محمدی: آموزش و پرورش می تواند جلوی مافیای کنکور و مشق شب را بگیرد

به گزارش مهسان بلاگ، یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: اگر آموزش و پرورش برنامه ریزی دقیقی داشته باشد، دیگر خانواده ها نیازی به وجود کتب یاری آموزشی ندارند و طبیعتا می توان جلوی مافیای کنکور و مشق شب را گرفت.

محمدی: آموزش و پرورش می تواند جلوی مافیای کنکور و مشق شب را بگیرد

داود محمدی در گفت وگو با خبرنگاران، با تاکید بر این که حذف کنکور و حذف مشق شب به کار کارشناسی علمی و تصمیم معقول و منطقی نیاز دارد، اظهار کرد: سال های سال است که مباحث ایمنی حذف کنکور و استفاده از کتب یاری آموزشی در حوزه آموزش کشور مطرح می گردد که باید سامانی به آن داده گردد. قطعا این موضوع به مطالعه دقیق و برنامه ریزی و کار کارشناسی نیاز دارد. باید با حرکت در این روند آثار منفی بر جای مانده را پاک کرد که در وهله اول باید از سوی وزارت آموزش و پرورش صورت بگیرد.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید نمود: وزارت آموزش و پرورش و متولیان امر آموزش باید آن چنان برنامه ریزی داشته باشند که دیگر نیازی به کتب یاری آموزشی وجود نداشته باشد. یعنی آن قدر محتوای دروس و آموزش معلمان به خوبی انجام گردد که دیگر خانواده ها نیازی به این کتب نداشته باشند در چنین شرایطی می توان جلوی مافیای کتب یاری آموزشی را گرفت.

محمدی با تاکید بر این که دانش آموزان باید بی نیاز از کتب یاری آموزشی شوند اظهار داشت: وقتی که خانواده ها هزینه های بسیاری را برای خرید کتب یاری آموزشی صرف می نمایند یعنی احساس نیاز می نمایند. این آموزش و پرورش است که باید احساس نیاز را رفع کند که در این شرایط دیگر می توان جلوی مافیا ایستادگی کرد. این خود ما هستیم که امکان خوبی را برای مافیا تقویت می کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این که وزارت آموزش و پرورش می تواند با تقویت رویه آموزشی جلوی مافیای کنکور و مشق شب را بگیرد اضافه نمود: باید برنامه ریزی به گونه ای باشد که احساس نیاز به کتب وجود نداشته باشد تا دانش آموزان به گونه ای تحصیل نمایند که بعد از خاتمه تحصیل و بر اساس سوابق تحصیلی شان به دانشگاه وارد شوند و آموزش عالی هم به راحتی انتخاب کند نه این که روش تست زنی ترویج پیدا نموده که در حال حاضر به پیش دبستانی ها رسیده است. این روش غلطی است.

محمدی ادامه داد: ما با این روش آموزشی تنها دانش آموزان را به سمت تست زنی پیش می بریم. روش غلط متداول در کشور که باید متولیان آموزش و پرورش به آن سامان درستی بدهند چون در غیر این صورت وضعیت کنکور به همین منوال باقی می ماند. کنکور برای این است که برای دانشگاههای با تعداد داوطلبان زیاد افراد با رتبه علمی بالایی انتخاب شوند نه این که برای همه کنکور برگزار گردد.

وی شرح داد: وقتی از وزارت علوم درباره دلیل برگزاری کنکور سوال می گردد، می گویند به دلایل زیادی باید شیوه ای برای ادامه تحصیل دانش آموزان در دانشگاه ها را انتخاب کرد که به کنکور رسیده است. وقتی صحبت از سوابق تحصیلی می گردد، می گویند که سوابق تحصیلی جوابگو نیست. حال این که اگر در مدارس آموزش به گونه ای باشد که سوابق تحصیلی قابل اطمینان گردد، می توان موضوع کنکور را حذف کرد. کما این که در حال حاضر هم نزدیک به 80 درصد از دانشگاه ها به کنکور نیاز ندارند و تنها برخی از دانشگاه های برتر با داوطلب زیاد نیازمند کنکور هستند.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که باید متخصصان در حوزه آموزش در مورد موضوع مشق شب و کنکور صحبت نمایند گفت: در موضوع مشق شب نیز نظرات متفاوتی وجود دارد. برخی ها معتقد هستند که باید دانش آموزان در مدارس تکالیفشان را انجام دهند و بعد در خانه تنها به تفریح بپردازند و برخی دیگر نیز نظرات متفاوتی را بیان می نمایند. لذا کشیده شدن این موضوع به بحث های انحرافی برای وزارت آموزش و پرورش خطرناک است و اصل قضیه را زیر سوال می برد و همه را دچار نگرانی می نماید.

به گفته وی حوزه آموزش و پرورش و تربیتی بخش تخصصی است که باید کارشناسان درباره آن نظر دهند. توسعه کشور در گروی آموزش و پرورش است که باید سمت و سوی آن درست شده و افراد آگاه نیز درباره آن اظهار نظر نمایند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 3965

به "محمدی: آموزش و پرورش می تواند جلوی مافیای کنکور و مشق شب را بگیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محمدی: آموزش و پرورش می تواند جلوی مافیای کنکور و مشق شب را بگیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید