صادرات 35میلیون دلاری 40 محصول دانش بنیان به 21 کشور

به گزارش مهسان بلاگ، محسن پیلان نژاد مدیرکل دفتر برنامه ریزی و امور مالی پارک فناوری پردیس در تبادل نظر با خبرنگاران گفت: میزان فروش شرکت های دانش بنیان پارک فناوری پردیس، در سال گذشته حدود 83000 میلیارد ریال بوده است.

صادرات 35میلیون دلاری 40 محصول دانش بنیان به 21 کشور

وی اضافه کرد: این فروش در حوزه های مختلف از جمله فناوری اطلاعات، نرم افزار، الکترونیک، فناوری زیستی، تجهیزات پزشکی، اتوماسیون و مکانیک پیشرفته و بعضی از حوزه های نانو و نفت و گاز و شیمی بوده است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و امور مالی پارک فناوری پردیس با بیان اینکه بعضی قراردادها که بین شرکتها و صنعت متقاضی منعقد شده در راستای برطرف احتیاج فناورانه کشور بوده است، گفت: همچنین انعقاد قراردادهای منجر به برطرف احتیاجهای فناورانه کشور شامل 4 قرارداد، به ارزش 50 میلیارد ریال بین شرکتها و صنعت منعقد شده است.

پیلان نژاد با اشاره به میزان فروش شرکتهای دانش بنیان و استقبال صنایع گفت:بیش از 322 میلیارد تومان از این فروش برای بیش از 190 نوع محصول مربوط به 25 شرکت حوزه دارویی، تجهیزات پزشکی و سلامت بوده است.

وی در مورد گزارشی که در زمینه صادرات محصولات دانش بنیان شرکتهای مستقر در پارک فناوری پردیس اخذ شده است، تاکید نمود: بیش از 35 میلیون دلار صادرات برای 40 محصول در حوزه های مربوط به نفت و گاز، پزشکی و دارویی، اتوماسیون و فناوری اطلاعات به بیش از 21 کشور انجام گرفته است.

به گفته این مقام مسئول در پارک پردیس، از طرفی 16 عنوان پروژه تحقیق و فراوری مشترک با طرف های خارجی به ارزش 21 میلیون یورو با 9 کشور صورت گرفته است.

پیلان نژاد ادامه داد: برنامه ریزی مشخصی برای تسهیل در صادرات محصولات برای شرکت ها صورت گرفته است و برای سال 1398 ارتباطات مطلوبی با کشورهای همسایه و بعضی از کشورهای اروپایی در حال شکل دریافت است. همچنین تاکنون به بعضی کشورهای آسیای شرقی، خاورمیانه، اروپایی و آفریقایی صادرات داشته ایم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 دی 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 26168

به "صادرات 35میلیون دلاری 40 محصول دانش بنیان به 21 کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات 35میلیون دلاری 40 محصول دانش بنیان به 21 کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید