عربستان سقوط کرد، استقلال مستقیم به آسیا می رود

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، جدیدترین رنکینگ لیگ های باشگاهی فوتبال آسیا از سوی AFC منتشر شد تا تکلیف سهمیه کشورها در لیگ قهرمانان 2020 آسیا تعیین شود.

عربستان سقوط کرد، استقلال مستقیم به آسیا می رود

در این رده بندی، لیگ چین با کسب 100 امتیاز در رده نخست قرار گرفت. پس از این کشور لیگ ستارگان قطر با 92/078 امتیاز رده دوم را در اختیار گرفته است تا به عنوان نخستین تیم در منطقه غرب آسیا بیشترین سهمیه را در فصل آینده رقابت های لیگ قهرمانان آسیا داشته باشد. پس از قطر نیز لیگ های ژاپن و کره جنوبی حضور دارند.

رده پنجم این رده بندی نیز به لیگ برتر فوتبال ایران اختصاص پیدا کرده است. فوتبال ایران 83/735 امتیاز کسب کرد تا دومین باشگاه در منطقه غرب آسیا شناخته شود.

رقابت های لیگ قهرمانان آسیا که در دو منطقه غرب و شرق به صورت جداگانه در مراحل گروهی و حذفی برگزار می شود سهمیه بندی باشگاه ها را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است. طبق مقررات کمیته مسابقات لیگ قهرمانان، تیم های اول و دوم هر منطقه طبق رنکینگ AFC سهمیه 1+3 را کسب می کنند. بنابراین فوتبال ایران با سبقت از لیگ فوتبال عربستان بتواند پس از مدت ها تعداد سهمیه خود را از 2+2 به 1+3 افزایش دهد.

طبق تغییرات به وجود آمده، تیم های پرسپولیس، سپاهان اصفهان و استقلال تهران بطور مستقیم به لیگ قهرمانان 2020 آسیا راه پیدا می کنند و تیم شهرخودرو نیز باید در رقابت های مرحله پلی آف شرکت کرده و شانس خود را بیازماید.

رنکینگ 10 تیم برتر باشگاهی لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر است:

1-چین

2-قطر

3-ژاپن

4-کره جنوبی

5-ایران

6-عربستان

7-امارات

8-تایلند

9-عراق

10-ازبکستان

georgiaro.ir: تور گرجستان ارزان قیمت | تور تفلیس، باتومی، تور لحظه آخری گرجستان

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 23108

به "عربستان سقوط کرد، استقلال مستقیم به آسیا می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان سقوط کرد، استقلال مستقیم به آسیا می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید