عراق مقصد نیمی از صادرات اسلحه جمهوری چک

به گزارش مهسان بلاگ، اتحادیه صنایع دفاعی و امنیتی جمهوری چک بیان نمود، جذاب ترین بازار برای اسلحه های جمهوری چک بازار عراق است به طوری که مقصد نیمی از صادرات اسلحه این کشور در سال های 2012 تا 2016 عراق بوده است.

عراق مقصد نیمی از صادرات اسلحه جمهوری چک

به گزارش خبرنگاران، به نقل از سایت ارم نیوز، طبق گزارش این اتحادیه، میزان فروش سلاح های ساخت چک در سال گذشته حدود 800 میلیون دلار بود که این خود رکوردی جدید برای این کشور محسوب می گردد.

این افزایش تا حد زیادی به میزان فروش این محصولات به عراق برمی گردد که شامل 15 فروند هواپیمای نظامی کوچک می گردد.

پس از عراق، ویتنام با 14 درصد در جایگاه دوم خریداران تولیدات تسلیحاتی چک قرار گرفته است و پس از آن نیز نیجریه با 8.7 درصد در رتبه سوم قرار می گیرد.

رئیس اتحادیه صنایع دفاعی و امنیتی چک اعتراف کرد، اکنون چک نیز مانند دیگر کشورهای جهان از افزایش درخواست ها برای سلاح با توجه به تنش های موجود در جهان بهره می برد اما شرکت های اسلحه سازی چک با یک مانع جدی روبرو هستند و آن نبود امکان گسترش این صنایع است.

به گفته یک تحلیلگر امنیتی جمهوری چک این کشور با ارسال اسلحه های مختلف به عراق و نیجریه عملا در مبارزه با داعش و بوکو حرام مشارکت دارد.

موسسه بین المللی پژوهش های صلح در استکهلم در گزارش خود تاکید کرده، جمهوری چک طی پنج سال گذشته در جهان رتبه بیست و دوم را در زمینه فروش اسلحه داشته و به میزان 0.2 درصد در بازار جهانی اسلحه حضور دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 دی 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 26763

به "عراق مقصد نیمی از صادرات اسلحه جمهوری چک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق مقصد نیمی از صادرات اسلحه جمهوری چک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید