شرایط ارائه خدمات بیمه ای درمان به ایرانیان متولد خارج از کشور

به گزارش مهسان بلاگ، مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت گفت: اگر فردی در خارج از کشور متولد شده و براساس قانون ایرانی محسوب گردد، می تواند از خدمات بیمه ای استفاده کند.

شرایط ارائه خدمات بیمه ای درمان به ایرانیان متولد خارج از کشور

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، داوود حاج قاسمعلی مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت درباره چگونگی استفاده از خدمات بیمه سلامت برای بچه هایی که خارج از کشور متولد می شوند، گفت: اگر فردی در خارج از کشور متولد شده و براساس قانون ایرانی محسوب گردد، در صورتی که پدر یا مادر کارمند بوده و فرزند تحت پوشش والدین باشد، کودک بیمه شده تلقی شده و می تواند از خدمات بیمه ای استفاده کند.

وی گفت: ارایه خدمات به بیماران دچار مسائل روانی مانند سایر بیماران است، این افراد می توانند تحت پوشش سازمان بیمه سلامت قرار گرفته و از دفترچه بیمه این سازمان استفاده نمایند؛ بنابراین ضوابط ارایه خدمات برای بیماران روانی نیز بمانند بیماران دیگر اجرا می گردد.

وی اضافه نمود: بیمه سلامت تنها برای بیماری افراد دچار مسائل روانی خدمات ارایه می نماید؛ لذا نگهداری از این افراد در مراکز بهداشتی و درمانی ضوابطی دارد که باید به آن توجه کرد؛ اما چگونگی تحت پوشش قرار دادن بیماران روانی با بیماران دیگر هیچ تفاوتی ندارد. بدون شک ضوابط در ارایه خدمات به بیماران روانی همانند سایرین است.

مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت تاکید نمود: بیماران روانی که از سن قانونی گذشته، اما براساس نظر کمیسیون های تخصصی مهجور شناخته شوند، می توانند خارج از سن قانونی هم تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند.

حاج قاسمعلی در مورد شرایط استفاده از خدمات بیمه سلامت برای بچه هایی که خارج از کشور متولد می شوند، گفت: اگر فردی در خارج از کشور متولد شده و براساس قانون ایرانی محسوب گردد، درصورتی که پدر یا مادر کارمند بوده و فرزند تحت پوشش والدین باشد، کودک بیمه شده تلقی شده و می تواند از خدمات بیمه ای استفاده کند؛ بنابراین هیچ محدودیتی در تحت پوشش قرار دادن متولدین خارج از کشور وجود ندارد.

تورهای دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 23159

به "شرایط ارائه خدمات بیمه ای درمان به ایرانیان متولد خارج از کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط ارائه خدمات بیمه ای درمان به ایرانیان متولد خارج از کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید