ماکرون خواستار برخورد جدی تر اتحادیه اروپا با روسیه و ترکیه شد

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس جمهور فرانسه با متهم کردن روسیه و ترکیه به ایجاد تنش در شرق مدیترانه، از رهبران اتحادیه اروپا خواست که برخورد جدی تری با این دو کشور داشته باشند.

ماکرون خواستار برخورد جدی تر اتحادیه اروپا با روسیه و ترکیه شد

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه روز پنج شنبه در نشست خبری مشترک با همتای قبرسی خود نیکو آناستاسیادس در پاریس خواستار برخورد جدی تر اتحادیه اروپا با آنچه تنازع قدرت بین روسیه و ترکیه در شرق مدیترانه خواند، شد.

رئیس جمهور فرانسه با تأکید بر اینکه سکوت اتحادیه اروپا در قبال اقدامات بی ثبات کننده در شرق مدیترانه اشتباه بزرگی است، گفت: در این بخش از دریای مدیترانه، مسائل امنیتی و بحث انرژی برای ما اهمیت حیاتی دارد. چیزی که اکنون در شرق مدیترانه شاهدش هستیم، یک تنازع قدرت بین ترکیه و روسیه است و این دو کشور در حالی که اتحادیه اروپا همچنان کاری انجام نمی دهد، هرروز بیش از پیش در منطقه قدرت نمایی می کنند.

وی افزود: این یک اشتباه جدی خواهد بود که بخواهیم امنیت خود در مدیترانه را به دست سایر بازیگران بسپاریم. این گزینه مناسبی برای اروپا نیست و فرانسه اجازه نمی دهد که چنین اتفاقی رخ دهد.

اتحادیه اروپا پیش از این به دلیل اقدامات ترکیه برای عملیات حفاری در آب های شرق مدیترانه، تحریم هایی را علیه این کشور وضع کرده است. با این حال، امانوئل ماکرون در نشست خبری امروز تأکید کرد که اگر نیاز باشد برای مقابله با اقدامات ترکیه در شرق مدیترانه، تحریم های جدیدی علیه این کشور وضع خواهد شد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 شهریور 1399 بروزرسانی: 26 شهریور 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 56261

به "ماکرون خواستار برخورد جدی تر اتحادیه اروپا با روسیه و ترکیه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماکرون خواستار برخورد جدی تر اتحادیه اروپا با روسیه و ترکیه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید