تب می کنند.
  • آنفولانزا اغلب منجر به بدن درد و سردرد می شود که می تواند شدید هم باشد. اگر به سرماخوردگی مبتلا شوید، دردها معمولاً خفیف هستند.
  • آنفولانزا می تواند منجر به مسائل توأمی مانند سینه پهلو (التهاب ریه) یا عفونت باکتریایی شود اما چنین مسائلی در سرماخوردگی نادر هستند.

چه سرما خورده باشید یا به بیماری آنفولانزا مبتلا شدید، فرقی نمی کند، زیرا هر دو بیماری به خودی خود از بین می فرایند و خوب می شوید. اما اگر دیدید علائم تغییر کرد یا بدتر شد، باید حتماً به پزشک مراجعه کنید.

می توانید برای حفاظت از خود در برابر آنفولانزا، هر سال واکسن فصلی آنفولانزا بزنید. اما متأسفانه برای حفاظت در برابر سرماخوردگی معمولی هیچ واکسنی وجود ندارد.

شست وشوی مکرر دست ها می تواند از سرماخوردگی و آنفولانزا پیشگیری کند زیرا هر دو بیماری می توانند از شخصی به شخص دیگر از طریق تماس با سطوح آلوده منتقل شود. اگر بیمار شدید، چه آنفولانزا و چه سرماخوردگی، باید حتماً آب فراوان بنوشید و خوب استراحت کنید تا به بدن در بهبود و سلامت دوباره کمک کنید.

منبع: فوت و فن
انتشار: 17 مرداد 1401 بروزرسانی: 17 مرداد 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 109177

به "سوغات زمستان چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوغات زمستان چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید