فارس من، قرارداد سال 99 کارکنان دانشگاه براساس مصوبه افزایش 50 درصدی حقوق تنظیم شد

به گزارش مهسان بلاگ، وزارت علوم برای اعمال مصوبه دولت برای افزایش 50 درصدی حقوق کارکنان، صورت جلسه ای تنظیم و به دانشگاه ها ارسال نموده که بر این اساس قرارداد سال 99 همه کارکنان دانشگاه با در نظر دریافت این مصوبه منعقد می گردد.

فارس من، قرارداد سال 99 کارکنان دانشگاه براساس مصوبه افزایش 50 درصدی حقوق تنظیم شد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، کارکنان دانشگاه های کشور مانند دیگر کارکنان دولت معتقدند باید موضوع افزایش 50 درصدی دریافتی شوند. کمپین آنها به همین بهانه در فارس من با عنوان افزایش 50 درصد فصل دهم قانون خدمات کشوری برای کارمندان دانشگاه های کشور اعمال می گردد؟ به ثبت رسید و تا به امروز حدود 3800 امضا دارد.

خواسته کارمندان دانشگاه ها چیست؟

حامیان این پویش معتقدند به دلایل متعددی کارکنان دانشگاه ها هم موضوع مجوز سازمان برنامه و بودجه کشور مبنی بر 50٪ افزایش ماده 65 و ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری هستند که از 1 اسفند 98 در تمامی دستگاه های اجرایی برای کارمندان اعمال شد.

به گفته حمیدرضا حاجی بابایی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، افزایش 50 درصد فوق العاده شغل کارکنان لشکری وکشوری تا رسیدن کف حقوق به 3 میلیون تومان شامل بازنشستگان لشکری و کشوری هم می گردد.

موضع وزارت علوم در برابر مصوبه افزایش 50 درصدی حقوق کارکنان دانشگاه ها چیست؟

در همان زمان منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نامه ای محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور نوشت که براساس بخشنامه شماره 696488 مورخ 30/11/1398 در مورد امکان افزایش امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری تا سقف 50 درصد برای کارکنان دستگاه های اجرایی و مباحث مطروحه در مورد امکان تسری بخشنامه مذکور به کارمندان ستاد این وزارت و مؤسسات آموزش عالی کشور، با عنایت به اینکه بخشنامه مذکور در بسیاری از دستگاه های اجرایی کشور اجرا شده است و عدم اجرای آن در حوزه آموزش عالی منجر به نابرابری و اختلاف در دریافتی کارکنان ستادی این وزارت و دانشگاه ها و مراکز آموزشی، پژوهشی با دیگر کارکنان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری می گردد. از اینرو ضمن درک شرایط خطیر کشور و آرزوی موفقت روافزون برای حضرت علای در تمشیت امور برنامه و بودجه کشور با توجه به این موضوع که پرداخت های اقتصادی این وزارت و مؤسسات آموزش عالی وفق ماده 1 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور و قانون هیأت های امنا صورت می پذیرد دستور فرمایید نسبت به تأمین اعتبار مورد احتیاج برای اجرای بخشنامه یاد شده در ستاد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مؤسسات آموزش عالی وابسته به وزارت عتف اقدام لازم را به عمل آورند.

اقدام عملی دانشگاه ها برای افزایش 50 درصدی حقوق کارکنان

از آنجا که دانشگاه ها زیر مجموعه خدمات کشوری نیستند و هیات امنایی اداره می شوند نمی توانند به صورت مسقتیم با بخش نامه معاون رئیس جمهوری و سازمان برنامه و بودجه احکام عمل نمایند. دانشگاه ها باید هر تصمیمی را به هیات امنا ببرند.

برای حل این مشکل وزارت علوم صورت جلسه ای را برای افزایش 50 درصدی حقوق برای همه هیات امنای دانشگاه ها تنظیم و به دانشگاه ها ارسال کرد تا با توجه به دور بودن زمان برگزاری هیات امنای دانشگاه ها، امضاهای صورت جلسه را به صورت دستی گرفته شوند و صورت جلسه هیات امنای دانشگاه ها برای افزایش 50 درصدی حقوق طبق روال قانونی مصوب گردد.

احکام سال 99 کارکنان دانشگاه براساس افزایش 50 درصدی حقوق تنظیم شد

در آخرین پیگیری خبرنگار از دانشگاه تهران، سعید یزدانی معاون اداری و اقتصادی دانشگاه تهران در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، اظهارداشت: طبق صورت جلسه ای که وزارت علوم به دانشگاه فرستاده بود عمل شد و پس از موافقت رئیس دانشگاه صورت جلسه برای اخذ امضاها به وزارت علوم ارسال شد. هم اکنون تمامی کارهای مربوط به افزایش حقوق کارکنان دانشگاه اجرا شده است و احکام سال جدید هم تنظیم شده است و حقوق فروردین ماه 99 با احکام جدید براساس افزایش 50 درصدی حقوق پرداخت خواهد شد.

همچنین سید فرشاد فاطمی معاون اداری و اقتصادی دانشگاه صنعتی شریف در گفت وگو با خبرنگار در این باره، اظهارداشت: براساس صورت جلسه وزارت علوم به دانشگاه ها، دانشگاه صنعتی شریف هم تنظیم احکام کارکنان براساس مصوبه افزایش 50 درصدی حقوق را در دستور کار دارد و تغییرات حقوق مربوط به این مصوبه در حقوق فروردین ماه کارکنان اعمال خواهد شد. البته عنوان این مصوبه افزایش 50 درصدی حقوق است اما در عمل حقوق همه کارکنان دانشگاه با اعمال این مصوبه 50 درصد افزایش نخواهد یافت و مقدار دقیق افزایش در احکام تعیین می گردد.

همچنین هوشیار سایه میری مدیر منابع انسانی دانشگاه کردستان هم گفت: احکام حقوقی کارمندان دانشگاه (رسمی، پیمانی و قراردادی) مطابق با بخشنامه افزایش 50 درصدی امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری، صادر شده است و احکام کارکنان غیر هیات علمی دانشگاه مطابق با افزایش 50 درصدی فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری در صورت تامین اعتبار از همان اول اسفند 1398 پرداخت خواهد شد.

karnikan.ir: مجله کارنیکان: وبلاگ خبری و تحلیلی

kashia.ir: کاشیا | مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 43345

به "فارس من، قرارداد سال 99 کارکنان دانشگاه براساس مصوبه افزایش 50 درصدی حقوق تنظیم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس من، قرارداد سال 99 کارکنان دانشگاه براساس مصوبه افزایش 50 درصدی حقوق تنظیم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید