مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی امام رضا(ع): دین از موضوعات پرکاربرد و پربسامد در سینما است

به گزارش مهسان بلاگ، تهران (پانا) - مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) در آستانه برگزاری چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی در بخشی از پیغام خود به مخاطبان این رویداد مطرح نمود: یکی از موضوعات پر بسامد و پر کاربرد در ساخت فیلم های کوتاه و بلند با موضوعات دینی و نقش آن در زندگی ما ایرانیان است.

مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی امام رضا(ع): دین از موضوعات پرکاربرد و پربسامد در سینما است

به گزارش ستاد ارتباطات و اطلاع رسانی چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی، محمودرضا برازش مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا علیه السلام در آستانه شروع چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی پیغامی را منتشر کرد.

در متن پیغام وی آمده است:

بسمه تعالی

پیوند عمیق زندگی مردم ایران زمین با مفاهیم دینی و تأسی آن ها به ساحت عظیمان دین و پیروی از دستورات دینی، نکته ای نیست که امروز بر آن صحه بگذاریم. این ارتباط و دلدادگی تنها به عنوان یک رسم و سنت دیرینه در برخی از اوقات و ایام سال شناخته نمی گردد بلکه حتی در مرتبه ای بالاتر این پیوند در طی قرون، جریان زندگی روزمره ایرانیان و منشأ بسیاری از اتفاقات و حوادث ریز و درشت این مرز و بوم به شمار می آید.

از منظر دیگر هنر آیینه تمام نمای حیات انسانی جوامع در دوره های مختلف است و موضوع هنر سینما همواره برگرفته از اتفاقات و داستان هایی است که در زندگی آدم ها جریان دارد. ازین رو یکی از موضوعات پر بسامد و پر کاربرد در ساخت فیلم های کوتاه و بلند با موضوعات دینی و نقش آن در زندگی ما ایرانیان است.

از آنجا که عشق و علاقه مردمان ایران زمین به ساحت امام علی بن موسی الرضا(علیه السلام) رنگ و بوی دیگری از جنس مهمان پذیری از وجود و حضور مقدسش به خود گرفته است، نقشی پررنگ تر در زندگی و تاثیر بیشتری در داستان های مرتبط به آن کسب می نماید. بی گمان زندگی فردی و اجتماعی ایرانیان با هر سلیقه فکری و اعتقادی مملو از خاطرات و قصه های جذابی است که حداقل گوشه ای از آن به ساحت امام رضا(ع) مرتبط است یا در فضای بارگاه منور ایشان اتفاق افتاده است و همین مسئله به طور خاص در هنر سینمای پس از انقلاب دست مایه آثار کارگردانان عظیم این مرز و بوم شده است.

جشنواره فیلم کوتاه رضوی که سال جاری یازدهمین دوره خود را پشت سر می گذارد با همین رویکردشکل گرفته است و آثار ارزشمند و شاخصی که تا به امروز فراوری شده است حاصل علاقه و کوشش مسئولان برگزاری، دست اندرکاران و هنرمندان شرکت کننده در طول ادوار برگزاری آن بوده است تا جایی که اکنون می توان این جشنواره را یکی از ارکان و اتفاقات مهم سینمای دینی در کشور قلمداد کرد.

بر خود لازم می دانم مراتب تقدیر و تشکر خود را از تمامی برگزار کنندگان و دست اندرکاران این برنامه فاخر اعلام نموده و از خداوند منان توفیق خدمت بیشتر برای گسترش معارف اهل بیت(علیهم السلام) در جامعه را برای همه عزیزان مسئلت دارم.

چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی با موضوع سیره علمی و عملی امام رضا(ع) به همت و مشارکت سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد بین المللی امام رضا(ع) و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان 4 تا 7 اسفند ماه در گرگان برگزار خواهد شد.

karnikan.ir: مجله کارنیکان: وبلاگ خبری و تحلیلی

kashia.ir: کاشیا | مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 77789

به "مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی امام رضا(ع): دین از موضوعات پرکاربرد و پربسامد در سینما است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی امام رضا(ع): دین از موضوعات پرکاربرد و پربسامد در سینما است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید