بابک کریمی و سوفیا لورن هم بازی شدند

به گزارش مهسان بلاگ، سوفیا لورن بازیگر برنده اسکار ایتالیایی که از پرکارترین بازیگران عصر طلایی هالیوود به شمار می رفت، پس از 11 سال غیبت با فیلم زندگی پیش رو به کارگردانی پسرش ادواردو پونتی که با اقتباس از رمانی نوشته رومن گاری ساخته شده به سینما بازگشته است

بابک کریمی و سوفیا لورن هم بازی شدند

خبرنگاران| کمپانی سینمایی نتفلیکس به تازگی اولین تیزر از فیلم جدید زندگی در پیش رو را با بازی سوفیا لورن ستاره 86 ساله سینما و بابک کریمی بازیگر ایرانی منتشر کرده است.

سوفیا لورن بازیگر برنده اسکار ایتالیایی که از پرکارترین بازیگران عصر طلایی هالیوود به شمار می رفت، پس از 11 سال غیبت با فیلم زندگی پیش رو به کارگردانی پسرش ادواردو پونتی که با اقتباس از رمانی نوشته رومن گاری ساخته شده به سینما بازگشته است و امسال یکی از شانس های کسب نامزدی اسکار نیز محسوب می شود. این فیلم احتمالا آخرین کار سینمایی کارنامه این بازیگر مطرح تاریخ سینما خواهد بود.

به گزارش خبرنگاران؛ ین فیلم که بابک کریمی بازیگر ایرانی دو فیلم برنده اسکار جدایی و فروشنده نیز در آن نقش آفرینی داشته، روایتگر داستان زنی به نام مادام رُزا است یکی از بازمانده های هولوکاست می باشد و مسئولیت تربیت یک کودک 12 ساله و سیاه پوستِ مهاجرِ خیابانی از سنگال به نام محمد را بر عهده می گیرد.

این فیلم با عنوان زندگی پیش رو اقتباسی از رمان رومن گاری نویسنده برجسته فرانسوی است که به همین نام منتشر شده است و پیش تر نیز از آن برای پرده نقره ای اقتباس شده بود. آن فیلم با عنوان مادام رزا با بازی سیمونه سینیوره ساخته شده بود و سال 1978 جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان را نیز دریافت کرد. البته پونتی اعلام کرده این دو اقتباس با هم تفاوت های زیادی دارند، ولی سوفیا لورن همان نقشی را ایفا می کند که سینیوره ایفا کرده بود. فیلمبرداری این فیلم در ایتالیا شروع شده و لورن 84 ساله روزی 10 ساعت برای فیلمبرداری این اثر کار می کند. پونتی برای سومین بار است که از مادرش به عنوان بازیگر در فیلم های خود استفاده می کند. زندگی در پیش رو قرار است مارس 2020 اکران شود.

سوفیا لورن اولین بار در سال 1962 جایزه اسکار بهترین بازیگر زن را برای فیلم دو زن کسب کرد تا اولین زنی نام گیرد که برای بازی در یک فیلم غیرانگلیسی زبان پیروز به کسب جایزه اسکار بازیگری می شود. او سپس در سال 1965 با فیلم ازدواج به سبک ایتالیایی بار دیگر نامزد اسکار بازیگری شد و اگر در اسکار پیش رو نیز بتواند نامزد اسکار شود، رکورد جدید خلق خواهد کرد و 56 سال از آخرین باری که نامزد اسکار شده می گذرد.

فیلم زندگی پیش رو ابتدا از تاریخ 6 نوامبر در سینما های آمریکا اکران محدودی داشت و از روز گذشته (13 نوامبر) از سوی سامانه نمایش آنلاین نتفلیکس عرضه شده است.

سوفیا لورن را به عنوان مشهورترین بازیگر ایتالیایی می شناسند که در دوران فعالیتش دو جایزه اسکار، یک جایزه گرمی، پنج جایزه گلدن گلوب، یک جایزه بفتا، یک جایزه لورل، یک جایزه کن و... را برنده شده است. نتیجه یک نظرخواهی در ایتالیا می گوید مردم ایتالیا بیشتر از هر نقش دیگرش؛ بازی او برابر مارچلو ماستریانی در فیلم دیروز، امروز، فردا ساخته ویتوریو دسیکا را دوست دارند. این فیلم با همین نام در زمان خود در ایران هم روی پرده رفت و با استقبال زیادی روبه رو شد. سوفیا لورن در سال 1991 به خاطر خدماتش به سینمای دنیا اسکار افتخاری دریافت کرد و به عنوان یکی از گنجینه های سینمای دنیا معرفی شد. او تا 72 سالگی درحدود90 فیلم بازی کرد و از آخرین کارهایش می توان به فیلم در میان غریبه ها اثر دیگری از پسرش ادواردو پونتی اشاره کرد. از فیلم های معروف وی می توان به دو زن (1960)، دیروز، امروز، فردا، ازدواج به سبک ایتالیایی (1964) و یک روز به خصوص (1977) اشاره کرد.

بابک کریمی (متولد 1339 در پراگ) بازیگر و تدوین گر ایرانی است. او خرس نقره ای بهترین بازیگر مرد جشنواره بین المللی فیلم برلین 2011 را به همراه گروه بازیگران فیلم جدایی نادر از سیمین کسب کرد. او فرزند نصرت کریمی است.

کریمی پس از سپری کردن دوران دبستان در تهران به ایتالیا رفت و پس از تحصیل در زمینه هنر، در دانشگاه سینمایی چنترواسپریمنتاله در شهر رم به تدریس سینما پرداخت. وی فارغ التحصیل از انستیتو روسلینی رم است. کریمی علاوه بر حضور در پروژه های مستند به عنوان کارگردان، فیلم بردار و تدوینگر در کشور های مختلف، تدوین فیلم های سینمایی پلاچیروریتسوتو، مارکیز و رأی مخفی را بر عهده داشته است. اصغر فرهادی با دیدن فیلم بلیت ها ساخته عباس کیارستمی، وی را برای حضور در فیلم جدایی نادر از سیمین در نقش قاضی انتخاب کرد. کریمی در دو اثر دیگر اصغر فرهادی یعنی گذشته و فروشنده نیز بازی کرده است.

وی در فیلم سینما شهرقصه نیز به ایفای نقش پرداخته. کریمی با بازی در همین فیلم کاندید بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر شد.

بابک کریمی در فیلم های بسیاری به ایفای نقش پرداخته و سابقه همکاری با کارگردانان به نامی، چون عباس کیارستمی، اصغر فرهادی و شهرام مکری را در کارنامه خود دارد.

زندگی در پیش رو رمانی از رومن گاری، نویسنده فرانسوی است که به صورت اول شخص از زبانی شخصی به نام محمد، پسری 14 سال که یک عرب فرانسوی است، بیان می شود.

محمد در زندگی در پیش رو از سه سالگی تا چهارده سالگی خود را تعریف می کند و طبیعتا بیشتر صحبت هایش پیرامون رزا خانم - کسی از او نگهداری می کند - است که از علاقه شدید بین این دو سرچشمه می گیرد. با توجه به سن و سال و شرایط رزا خانم می توان از این زاویه کتاب را مرثیه ای برای سالخوردگی و عمر در پشت سر تلقی نمود، اما برای راوی عمده زندگی در پیش رو است…

داستان از زبان محمد که او را - مومو - صدا می کنند، روایت می شود و درباره زندگی خودش و افرادی مثل خودش، که در یک ساختمان زندگی می کنند، است. در این ساختمان زنی به نام رزا از آن ها مراقبت می کند.

رزا زمانی تن فروش بوده و از این کار هزینه هاش را تامین می کرد، ولی با بالا رفتن سنش این کار را کنار گذاشته و از بچه هایی که ناخواسته از مادرانی تن فروش به دنیا می آمدند مراقبت می کند. مادران این بچه ها با پرداخت مبلغی به رزا بچه هایشان را تحویل میدادند.

محمد کسی است که هیچ اطلاعی از والدینش ندارد و از اول پیش رزا بزرگ شده است. هر چند مقرری او قطع شده بود، ولی رزا از او مراقبت می کرد.

با پیش رفتن در داستان به شخصیت رزا که شخصی بسیار مهربان و خوش قلب است می رسیم و با افرادی آشنا می شویم که کار همه آن ها حول تن فروش ها میچرخد و اصل داستان از جایی شروع می شود که رزا بیمار می شود و به خاطر وزن بالایش و کهولت سن دیگر نمی توان به کارهایش برسد حتی زمین گیر هم می شود و…

رومن گاری، با نام اصلی رومن کاتسِف در 8 مه 1914 میلادی در خانواده ای یهودی به دنیا آمد. او در 2 دسامبر 1980 بعد از مرگ همسرش با شلیک گلوله ای به زندگی خود پایان داد.

کتاب خداحافظ گاری کوپر و کتاب زندگی در پیش رو از مشهورترین کتاب های او هستند.

منبع: فرادید
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 68421

به "بابک کریمی و سوفیا لورن هم بازی شدند" امتیاز دهید

1 کاربر به "بابک کریمی و سوفیا لورن هم بازی شدند" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بابک کریمی و سوفیا لورن هم بازی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید