ماجرای سوءاستفاده از واکسن های کرونا در اسفراین

به گزارش مهسان بلاگ، سوءاستفاده از واکسن های کرونا و تزریق به افرادی خارج از پروتکل ها٬ موضوعی است که این روز ها به خبر بعضی از رسانه ها و فضای مجازی تبدیل شده و خبر ها حاکی است در خراسان شمالی نیز این موضوع رخ داده است.

ماجرای سوءاستفاده از واکسن های کرونا در اسفراین

به گزارش تسنیم، پس از انتشار خبر سوءاستفاده از واکسن های کرونا در بعضی از شهر های ایران نظیر آبادان٬ اهواز و علی آباد، این بار فرماندار اسفراین نیز از استفاده بعضی از افراد خارج از پروتکل ها از این واکسن ها اطلاع داد.

مهدی کرامتی مدعی شده است که مدیر یک مرکز نگهداری سالمندان در اسفراین از واکسن های کرونا سوءاستفاده نموده و به جای تزریق به سالمندان خودشان از این واکسن ها استفاده نموده اند.

فرماندار اسفراین در خبری که نخستین بار خبرگزاری دولت آن را منتشر کرد گفت: تخلف مدیر یک مرکز سالمندان شهر اسفراین در تزریق سهمیه واکسن کرونای سالمندان به تعدادی از اعضای خانواده اش در دست آنالیز قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: موسس این مرکز بر خلاف اولویت بندی سند ملی واکسیناسیون کرونا، سه نفر از اعضای خانواده اش که ارتباط زیادی با سالمندان این مرکز نداشتند را در فهرست تزریق قرار گرفته است و آن ها نیز از واکسن ویژه مراکز نگهداری سالمندان استفاده کردند.

کرامتی گفت: اینکه این افراد چه میزان با سالمندان ارتباط مستقیمی داشتند در حال آنالیز است و دو نفر از اعضای خانواده موسس این واکسن را دریافت کردند. این موضوع محرز و باید تحقیقات بیشتر انجام گردد.

علوم پزشکی اسفراین: خبر درست نیست

اما ساعتی پس از انتشار این خبر٬ رئیس دانشکده علوم پزشکی اسفراین با تکذیب این خبر گفت: همان گونه که فرماندار اسفراین پیش تر گفت، تعدادی از اعضای خانواده مسئول مرکز نگهداری سالمندان در این شهرستان واکسن کرونا را دریافت کردند که پس از آنالیز اولیه تعیین شد این افراد هم جزو کارکنان همان مرکز بودند که تماس مستقیم با این سالمندان نداشتند.

اسحاق ایلدرآبادی توضیح داد: مطابق سند ملی واکسیناسیون سالمندان و کارکنان مراکز نگهداری سالمندان می توانند واکسن کرونا دریافت نمایند.

در استان خراسان شمالی تا به امروز تزریق واکسن به بعضی از گروه های هدف صورت گرفته به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان٬ 3620 دورز واکسن تا به امروز در خراسان شمالی وارد و مورد استفاده قرار گرفته است.

منبع: فرارو
انتشار: 21 خرداد 1400 بروزرسانی: 21 خرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 86137

به "ماجرای سوءاستفاده از واکسن های کرونا در اسفراین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای سوءاستفاده از واکسن های کرونا در اسفراین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید