فرزام: ملایی و نصیری شانس بیشتری برای کسب سهمیه دارند، قول سهمیه می دهم

به گزارش مهسان بلاگ، سرمربی تیم روئینگ ایران آخرین شرایط پاروزنان ملی پوشان این رشته در راستا کسب سهمیه المپیک را تشریح کرد .

فرزام: ملایی و نصیری شانس بیشتری برای کسب سهمیه دارند، قول سهمیه می دهم

افشین فرزام در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، در مورد شرایط اردویی تیم ملی روئینگ گفت: اردوهای روئینگ فعلا در تهران در حال برگزاری است و در این مقطع شرایط مناسب است. تمرکز ما این است که بچه ها را از نظر پایه عمومی، بدنسازی و کار با دستگاه شبیه ساز تقویت کنیم.

وی در ادامه اضافه نمود: حدود 75 روز مانده به مسابقات کسب سهمیه المپیک احتیاج است از تهران خارج شویم و بتوانیم در پیست هایی با مسافت بلند و استاندارد تمرین کنیم. اگر این شرایط در ایران فراهم گردد استقبال می کنیم، وگرنه باید کوشش کنیم قبل از مسابقات انتخابی المپیک حداقل یک اردوی برون مرزی 20 تا 30 روزه در کشورهای خارجی داشته باشیم تا هم از نظر روانی و هم جسمی بچه ها را به سطح قابل قبولی برسانیم.

نتایج ملایی و نصیری مرا امیدوار نموده است

سرمربی تیم روئینگ کشورمان در مورد سطح مسابقات انتخابی المپیک در آسیا گفت: با توجه به تجربیاتی که از دو المپیک گذشته دارم، کاملا می دانم که سطح مسابقات کسب سهمیه در آسیا و اقیانوسیه بسیار بالاست و شرایط برای اینکه عملکرد خوبی داشته باشیم، بسیار سخت است اما تمریناتی که در 5،6 ماه گذشته انجام دادیم و نتایج بچه ها به خصوص بهمن نصیری و نازنین ملایی مرا امیدوار کرد که در صورت ادامه این فرایند می توانیم نتایج خوبی کسب کنیم.

وی اعلام کرد: بعد از یکی دو ماه که بچه ها به شرایط و پایه مناسب برسند، تمرینات فنی تر و تخصصی تر را شروع می کنم که بسیار سخت تر خواهد بود و قطعا دو ماه احتیاج دارند تا پایه را تقویت و این تمرینات سخت را تحمل نمایند.

امیدوارم با مدال طلا سهمیه المپیک بگیریم

فرزام در مورد شانس کسب سهمیه المپیک در روئینگ گفت: با توجه به شرایط فعلی بهمن نصیری و نازنین ملایی می توانند شانس بیشتری برای کسب سهمیه داشته باشند. ما 4 ماه دیگر تمرینات داریم و روزهای نزدیک به اعزام می توانم به صورت قطع بگویم که شرایط فنی به چه صورت است. الان شرایط خوبی داریم و چون می دانم ملایی با وجود آمادگی پایینی در مسابقات آسیا شرکت نموده بود و با توجه به اینکه تمام خصوصیات فنی او را می دانم، امیدوارم در چند ماه آینده بتوانم شرایطش را به سطح قابل قبولی برسانم. وی برای کسب سهمیه باید با سنگین وزن ها مبارزه کند. تمام امیدم این است که در هر دو ماده دختران و پسران مدال طلا بگیریم ، هر چند تا کنون این اتفاق در روئینگ نیفتاده و بهترین رنگ مدال ما نقره بوده است اما تمام کوشش خود را می کنیم که با رنگ طلا سهمیه بگیریم.

قول کسب سهمیه المپیک در روئینگ را می دهم

سرمربی روئینگ کشورمان تاکید نمود: قول سهمیه المپیک را می دهم اما اینکه آیا با مدال طلا سهمیه می گیریم را باید در چند ماه آینده و بعد از آنالیز شرایط فنی اعلام کنم. اینکه از روئینگ توقع سهمیه داشته باشیم، طبیعی است و برای رسیدن به همین هدف هم کوشش می کنیم.

شناختی از پاروزنان اقیانوسیه ندارم

وی در مورد شناخت از حریفان در مسابقات تایلند، یادآورشد: مسابقات انتخابی المپیک قاره آسیا با حضور تیم های آسیایی و اقیانوسیه است. فقط چین در مسابقات جهانی سهمیه گرفته و بقیه کشورهای آسیا و حوزه اقیانوسیه در این مسابقات برای کسب سهمیه کوشش می نمایند. شناخت زیادی از پارورزنان کشورهای اقیانوسیه نداریم و فقط در مسابقات کسب سهمیه المپیک آنها را دیده ام و اطلاع دقیقی از آنها ندارم. آنها حتی می توانند از استرالیا و نیوزلند قایقران بگیرند و این کار را خیلی سخت خواهد نمود.

وی در مورد نحوه توزیع سهمیه در مسابقات تایلند گفت: اگر کشوری صاحب دو مدال طلا گردد، می تواند دو سهمیه بگیرد، در غیر اینصورت هر کشور فقط می تواند یک سهمیه داشته باشد. ما در کوششیم که مدال طلا به دست بیاوریم تا با سهمیه بیشتری در المپیک شرکت کنیم.

احتیاج جدی ما در بخش پارو است

فرزام در مورد شرایط قایق و پاروی قایقرانان گفت: احتیاج جدی ما در بخش پارو است. با توجه به اینکه بهمن نصیری در سنگین وزن است و قدرت زیادی در هر ضربه پارو دارد، باید پاروی مناسب داشته باشد تا از نظر روانی خیالش راحت باشد که دچار شکستن پارو نگردد.

وی در سرانجام گفت: قدم اول ما این است که سهمیه المپیک بگیریم و تمام تمرکز ما قطعی کردن حضورمان در المپیک است. بعد از آن قطعا کوشش می کنیم تا در المپیک شرایط خوبی داشته باشیم و نسبت به ادوار گذشته صندلی بهتری کسب کنیم.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی | مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 28993

به "فرزام: ملایی و نصیری شانس بیشتری برای کسب سهمیه دارند، قول سهمیه می دهم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرزام: ملایی و نصیری شانس بیشتری برای کسب سهمیه دارند، قول سهمیه می دهم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید