محدودیت افراد دارای سابقه چک برگشتی در سامانه صیاد

به گزارش مهسان بلاگ، یک مقام مسئول در بانک مرکزی گفت: با اجرایی شدن قانون جدید چک و پس از الزامی شدن ثبت چک در سامانه صیاد، دارندگان چک برگشتی برطرف سوء اثر نشده نمی توانند در سامانه صیاد، چک جدید ثبت نمایند.

محدودیت افراد دارای سابقه چک برگشتی در سامانه صیاد

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از بانک مرکزی، سخنگوی اجرای قانون جدید چک در مورد ثبت اختیاری چک به وسیله سامانه صیاد گفت: نقل و انتقال چک های جدید که از سال آینده توزیع خواهند شد صرفاً به وسیله سامانه صیاد، امکان پذیر است اما نقل و انتقال چک های کنونی، طبق روال موجود است و احتیاجی به ثبت در سامانه صیاد ندارد.

آمنه نادعلی زاده با بیان اینکه چک های کنونی می توانند در وجه حامل نیز صادر شوند اما گیرنده چک های با ظاهر و مندرجات جدید باید تعیین باشد و در سامانه صیاد ثبت گردد، گفت: برای استعلام شرایط اعتباری چک صیادی هموطنان می توانند به آدرس https://www.cbi.ir/EstelamSayad/19689.aspx مراجعه نمایند.

معاون اداره نظام های پرداخت بانک مرکزی در مورد فرآیند ثبت و تایید چک های صادره و دریافتی تاکید نمود: صادرنمایندگان و دریافت نمایندگان چک می توانند فرآیند ثبت، تائید و انتقال چک در سامانه صیاد را به صورت اختیاری انجام دهند ضمن آنکه در حال حاضر این امکان به وسیله برنامک های موبایلی که فهرست آنها در تارنمای شرکت شبکه الکترونیک پرداخت کارت (شاپرک) منتشر می گردد، فراهم است و به مرور برنامک های دیگر و درگاه های نوین بانک ها و موسسات اعتباری (اینترنت بانک و همراه بانک) به این فهرست اضافه می شوند.

وی اضافه نمود: با توجه به اختیاری بودن این امر، تمام چک ها کمافی سابق بدون احتیاج به ثبت در این سامانه در شبکه بانکی کشور پذیرش و پردازش خواهند شد.

معاون اداره نظام های پرداخت بانک مرکزی در مورد نحوه تامین و وصول چک ها در قانون جدید گفت: دارنده چک هنگام مراجعه به شعبه برای دریافت وجه چک در صورت کسری مبلغ چک در حساب جاری فرد صادرنماینده، می تواند از بانک بخواهد سایر حساب های انفرادی او در همان بانک را آنالیز کند و در صورت موجودی در آن حساب ها، مبلغ کسری چک را برداشت و چک را پاس کند.

سخنگوی اجرای قانون جدید چک تاکید نمود: علاوه بر امکان ثبت، تایید و انتقال چک در سامانه صیاد که در حال حاضر به صورت اختیاری و به وسیله برنامک های موبایلی حوزه پرداخت در دسترس مشتریان بانکی است، امکان استعلام شرایط اعتباری صادر نماینده چک و شرایط چک صیادی نیز فراهم است.

وی در انتها اضافه نمود: انتقال چک های کنونی به وسیله پشت نویسی امکان پذیر است اما انتقال چک های جدید که سال آینده تحویل مشتریان بانکی می گردد باید به وسیله ثبت انتقال در سامانه صیاد انجام گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 بهمن 1399 بروزرسانی: 27 بهمن 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 74577

به "محدودیت افراد دارای سابقه چک برگشتی در سامانه صیاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محدودیت افراد دارای سابقه چک برگشتی در سامانه صیاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید