سیستم عامل iOS 14 چه ویژگی هایی خواهد داشت؟

به گزارش مهسان بلاگ، وب سایت گجت نیوز - تعیین کریمی: ما انتظاراتی از سیستم عامل آی او اس 14 (iOS 14) اپل داریم و می خواهیم ویژگی های جدیدی را در آن ببینیم که استفاده از آیفون ها را آسان تر و بهتر می نماید. در ادامه توجه شما را به آنالیز این قابلیت ها جلب می کنیم.

سیستم عامل iOS 14 چه ویژگی هایی خواهد داشت؟

مطابق معمول٬ انتظار می رود اپل در کنفرانس WWDC 2020 که اواخر امسال برگزار می گردد٬ از سیستم عامل آی او اس 14 پرده برداری کند. نسخه بعدی سیستم عامل اپل پاییز آینده روی میلیون ها دستگاه آی او اسی در دسترس خواهد بود٬، اما مطمئنیم که در کنفرانس توسعه دهندگان شرکت اپل معرفی خواهد شد.

اما چه قابلیت های تازه ای می تواند در این نسخه از آی او اس باشد؟ مطابق همواره خیلی سخت است بخواهیم در خصوص آینده این سیستم عامل پیش بینی کنیم، اما با توجه به محبوبیت آن قطعاً بعضی اصلاحات در راه است. علاوه بر این، ما هم قابلیت های مورد علاقه ای داریم که امیدواریم شاهد حضور بعضی از آن ها در نسخه آینده iOS باشیم.

سیستم عامل آی او اس 14: ویژگی های مورد انتظار

دسترس پذیری

هر سال پشتیبانی یکی از آیفون های قدیمی از به روزرسانی iOS حذف می گردد. به طور مثال با آی او اس 13، نام آیفون 6 و 6 پلاس، محصولات سال 2014 اپل از فهرست گوشی های تحت پوشش این برند خارج شد و فقط مدل های جدیدتر آن قادر به دریافت این به روزرسانی عظیم بودند.

اما در کمال تعجب، شایعاتی وجود دارد که نشان می دهد تمام محصولاتی که پیروز به دریافت آی او اس 13 شدند، قادر به دریافت آی او اس 14 نیز هستند. گرچه ما انتظار داریم نام دو گوشی آیفون 6 اس و 6 اس پلاس از فهرست دریافت نمایندگان این به روزرسانی حذف گردد، اما اینطور به نظر می رسد که آن ها می توانند یک سال دیگر نیز به روزرسانی های آی او اسی را دریافت نمایند. این هنوز در حد یک شایعه است و نمی توانیم آن را تایید یا تکذیب کنیم.

فهرست دریافت نمایندگان iOS 14 به ترتیب زیر است:

  • آیفون 11 پرو
  • آیفون 11 پرو مکس
  • آیفون 11
  • آیفون ایکس اس
  • آیفون ایکس اس مکس
  • آیفون ایکس
  • آیفون 8 پلاس
  • آیفون 8
  • آیفون 7 پلاس
  • آیفون 7
  • آیفون 6 اس
  • آیفون 6 اس پلاس
  • آیفون اس ای
  • آیپاد تاچ (نسل هفتم)

تاریخ عرضه

اپل هر سال معمولاً آی او اس جدید را یک یا دو روز پس از معرفی آیفون های جدید خودش منتشر می نماید. ما انتظار داریم این اتفاق در اواسط سپتامبر که اپل میزبان رویداد ویژه ای برای رونمایی از گوشی های خانواده آیفون 12 است رخ دهد. با عرضه این محصولات طی دو هفته پس از معرفی، به شرطی که دستگاه شما واجد شرایط باشد، این به روزرسانی را دریافت خواهید کرد. این اتفاق پیش از ماه اکتبر رخ خواهد داد.

سیستم عامل آی او اس 14: ما چه می خواهیم؟

در سیستم عامل آی او اس که طی سال ها به مرور پیشرفت هایی داشته است، نمی توان انتظار غافلگیری عظیمی را داشت. ممکن است بخش های مختلفی با پیشرفت هایی همراه باشند که ما با کمال میل از آن ها استقبال خواهیم کرد.

بازطراحی رابط کاربری تماس های دریافتی

تماس های دریافتی در آی او اس تمام صفحه را در بر می گیرند که زیبا نیست. به طور مثال در اندروید، بعضی از شرکت ها تماس های دریافتی را در حباب های شناور به نمایش می گذارند که تمام صفحه را اشغال نمی نماید و کاری که در حال اجرا آن هستید را مختل نمی نماید. در این هزاره، دیگر کسی تمایلی به حرف زدن با گوشی خود ندارد. البته این فقط شوخی بود، اما یک رابط کاربری بازطراحی شده برای تماس های دریافتی آی او اسی یکی از عمده ترین خواسته های ما از اپل است و iOS 14 می تواند گزینه خوبی برای در اختیار قرار دادن این قابلیت از پاییز پیش رو به کاربران آیفون ها باشد.

تنظیم اپلیکیشن های پیشفرض

اکنون سال 2020 فرا رسیده است و اپل احتیاج دارد آزادی عمل بیشتری را در اختیار کاربران آیفون های خود قرار دهد. گرچه اپلیکیشن های پیشفرض پلتفرم آی او اس ارزشمند هستند، اما بهترین نیستند؛ بنابراین اپل باید به ما اجازه دهد تا برنامه های پیشفرض دلخواه خودمان را تنظیم کنیم. البته کاربران به این محدودیت های اپل عادت نموده اند، اما این می تواند گزینه خوبی برای کاربران حرفه ای باشد که قصد استفاده از iOS را دارند.

تجربه تصویر در تصویر روی آیفون

در حالی که تبلت آیپد اپل می تواند از قابلیت تصویر در تصویر برای مالتی تسکینگ بهره مند گردد، اما فقدان آن در آیفون ها حس می گردد؛ و این جای تأسف دارد، زیرا نمایشگر عظیم آیفون 11 پرو مکس قطعاً می تواند یک فیلم کوچک را بدون آنکه مسئله ای برای کار با دیگر اپلیکیشن ها به وجود آورد، به نمایش بگذارد.

گسترش قابلیت های دوربین

در آخرین آیفون های اپل زمانی که شما گوشی را به صورت افقی بگیرید، به صورت اتوماتیک وارد بخش سلفی گروهی دوربین جلویی می شوند. اما چرا همه چیز به همینجا ختم می گردد؟ چرا اپل یک قابلیت زوم را به دوربین سلفی خود نمی افزاید؟ همچنین کنترل های دستی دوربین نیز یکی دیگر از علاقه مندی های ما است که انتظار داریم آن ها را با سیستم عامل آی او اس 14 در اختیار داشته باشیم.

شخصی سازی بیشتر

شخصی سازی یکی از عظیم ترین ضعف های آی او اس در طول این سال ها بوده است و کاربران متوجه شده اند که نباید انعطاف پذیری مشابهی با اندروید را از آن انتظار داشته باشند. اما این بدان معنا نیست که اپل نباید اصلاحاتی را در این بخش از سیستم عامل خودش اعمال کند. در زمیه شخصی سازی، ما می خواهیم ببینیم که قفل پنجره های صفحه هوم برای انجام سفارشی های پایه ای بیشتر باز شده باشد. ما همچنین دوست داریم رینگتون ها و تصاویر پس زمینه پیشفرض غنی تری در اختیار کاربران قرار بگیرد. در حال حاضر انتخاب یک رینگتون سفارشی در آیفون پیچیده است.

همچنین ما دوست داریم قابلیتی را ببینیم که به شما اجازه می دهد تصاویر پس زمینه را برای خوانایی بهتر و زیباتر شدن محو کنید.

منبع: phonearena

مجله دیتاپد: دیتاپد، با مجله فناوری و تخصصی رایانه از همه چیز سر در بیاورید.

تفطن: تفطن: مجله مطالب خواندنی سفر و گردشگری

مجله آراد: مجله آراد: گفتگوی آزاد و اخبار روز

منبع: برترین ها
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 52852

به "سیستم عامل iOS 14 چه ویژگی هایی خواهد داشت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیستم عامل iOS 14 چه ویژگی هایی خواهد داشت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید