لووینا در یک نگاه

به گزارش مهسان بلاگ، لووینا منطقه ای ساحلی در اندونزی است و یکی از مقاصد گردشگری در این کشور به شمار می رود. دیدنی های لووینا، تماشای دلفین ها، فعالیت های تفریحی لووینا و خرید سوغاتی های محلی از جذابیت های این منطقه محسوب می شوند.

لووینا در یک نگاه

لووینا (Lovina) منطقه ای ساحلی در استان بالی، واقع در کشور اندونزی و قاره آسیا است. این باریکه ساحلی که در شمال غربی استان بالی واقع شده است، از 5 کیلومتری غرب سینگاراجا شروع می شود و تا 10 کیلومتر به سمت غرب امتداد می یابد. این منطقه در فاصله 80 کیلومتری از دنپاسار، مرکز استان بالی واقع شده است.

بیشتر ساکنان لووینا را هندوان و بعد از آن، مسلمانان تشکیل می دهند. زبان اصلی مردم لووینا، بالی و اندونزیایی است. هم چنین زبان انگلیسی به طور گسترده ای در این منطقه توریستی استفاده می شود.

منطقه لووینا شامل هفت روستای کوچک است و با وجود دوری از مناطق توریستی بالی، هم چنان میان گردشگران یکی از مقاصد محبوب به شمار می رود. کالیبوکوک که نام یکی از روستا های این منطقه است، قطب اصلی گردشگری در لووینا محسوب می شود و آن را با عنوان مرکز شهر لووینا می شناسند. لووینا بیش از هرچیز به آرامشی که در محیط بومی آن موج می زند شهرت دارد. هم چنین این منطقه دارای تعداد زیادی کافه است.

منطقه لووینا تحت حکومت مرکزی اندونزی اداره می شود. حکومت مرکزی از نوع جمهوری دموکراتیک با نظام چند حزبی است و از سه قوه جداگانه تشکیل می شود. قوه مجریه در اختیار دولت، قوه مقننه به طور مشترک در اختیار دولت و مجلس و قوه قضاییه سازمانی مجزا از دو قوه دیگر است. هم چنین رئیس جمهور در راس حکومت و دولت قرار می گیرد.

این منطقه برای اولین بار در سال 1953 با نام لووینا شناخته شد و منشا ایجاد آن به کوشش های مردی به نام پانجی تیسنا برمی شود. او در یکی از مناطق خلیجی، مهمان خانه و رستورانی را ساخت که نمایی بی نظیر از اطراف را به همراه داشت. با جابجا شدن مرکز بالی از سینگراجا به دنپاسار در سال 1960، لووینا اهمیت خود را از دست داد و با افتتاح فرودگاه بالی در 1970 و با رواج صنعت گردشگری، لووینا دوباره رونق گرفت.

آب و هوای لووینا استوایی به شمار می رود. به طور متوسط گرم ترین ماه سال ژانویه و خنک ترین ماه آگوست است. بیشترین میزان بارندگی در فصل تابستان صورت می گیرد و دمای متوسط هوا در طول سال از 22 تا 31 درجه سانتی گراد تغییر می نماید.

مجسمه های چوبی دلفین مهم ترین سوغاتی لووینا به شمار می رود. هم چنین سارونگ، زیورآلات اندونزیایی، شال های ابریشمی، قهوه و دیگر سوغاتی های بالی در لووینا فروش می روند. شما برای خرید می توانید به بازار شبانه و بازار های ساحلی سر بزنید.

نزدیک ترین فرودگاه به لووینا، فرودگاه بین المللی انگوراه رای است که در فاصله 80 کیلومتری واقع شده است و در آن پروازهایی از/ به هنگ کنگ، شانگهای، کوالالامپور، سیدنی، دوحه و بعضی مقاصد داخلی و خارجی دیگر برقرار است. پرواز تهران نیز به صورت فصلی در این فرودگاه صورت می گیرد. راستا فرودگاه تا لووینا با تاکسی 3 ساعت طول می کشد. شما می توانید با استفاده از کوپن در هزینه تاکسی فرودگاه صرفه جویی کنید. بمو نیز ارزان ترین وسیله حمل و نقل بین شهری است. برای گشت و گذار درون منطقه ای، پیاده روی، دوچرخه سواری و موتورسواری بهترین گزینه ها هستند.

از دیدنی های لووینا می توان به معبد بودایی کالی بوک بوک (Kalibukbuk Buddhist Temple) اشاره نمود.

علاوه بر دیدنی های لووینا، فعالیت های تفریحی مانند تماشای دلفین ها، غواصی و کلاس های آشپزی از دیگر جذابیت های این شهر به شمار می روند.

asemaneto.ir: آسمان تو: خرید بلیط پرواز، تور های لحظه آخری مسافرتی

asiaro.ir: تور آسیایی ارزان | تور ترکیبی آسیایی | تور ترکیبی جنوب شرق آسیا

منبع: کجارو / lonelyplanet / tripadvisor.com / en.wikivoyage.org / en.wikipedia.org
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 25526

به "لووینا در یک نگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لووینا در یک نگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید