لیلا حاتمی در کنار کاپولا جشنواره کن را داوری می کند

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از هالیوود ریپورتر، ساعتی پیش اعلام شد جین کمپیون برنده جایزه نخل طلای کن به عنوان رییس گروه داوران بخش رقابتی امسال جشنواره کن، اسامی داوران این دوره را گفت.

لیلا حاتمی در کنار کاپولا جشنواره کن را داوری می کند

در کنار لیلا حاتمی بازیگر ایرانی، سوفیا کاپولا کارگردان و ویلم دفو بازیگر آمریکایی، کارول بوکت بازیگر فرانسوی، دویون جون بازیگر کره جنوبی، گائل گارسیا برنال بازیگر مکزیکی، ژانگکه جیا کارگردان چینی، و نیکلاس ویندینگ رفن کارگردان دانمارکی دیگر اعضای گروه داوری امسال را تشکیل می دهند.

این چندمین بار است که حاتمی، کاپولا و ویندینگ رفن راهی کن می شوند و روی فرش قرمز پا می گذارند. ویندیگ رفن در سال 2011 جایزه بهترین کارگردان کن را برای بران به خانه برد و سال پیش با فیلم فقط خدا می بخشد در بخش رقابتی کن حضور داشت.

کاپولا کارگردان برنده اسکار در سال 1999 برای دوشیزه خودکشی می کند در بخش کارگردانان جوان حضور داشت و در سال 2006 با فیلم ماری آنتوانت در بخش رقابتی حاضر بود و سال پیش نیز با بلینگ رینگ در بخش نگاه ویژه حضور داشت.

سازمان دهندگان فستیوال با صدور اعلامیه خود در این باره اعلام کردند: کن همیشه چشم اندازی جهانی داشته و به سنت همیشه امسال نیز هشت چهره درخشان از جهان سینما، از چین، کره، دانمارک، ایران، آمریکا، فرانسه و مکزیک در این بخش به داوری می پردازند.

لیلا حاتمی که در مراسم پایانی شصت و پنجمین دوره جشنواره کن جایزه بهترین فیلم آن دوره را به ماتئه گارونه برای فیلمواقعیت اهدا کرد، حضوری مستمر در جشنواره های خارجی داشته است.

او علاوه برجوایز متعدد داخلی برنده گوی بلورین جشنواره کارلووی واری برای فیلم پله آخر، نامزد جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره فیلم های اسیایی برای فیلم جدایی نادر از سیمین، برنده جایزه فیبرشی از جشنواره فیلم پالم اسپرینگز برای فیلم جدایی نادراز سیمین، برنده خرس نقره ای بهترین بازیگر زن از جشنواره فیلم برلین برای فیلم جدایی نادر از سیمین و برنده جایزه بهترین بازیگر از جشنواره مونترال کانادا برای فیلم ایستگاه متروک بوده است.

وی داوری جشنواره های مختلفی را نیز در کارنامه اش دارد که فیلم کوتاه دبی در سال 2001، جشنواره کارلوواری در سال 2006، دوویل در سال 2011، مراکش در سال 2011، کاستندورف در سال 2012، جشنواره رم در سال 2012 و پرتقال طلایی ترکیه در سال 2013 از جمله آنهاست.

این در حالی است که امسال عباس کیارستمی فیلمساز مشهور ایرانی، به عنوان رییس گروه داوران بخش سینه فونداسیون و فیلم این دوره از جشنواره کن انتخاب شده است.

شصت و هفتمین جشنواره فیلم کن از 14 تا 25 می برگزار خواهد شد.

faceraz.ir: فیس راز | گفتگو و همدلی راه حل رفع همه مشکلات

fixfun.ir: مجله سرگرمی | مجله تفریحی، سرگرمی و مسافرتی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 40310

به "لیلا حاتمی در کنار کاپولا جشنواره کن را داوری می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیلا حاتمی در کنار کاپولا جشنواره کن را داوری می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید