مذاکره کننده ارشد هسته ای کره شمالی رهبر این کشور را همراهی کرد ، خبر روزنامه کره جنوبی اشتباه بود؛ کیم یونگ چول اعدام نشده

به گزارش مهسان بلاگ، برخلاف ادعای یک روزنامه کره جنوبی در مورد اعدام مذاکره کننده ارشد اتمی کره شمالی، خبرگزاری رسمی کره، اخباری از دیده شدن این مقام ارشد کره در کنار رهبر کره شمالی منتشر کرد.

مذاکره کننده ارشد هسته ای کره شمالی رهبر این کشور را همراهی کرد ، خبر روزنامه کره جنوبی اشتباه بود؛ کیم یونگ چول اعدام نشده

به گزارش فارس، خبرگزاری رسمی کره شمالی امروز (دوشنبه) گزارش کرد که کیم یونگ چول مذاکره کننده ارشد هسته ای سابق کره شمالی، روز گذشته (یکشنبه)، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی را در یک نمایش هنری همراهی می کرد.

طبق گزارش رویترز، دیده شدن چول با کیم، ادعای اخیر یک روزنامه کره جنوبی درباره اعدام این مذاکره کننده ارشد کره شمالی را رد می نماید.

یک روزنامه کره جنوبی روز آدینه هفته گذشته مدعی شده بود که پیونگ یانگ، مذاکره ارشد خود را به همراه چهار تن از مدیران وزارت خارجه این کشور را اعدام نموده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از روزنامه چوسون ایلبو گزارش کرد که کره شمالی این مقامات ارشد خود را به اتهام جاسوسی برای آمریکا اعدام نموده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی از کیم یونگ چول بعنوان دهمین فردی نام برد که در گروه 12 نفری مقامات برجسته ای بودند که کیم جونگ اون و همسرش ری سول جو را در یک نمایش هنری همراهی می کردند.

پیش از این، خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، خبر برکناری کیم یونگ چول را بدون هرگونه جزئیاتی منتشر نموده بود.

مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه درباره تماس آمریکا با کیم جونگ چول و به طور کلی کره شمالی، حاضر به پاسخگویی نشد و گفت: ما مذاکرات خود را به صورت محرمانه انجام می دهیم.

اوایل امسال میلادی، دومین دور از نشست دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با رهبر کره شمالی به دلیل عدم پایبندی واشنگتن به تعهداتش در هانوی پایتخت ویتنام بدون نتیجه به سرانجام رسید.

منبع: انتخاب
انتشار: 23 دی 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 27529

به "مذاکره کننده ارشد هسته ای کره شمالی رهبر این کشور را همراهی کرد ، خبر روزنامه کره جنوبی اشتباه بود؛ کیم یونگ چول اعدام نشده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکره کننده ارشد هسته ای کره شمالی رهبر این کشور را همراهی کرد ، خبر روزنامه کره جنوبی اشتباه بود؛ کیم یونگ چول اعدام نشده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید