شایعات خبر از حضور XCode در iOS 14 و iPadOS 14 می دهند

به گزارش مهسان بلاگ، این روزها دیگر آیپد پرو توانسته خود را برای بسیاری تبدیل به کامپیوتر اصلی کند. مخصوصا حالا که پشتیبانی از کرسر ماوس هم به آن اضافه شده و کیبرد و ترک پد گران قیمت اپل برای دو مدل آیپد پرو هم عرضه شده است. اما هنوز آیپد و مشخصات iPadOS، برای کاربران حرفه ای آنقدر مناسب نیست تا بتوانند آیپد را با کامپیوترهای خود جایگزین کنند. این مسئله احتمالا در iPadOS 14 حل خواهد شد چراکه Jon Prosser، که به تازگی تبدیل به لودهنده اطلاعات اپلی بدل شده، اعلام کرده که اپل در حال آماده سازی XCode برای iPadOS 14 است.

شایعات خبر از حضور XCode در iOS 14 و iPadOS 14 می دهند

درواقع اپلیکیشن های حرفه ای تر مثل Final Cut Pro X و XCode، ابزارهایی هستند که سازندگان ویدیو و همچنین برنامه نویسان اپلی از آن ها استفاده می کنند. البته آنطور که Jon Prosser می گوید، قرار نیست شاهد Final Cut Pro X در iPadOS 14 باشیم اما آمدن XCode به این نسخه از iOS که برای آیپد ساخته شده، خبر بسیار خوبی است.

البته یک توسعه دهنده در زیر همین توییت گفته که یک نسخه پیش نمایش از XCode همین حالا هم در iOS 13 وجود دارد. این نسخه از XCode که به آن اشاره شده، در واقع یک اپلیکیشن مکمل برای XCode مک است که می تواند پیش نمایشی از لی اوت اپلیکیشن های در حال ساخت را در نمایشگر آیفون نشان دهد. Jon Prosser اما در پاسخ به این توییت گفته که او اطلاعات بیشتری دارد و این یعنی می توانیم به حضور نسخه کامل XCode در iPadOS 14 امیدوار باشیم.

تا به امروز اپل امکان توسعه اپلیکیشن های iOS را به صورت مستقیم روی آیفون و آیپد فراهم نکرده است. نزدیک ترین چیزی که به برنامه نویسی سوییفت روی پلتفرم iOS دیده ایم، اپلیکیشن Swift Playgrounds بوده که در اصل برای آیپد عرضه شده و برای کاربران این امکان را فراهم می کند تا بیشتر با این زبان برنامه نویسی آشنا شوند؛ نه اینکه اپلیکیشنی برای iOS بتوانند توسعه دهند.

هنوز تعیین نیست که یک نسخه کامل از XCode برای iOS و iPadOS، چطور دیگر اپلیکیشن های حرفه ای را به سمت این پلتفرم می آورد. با توجه به اینکه در حال حاضر تنها می توان اپلیکیشن های مخصوص آیفون و آیپد را به وسیله کامپیوترهای مبتنی بر macOS توسعه داد، آمدن نسخه کامل XCode باعث می شود فرآیند ساخت این اپلیکیشن ها ساده تر از همیشه باشد.

در نهایت نسخه کامل XCode در iPadOS نه تنها می تواند کاربران بیشتری را به سمت تبلت های آیپد پرو جذب کند، بلکه ممکن است افراد بیشتری را هم به سمت توسعه اپلیکیشن برای iOS تشویق کند. iOS 14 و البته iPadOS 14 قرار است در مراسم WWDC امسال معرفی شوند که این مراسم به صورت آنلاین و در خردادماه برگزار خواهد شد. اپل هنوز تاریخ دقیق برگزاری این کنفرانس را اعلام نکرده است.

منبع: appleinsider

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 46173

به "شایعات خبر از حضور XCode در iOS 14 و iPadOS 14 می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شایعات خبر از حضور XCode در iOS 14 و iPadOS 14 می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید