مذاکرات اتمی آمریکا و کره شمالی 13 مهرماه از سرگرفته می گردد

به گزارش مهسان بلاگ، یک دیپلمات ارشد کره شمالی خاطرنشان کرد که مذاکرات اتمی این کشور با واشنگتن در تاریخ 13 مهر ماه مجدداً از سرگرفته می گردد.

مذاکرات اتمی آمریکا و کره شمالی 13 مهرماه از سرگرفته می گردد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یکی از دیپلمات های ارشد کره شمالی اظهار داشت که پیونگ یانگ و واشنگتن موافقت نموده اند تا مذاکرات اتمی را در تاریخ 5 اکتبر (13 مهرماه) از سربگیرند.

بنا به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، چو سان هوی معاون اول وزیر امور خارجه کره شمالی امروز (سه شنبه) در بیانیه ای اظهار داشت که کره شمالی و آمریکا در تاریخ 4 اکتبر ماه (12 مهرماه)، قبل از برگزاری مذاکرات سطح کاری در 13 مهرماه با یکدیگر یک ارتباط مقدماتی و اولیه برقرار خواهند کرد.

طبق این گزارش، چو بدون آنکه سخنی از مکان برگزاری مذاکرات پیونگ یانگ و آمریکا به میان آورد، در مورد برآیند این نشست ابراز خوشبینی کرد.

دور اول مذاکرات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در سال 2018 و در کشور سنگاپور دیدار کردند که نتیجه ای در برنداشت.

دور دوم مذاکرات رئیس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی در هانوی پایتخت ویتنام برگزار گردید که آن نیز به شکست ختم شد و واشنگتن در پی هر دو نشست، به هیچ عنوان حاضر به لغو تحریم ها علیه پیونگ یانگ نشد.

بار سوم، ترامپ و کیم در منطقه غیرنظامی در مرز دو کره دیدار کردند و از آن پس به بعد به دلیل عدم پایبندی واشنگتن به تعهداتش در مقابل کره شمالی، هیچ گونه پیشرفتی در روابط دو کشور حاصل نشده است و به دلیل بی اعتنایی واشنگتن و سئول به هشدارهای کره شمالی در مورد برگزاری رزمایش، پیونگ یانگ نیز چندین بار آزمایش موشکی انجام داد.

این خبر در حالی منتشر شده است که کیم سونگ نماینده کره شمالی در سازمان ملل روز گذشته (دوشنبه)، ضمن بی فایده خواندن گفت وگو با آمریکا گفت ضروری است آمریکا محتوای بیانیه مشترک سنگاپور را به طور کامل اجرای نموده و از اجرای سیاست خصمانه علیه پیونگ یانگ دست بردارد.

مورگان اورتگاس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز از طرف دیگر تأیید کرد که مقام های آمریکا و کره شمالی ظرف هفته آینده قصد دیدار با یکدیگر را دارند.

وی اینگونه گفت: من می توانم تأیید کنم که مقام های آمریکا و کره شمالی قصد دارند ظرف هفته آینده با یکدیگر دیدار نمایند. من جزئیات بیشتری در مورد این نشست ندارم.

م

تورهای دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 19849

به "مذاکرات اتمی آمریکا و کره شمالی 13 مهرماه از سرگرفته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکرات اتمی آمریکا و کره شمالی 13 مهرماه از سرگرفته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید